February 24, 2012

fayton mantı

annem bu sefer bi cuma gününü seçti maceralara atılmak için. sıhhıye tarafına gitmemek için direndiysem de bi işe yaramadı, "çok güzel köfte yiycez bak" deyince susup peşine takıldım.
fayton mantı, strazburg caddesi'nde, sanırım 4 numara. bulvardan strazburg'a dönünce hemen sağ tarafta görürsünüz. annem gazetede okumuş, hemen bulduk, zor bi yerde değil. etli sarma, yoğurtlu köfte ve ev baklavası söyleyip paylaştık. porsiyonlar iriceydi.




çok lezzetliydi her şey. ben fotoğrafını çekene kadar salatadan geriye bu kaldı, baklavayı çekmeyi de ben unuttum. annem baklavayı beğendi, ben cevizli baklavayı adam yerine koyabilen biri değilim. annem "ayh o zaman baklava değil de başka bi tatlıymış gibi ye." diye susturdu beni.
2 tane gencecik garson vardı, pek kibardı onlar da. netice itibarıyla, saydığım tabaklar ve bi diyet kolaya 30 lira gibi bi hesap ödedik. yuvarlanarak kalktık. kalkarken annem "laik bi yer burası." dedi.
gazetede yazanın aksine cumartesileri açık fayton mantı, fekat akşamüstü 18:30'da servisleri kapanıyormuş, aklınızda olsun.

yolda birbirimizi yiyerek kuru incir aldık, ayakkabısı vurmaya başladı, zorla taksiye bindirdim, bim market'in önünde indik, behzat ç.ciler çekim yapıyordu, bi süre onlara baktıktan sonra evlere dağıldık. annem en son "gerçekten de çok zayıflamış bu çocuk." dedi.

4 comments:

  1. Yaaa! Afiyet olsun da, Behzat Ç çekimine rastlamak ümüdüyle dolandım ben hep bu sefer!!
    ühüühü

    ReplyDelete
  2. ahahha:) halbuki her yerdeler devamlı. bim'den yeşilyurt sokağa karavan falan doluydu her yer.
    haftasonları if'te de çok görüyorum.

    ReplyDelete
  3. Ama yaaa ben oralarda yokken hep yeni yerler açılıyor pek üzülüyorum. Burayı bilmiyorum ya da acaba biliyor muyum da hatırlamadım şimdi emin olamadım. Pek güzel göründe yemekler gözüme. Ankara'da pek çok şey gibi yemek yiyecek olmak da güzel. Ahh Ankara ahh. Sanırım bir sonraki postum Ankara'ya dair olacak. Strazburg caddesi neresiydi yaa hatırlayamadım offf hemen bakmalıyım. Keşke Ankara'ya gelsem hemen de her yeri sanki yeniden o günleri yaşıyormuşçasına doya doya gezsem:) Beni gezdirir misin? :):):)

    ReplyDelete
  4. valla yeni mi ben de bilmiyorum, annem bilir böyle şeyleri :)
    sıhhıye köprüsü'ne yakın burası, gezdiririm tabi, son günlerde iyi deneyim kazandım zaten :)

    ReplyDelete