December 26, 2011

samanpazarı

annemin pazartesi pazartesi kendinde bu enerjiyi nasıl bulduğunu hala anlayamıyorum ama kendimi peşine takılmış ulus samanpazarı'na giderken buldum.
sağlı sollu eskiciler, antikacılar, halıcılar ve sepetçiler var, eski ankara evleri, dükkanları. güzel bi camiyi restore ediyorlar bi kenarda. ve inanılmaz bi kedi popülasyonu var, dükkanların önünde kuru mama yiyen araplar, dükkanların içinden dışarıyı seyreden tembel tekirler. makas alarak ilerledik.

yanda annemi antika lambalara bakarken görmektesiniz. bi çift kafası beyaz marullu, ayakları bronz kadın formunda lambayı gösterip "ben bunlar için adam öldürürüm" dedi, ahhahaha, yemin ederim kafasını yavaşça bana çevirip bunu söyledi, sonra lambalara doğru döndü tekrar. ne diyeceğimi bilemedim.

kan şekeri düşmüş olmasın sakın diye düşünüp oltu kebabı yapan güzel bi yer var, oraya sürükledim. siz dur diyene kadar şişler gelmeye devam ediyor, böyle gelenekli görenekli bi yer. bu fotoğraftaki şişlerden 2şer tane yedik, 30 lira ödedik. turşu, salata ve köz biberler siz istemeden zaten masaya geliyor, bi de yufka ekmeği veriyorlar. çok lezzetli, sakin ve mütevazi bi lokantadır, fonda da ostim radyo çalıyor.


sonra halıcıya uğradık, bahtıma kuş motifli bi sumak kilimi düştü, bi de yastık kılıfı. yolunuz düşerse dükkanın adı kuşadası halıcısı, kazıkçı değil, pazarlığa geliyor, iyi bi adamcağız kendisi. çok çeşit var ayrıca dükkanında, biraz para biriktirip bi karabağ kilimi almak için geri gideceğim. dönerken de gözüme ahşap bi kutu, bi tane de saksı sehpası kestirdim. bi dahaki sefere artık.



3 comments:

  1. of ne güzelmiş ya günün!

    her şey tam benlik. erzurum'a gittim de yemedim o kebaptan ama bizim şehirde vardı en meşhurundan. üşenmeden 127km giderdik o kebap için, 127 de dönerdik!

    kilim de kuşlu falan ay içim gitti!
    süper, süper. ben heyecanlandım burada!

    ReplyDelete
  2. ehehe hala bi tane balkondan aşağıya sallama sepeti almam lazım. hafta içi de pek sakindi. gel ankara'ya, gidelim, sana sepet ısmarlayayım :)

    ReplyDelete
  3. ahehhreh

    bizim balkona sokaktan (yoldan vateva) çıkabiliyosun. bakkal da kmlerce uzakta! aehrserehr
    sepeti sabun sepeti yapabilirim ama evet ya da patates-sovan sepeti! yarın yoldayız inşallaaaa!
    Kale'de ikinci el kıyafet dükkanı vardı. Böyle spikelı botlar falan. Vintage ve bilemediğim aşırı bir tarz karışık. Ora gidelim. Evdeki kardeş düğününden kalma kıyafetleri satalım! aheruaere

    ReplyDelete