May 19, 2012

genşşşler!

yıllaaaar önce 19 mayıs törenlerine katılmışlığım var. ilk gösteri bizimkiydi, kurtuluş savaşı'nı canlandırmıştık. uzaktan nasıl göründüğünü asla bilemedim, yüzlerce çocukla aynı anda ekin biçer gibi elini kolunu sallarken algılayamıyorsun tablonun bütünü. hala da yapabilirim bu arada, müziği de ağzımla ekleyerek. örrrtmenler güzel oldu demişti.
benim esas derdim tören bittikten sonra başladı. izmir'in en saçma yerindeki stadyumdan karşıyaka'daki evime tek başıma dönmek zorunda kalmıştım. üzerimde aşağı yukarı bu fotoğraftaki kızlarınki gibi bi kostümle. ama bunun daha da yanar dönerlisini düşünmeniz lazım, turuncu kilim desenli cepken falan. ayağımda pisipisiler. çünkü ANNEM beni almaya gelmemişti. hala da emin değilim, stadyuma geldi de beni unutup gösterileri sonuna kadar mı izledi yoksa tamamen mi unutuldum.


dışarı çıkıp terasa bayrak astım şimdi, küçük ama önemli şeyler bunlar. yazları beraber çalıştığım gevur arkadaşlarıma dolmadesin aslında dolma olduğunu anlatmaktan fırsat bulduğum zamanlarda bu ülkenin bağımsızlığı için savaşmak zorunda kaldığını anlatmayı da severim. allahım böyle böyle yaşlanıp tuhaf biri olacağım ben herhalde.

bu vesileyle kurtuluş savaşı madalyasına hak kazandığı halde gidip almaya üşenen dedemin ve madalyalı ya da madalyasız, tüm o kuşağın önünde saygıyla eğilip 19 mayıs gençlik ve spor bayramınızı kutluyorum.

7 comments:

  1. bugünün anlam ve önemini belirten en güzel yazı seçtim seninkini:)
    deden ha:)

    ReplyDelete
  2. yaa dedem evet, fakat bu ailenin genlerinde var üşengeçlik. babamın üniversite diplomasını almaya da mezun olduktan 25 sene sonra beraber gittik. öğrenci işlerinde kahkahalar koptuydu.

    ReplyDelete
  3. demek ki o komikliği ben ve kızım da yaşayacak:/

    ReplyDelete
  4. en güzel babalar böyle babalar, çok da güzel dede olur bu cinsten :)

    ReplyDelete
  5. teşekkür ederim, üstüme aldım:)

    ReplyDelete
  6. bu fotoğraftaki kıyafetin aynısından evin bi yerlerinde -annem atmadıysa- olduğuna eminim. benim ilkokul çardaçıra elbisesinin aynısı bu. çaydaçıra mıydı o. çarçaçıra.

    ReplyDelete
  7. çaraçıra o. korkunç ivan'a kadar dayanır tarihi.
    atmamıştır annem, senin tütülerin falan duruyor hep. benimse üstünden düşüp kıçımı çatlattığım patenler duruyor. çekilen röntgen de duruyor. tabi ki.

    ReplyDelete