June 1, 2012

emre: bi özgür ruhlu kuaför, loreen: bi berberi şarkıcı

kuaföre gittim geçen gün. emre'nin 6 aydır aynı dükkanda çalışıyor olmasına hala inanamıyorum, üstelik telefon kullanmaya da başlamış. ne zamandır ilk defa spontane hareket edebildim bu konuda, çok mutluyum. çünkü emre'nin sicili bozuk, son 3-4 sene içinde onlarca dükkan değiştirdi, kendi dükkanını açtı, ordan da kaçtı. peşinden bütün ankara'yı dolaştım. kış ortasında telefonunu da fırlatıp attı, ara ki bulasın. istememiş telefonu olsun, bıkmış.

bu kuaför meselesi çok hassas, zira ben öyle rahat rahat kuaföre gidebilen biri değilim. ne istediğini anlatabilmek falan bi yana, içi kadın dolu o küçük evren beni geriyor.

eski müşterilerinden bi tek ben kaldım, allahtan şimdi yakınlarda bi yerde çalıştığı yer, yürüyerek gidip gelebiliyorum. gene kaybolsa, gene bulurum. yıllardır ara ara kahkül kestirmeye kalkarım, ilk defa emre istediğim gibi kesebildi. kardeşim internette saç rengi görüp götürdü, aynısını boyadı. ben artık ona bıraktım boya rengini, hiç karışmıyorum ve hayatımda ilk defa insanlar iltifat edip soruyorlar nerde boyattığımı falan.

neyse, örövizyondan bahsettik, şöyle bi diyalog geçti aramızda.

ben: seyrettin mi örövizyon'u?
emre: evet, birinci olan kızın sesi ne biçimdi öyle, çok beğendim.
ben: ben de saçlarını beğendim.
emre: e aynı renk saçlarınız sizin.
ben: değil aynı renk, kızıl benim saçlarım.
emre: hayır değil, ışıkta parlıyor.
ben: ama onun uzun bi de, ben de istiyorum öyle uzun.
emre: pfffff kaynak vardır onda.
ben: sarışın olayım o zaman, ombre yap bana.
emre: öyle bi şey yapamam.
ben: niye be?
emre: (yüzünü falan buruşturarak) çok çirkin olur.

sonra kesti konuşmayı, saçlarımı da uçları korkunç olmuş diye bi on santim falan kesti. loreen olma hayallerim suya düştü böylece. evde loreen dansı da yaptım, hiç benzemiyormuşum.

hem kuaförümün hem benim çok beğendiğimiz örövizyon birincisi, bi yandan da aktivist, "buralar hep örövizyon olcak, çekilin burdan" diye evlerinden olan azerilerle buluşup dertlerini falan dinleyip örövizyon komitesini dellendirmiş. kardeşimden aldığım bilgilere göre ise "istatistiksel olarak zenci dansçısı olan şarkıcılar kazanamıyor, yolla dansçıyı" demişler, yollamamış. kardeşim Z. konuyu "ne varsa mültecilerde var" diyerek bağladı.

anası babası fas berberisi loreen, kate bush'lu-hintli-yogalı dansıyla aşağıda. emre de güvenlik caddesi no:53/A'daki carina kuaför'de.



2 comments:

  1. Emre'ye gidelim madem.

    Loreen de Türkiye'de bir şarkıcının ard vokaliymiş. Öyle diyolla.

    Çok mu kesti?

    ReplyDelete
  2. çok kesti ama haklıydı, kötüydü hakikaten, münakaşa edecek durumum yoktu ehehe!

    abba gibi olur kız işallah, yoksa örövizyon laneti ne kariyerleri söndürdü, evlerden ırak.

    ReplyDelete