May 21, 2012

teras bahçesi

hepinizin çılgınlar gibi merak ettiğini biliyorum, o yüzden hemen yazıyorum.

şuursuzca domates tohumu ekmiştim, çıkmış bi kısmı! saatlerce domates forumlarını okudum, sonuç olarak:
1. çok sık ekmişim tohumları, n'oolacak bilmiyorum.
2. bunlar biraz daha dirilince şaşırtmam gerekiyormuş. (aklımızı kaçırdık ne bu "şaşırtmak" diye, meğer alıp başka yere ekmek anlamına geliyormuş. oysa kocam the barbarian bi süredir hortumu gösterip gösterip son anda sulamayarak kandırıyordu domatesleri.)
3. sonra da döndertmek, cortlatmak, gaydırıgubbak da gerekecekmiş.
4. bi noktada domates hasadı olacak mı, derin şüpheler içindeyim.


diktiğim petunyalar da canlanmış. onlar da büyüyüp saksıdan aşağı sarkmaya başlarsa çok memnun olacağım. bakıyorum herkesinkiler öyle.


çamları gübrelemiştik, yeni yapraklar çıkıyor, en çok buna sevinmiş olabilirim.


taze soğanları yemeye başladık. bi tanesi erkek soğanmış, tohuma kaçtı ben ne olduğunu anlayana kadar. bi saksı da güdük kaldı.


yemin ederim taş çağı'nda yaşamış akrabalarımıza çok saygı duydum, "nasıl başladı bu tarım allahım, nasıl başardılar" diye düşünüp dertlendim durup dururken.
eveth.

7 comments:

  1. ha ha ha :)
    senden bugün bir post daha bekliyorum:)

    ReplyDelete
  2. "hay allaaam hiç güleceğim yoktu" diye bir laf var ya hani... şaşırtma kısmında içimden tekrarladım kendisini :)

    ReplyDelete
  3. sevgili saçaklı, hadi şaşırtmayı aştık, bi de koltuklama var ki kocam onu nasıl yorumlayacak diye ben de neşeyle bekliyorum.

    hypo, ne postu ayol o, bahamalar'dan yazacağım post mu? vallahi çıkmadı loto falan.

    ReplyDelete
  4. hep çiçek hep yeni yaprak. ölenleri de yaz fermina daza, gerçekleri de bilmek istiyoruz.

    ReplyDelete
  5. öfff tamam yazarım ölenleri de. koynumda yılan besliyorum valla.

    ReplyDelete
  6. evet ne yorum geldi koltuklamaya? :)

    ReplyDelete
  7. suladık bugün sadece, bu çöntekleme işi gözümüzde büyüdü çok!

    ReplyDelete