December 10, 2011

home is where your mom is


bugün annemin doğumgünü. yukardaki fotoğrafını 20'li yaşlarının sonlarında rodos'tayken babam çekmiş. elbisesini kendi dikmiş, kolyeler ve heybe rodos'tan alınmış. annem öyle bi kadındır çünkü, dünyanın herhangi bi yerine uyum sağlaması 30 saniye sürer, anında çay içecek bi yer bulur, her gün orda çay içiyormuş gibi gider oturur. bazen bi çılgınlık yapıp cin-tonik ısmarlar. hemen arkadaş olur insanlarla, dert dinler, üzülür. annemin empati kabiliyeti inanılmazdır.
özgür bi ruhtur annem ve eski şeyleri sever, antika tabakları, eski tarihi ve anıları. bi de eski halıları.
beni doğduğumdan beri çanta gibi her yere götürdüğü için ayrıca teşekkür ediyorum anneme, sayesinde sandalyesinde uyumadığım mekan, evinde bi sabah şaşkınlıkla uyanmadığım aile dostu, görmediğim sergi, konser, film kalmadı yıllar içinde.
5-6 yaşlarında bodrum'un bi köyünde tatil yaparken odada tek başıma uyanıp aşağı indiğimi hatırlıyorum, annemi sormuştum, hatçe teyze "annen yukardaki kaya mezarlarına bakmaya gitti, du ben sana süt sağıp getiriyim" demişti. buzağılarla oturup sütümü içip annemi beklemiştim. hayatımın en güzel tatilleriydi onlar.

şunu da annem için ekleyeyim, picasso'dan resim çalacak bi tanıdığım varsa o kesinlikle annem çünkü.

3 comments:

  1. :))

    iyi iki doğmuş!

    mom rules!

    ReplyDelete
  2. pastaneye götürüp mumlu maytaplı dilim pasta ısmarladım, utandı herkesin içinde ehhehe.

    ReplyDelete
  3. mutlu yıllaaaar :)
    izmir'de kendisine doğum günü hediyesi arayışımız ve senin önerilerim karşısında "ı-ıh onu beğenmez" "cık, bunu takmaz/giymez" deyişin geldi aklıma :P

    ReplyDelete