October 14, 2011

fırında mantarlı makarna

jardzy bugün şahsıma yemek tarifi ithaf edince kolları sıvadım, gidip mantar aldım, kalan malzemeler evde vardı. ve şu anda fotoğrafları yüklerken içine yumurta koymayı unuttuğumu farkettim! neyse, tarifi jardzy'nin postunda bulabilirsiniz. aynen uyguladım, yarım paket makarna insanın gözüne az görünüyor ama yeterliymiş hakikaten, 2 kişi çılgın gibi yedik, koko çok sızlanınca küçük bi porsiyon ona verdik, bi kişilik de arttı. yumurta koysaydım daha börek gibi olacaktı herhalde, yumurtasız biraz yumuşak ve dağınık oldu. kaşar yerine evdeki mozarellayı koydum, gerçi onun da minik küpler haline getirilmiş ucuz bi kaşar olduğunu düşünüyorum, 4 liraya mozarella alabilmek için italya'nın bi köyünde ikamet ediyor olmam, etrafta neşe içinde zıplayan inekler ve keçiler falan olması gerekirdi herhalde. netice itibariyle eridi peynir fırına girince, benim de kendisinden tek beklentim buydu. ve fekat yumurtayı nasıl unuttum yahu?

üstteki "pişmeden önce" fotoğrafında hem ayağımı hem de kafamın gölgesini görmektesiniz, lanetli mutfağımda çekebildiğim en az kafa gölgeli kare bu oldu. kafama fener bağlamak istiyorum. altta da fırından çıkmış hali var.
hakikaten şahane bi fırında makarna tarifiymiş, içine domates koymak çok iyi bi fikir olmuş, soğanlı beşamel sos da çok güzel oldu. burdan bu gece bizi sofradan mutlu kaldırdığı için jardzy'e teşekkürlerimizi yolluyoruz. şarap yerine bi şişe bira paylaştık yanında ama tam şaraplık yemekmiş. tefterime yazdım tarifi, gene yapacak ben.



2 comments:

  1. Afiyet olsun.
    Yarasın, kan olsun, can olsun :)

    İzmirliler böyle derler.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete