June 2, 2012

this is madness

this is sparta.
domatesleri şaşırttım ve sırtım tutuldu.




bi kısmını meyd in frens şaşırtma şeylerine ektim, havalı oldu. ve fekat bitmek bilmeyince evdeki plastik bardaklara geçtim. 65 civarı bardak, her bardakta 2 kök var. bu gidişle iç anadolu'nun domates kralı olurum ben.
ölmezlerse eğer domatesleriniz benden, kasayla yollarım.

akşam olunca genşşler geldi, halen dışarda oturmaktalar.


onları bırakıp içeri kaçtım. koko'ya ceket giydirmişler, kollarına basa basa yanımdan geçti şimdi. şarabıma sardunya yaprağı düşmüş. güzel bi gün oldu bu.


5 comments:

  1. :)) şaşırtmadan başka bişey daha vardı... neydi o? koltuklama gibi bişiydi sanki :))

    onu nasıl hallettiniz?

    ReplyDelete
  2. koltuklama aradan çıkan küçük dalları keserek ana dalların büyümesine ve meyve vermesine yardımcı olmakmış. bu mikrobik yapraklar o kadar büyür mü hiç bilmiyorum :)

    ReplyDelete
  3. Domatesler biraz yapraklanınca, bir karış kadar olunca, genişler geldi demişsiniz o kaplara aktarın.

    Aktarırken plastik bardakları makasla keserek toprağıyla beraber aktarın. Genişlere de bol toprak koyun. Hatta şimdiden yaparsanız daha iyi olur.

    Çiçekler açılınca suyu azaltın, fazla su vermeyin, fazla su çiçekleri döker. Saksıların altlarını delmeyi unutmayın iki yerden delerseniz yeterli olur. Delinmezse bol su fideleri çürütür.

    Mutlaka ve mutlaka saksıları tam gün güneş alan bir yere taşıyın.

    Biraz zahmetli olacak ama olsun.

    Kolay gelsin.

    ReplyDelete
  4. Pardon ben yanlış okumuşum, geniş saksılar geldi olarak algılamışım. Fideleri mutlaka geniş saksılara dikiniz. O ufacık bardaklarda olmaz. Hem de bir bardağa iki fide dikmişsiniz, tek saksıya tek fide.

    ReplyDelete
  5. çooook teşekkür ederim! hemen müdahale ediyorum fidelere.

    ReplyDelete