February 28, 2012

çünkü pul kolleksiyonu hiç tarz değil

içinizden biri 2 gündür oscarları yazıyor (ozan, yazar burda sana sesleniyor). (p.s. ay ozan değilmiş, o paul auster yazmış, iyice aklımı kaybettim.) sonuçları öğrenmek için daha 9 saatim var, 2 gündür gazete okumuyorum, televizyon seyretmiyorum, radyo dinlemiyorum. fokyu cnbc-e, senin yüzünden hayatım kaydı. demek ki yıllardır sabahlayıp töreni seyretmemin bi sebebi varmış, çekilecek eziyet değil çünkü bu.

ozan'ın yazdıklarına bakmamayı başarıp buraya kadar geldim, çünkü gene bi dergi okuyup sinirlendim. dergi bu sefer all decor, feryal gülman'ın evini yazmışlar. feryal gülman'ı genelde sosyete haberlerinden hatırlıyorum, mimarmış ve antikalarla dolu bi evi varmış, yeni öğrendim. azıcık karıştırınca, kürk giyme hakkı konusunda da bi aktivist olduğunu öğrenmiş bulunuyorum.
yandaki fotoğrafı da telefonumla çektim, neme lazım, çok gugıllayamıyorum, moda blogu çıkar karşıma, oscar yazmıştır falan diye. (burda queen'den i'm going slightly mad giriyor. i think i'm a banana tree.)
herneyse.

evi gerçekten müze gibi, mobilyalar, tablolar. ve bu yazıyı evinde bi osman hamdi bey olmasını kıskandığım için yazmıyorum! ama gene de güzel şeylerin herkesin görebilmesi için müzelerde olması gerektiğini savunuyorum, ev-içi kolleksiyonları beni çok üzüyor.

bu seferki derdim de şu: "evin duvarını süsleyen ve arkeolojik kazılardan çıkarılmış eserler". tombak mombak, osmanlı dönemi eserleri kanunlara göre alınır satılır, yasaldır yani. ama toprak altından çıkma selçuklu eserleri konusunda derin şüphelerim var.

1, selçuklu'dan kalma kap-kacaklar antika değil tarihi eserdir. 2, arkeolojik kazılardan çıkan tek bi çöp dahi müzeler dışında bi yere gidemez. herrrr şey tutanaklarla, defalarca kontrol edilerek falan müzeye teslim edilir. arkeolojik kazılardan çıktığı iddia edilen bi eşyanın süper zengin birinin evine nasıl gittiği beni bugün delirtti.

kolleksiyonerlikle ilgili kanunlar gevşedikçe gevşedi son yıllarda, artık kimse nerden bulduğunuzu bile sormuyor. kayıt ettirmeniz yetiyor. arada bi müzeden gelip bakıyorlar eserlerin durumuna. feryal gülman'ın durumunda "emaann bunlar da dededen kalma, nerden geldiklerini bilmiyoruz, yüz yıldır bizdeler, zaten çok benzersiz parçalar da değiller" diye kolleksiyon dahiline alınmış olabilir. olabilir. olabilir.

ha eğer kendisi ya da kocasının kolleksiyonerlik ruhsatı yoksa, bayağı bayağı evinde kayıtsız tarihi eser barındırıyor feryal hanım ve bunu 5 liralık bi dergiden dünyaya ilan etmiş bulunuyor. hayırlı günler diliyorum.



1 comment:

  1. oscar defterini, sen yazana kadar, kapattım! elbet 1 saniyelik, acaba ödül alanları buraya comment olarak koyayım mı diye düşünsemde, o sadece 1 saniyelik pis bir düşünce idi.
    ödül trafiği ile tek ekleyebileceğim, brit awards'da coldplay'in "british group award" alması saçmalığıdır. "blur türk döneri ile sahneye çıktı" diye ülke gazeteleri "şok" haber olarak verdiğinden bundan kaçman mümkün değildi zaten.

    ReplyDelete