December 20, 2011

durduk yerde sinirlendim

bazen durup düşünüyorum, neden mor ve ötesi'ne bu kadar gıcık kapıyorum diye. sevmezsin, dinlemezsin, aklına gelmez falan. ama yok ben gerçekten çok gıcık kapıyorum ve inanamıyorum bu işten para kazandıklarına.
araf şarkısı mesela, çok çalıyor orda burda, lütfen buyrun birlikte sözlerini inceleyelim:

kalbin işine bak, yüzüne bakamaz
ağlar durur sen uyurken
yalnız olamayan böyle mi yapar
dersen anlarım.
(ben anlayamıyorum.)

aşkın içine bak, en güzeline
hem var hem yok mu bile bile
adalet yok ya, canımı yakar
bu sessizlik.
(sanırım aşkın adaletsizliğine dikkat çekiyor burada.)

yerimi bilmem
bilmem ne taraftayım
sesimi duymam
ne zamandır araftayım
(şu noktaya kadar uyku sersemi sayıklayarak gelen şarkı şimdi araf-taraf kafiyesini yutmamızı umudediyor.)

kimler varmış içimde yoklama yaptım
deliler çıktı, cellatlar, bir de şeytanlar.
(gerçekten mi? bu mu yani? barda çok sarhoş numarası yapan kızsın sen.)

yani araf, deli, cellat, bunlar tabi ilginçli popüler şeyler, sanki "şarkı içinde kullanalım abi bunları" deyip bu sözleri yazmışlar. elif şafak'ın rok müzik şubesi gibi mor ve ötesi. şarkının arada kalmış bi aşktan bahsettiğini tahmin ediyorum ıkınarak, elimden bu kadarı geliyor.

emekli bi amcanın bol boş vaktinde özenerek yazıp gazeteye yolladığı bi şiir olabilir en fazla bu. türkiye'nin en çok kazanan rok grubunun şarkısı olamaz. sen şarkı sözü yazamadıktan sonra da ben ne yapabilirim senin için bilemiyorum, car car gitar her yerde var, senin yoklama yapmanı kimler beklesin.

bi numarası olsun istiyorum şarkı sözlerinin, bişeyler anlatsın, şiir olsun, zeki olsun cümleler. olmuyorsa da basit olsun, gidelim burdan falan desin. böyle "o kadar sofistikeyim ki ne dediğimi asla anlamayacaksınız" havaları beni sinirlendiriyor, aptal yerine koyuyor adamı.

bana "yeeaaa ama duruşları var" diye gelmeyin, üzerim.

mor ve ötesi videosu koyacak değilim, ama illa ki bişey dinleyeceksek şunu dinleyelim efendi gibi. hem aşklı hem imkansızlı.



No comments:

Post a Comment