July 28, 2012

olimpik

stadyumdaki meşale, olimpiyatların açılış gecesinin en güzel şeyiydi bence. her ülkeyi temsil eden "bakır taç yaprakları" birleşip bu büyük ateşi oluşturdu. çok beğendim.


onun dışında kraliçe elizabeth'in ingiliz takımı geçerken tırnaklarına bakıp çok sıkılması aklımda kaldı. insanın bi ruhu olmaması lazım bunu yapmak için. ya da koca bi milletin hayatınız boyunca çalışmadığınız halde size para ödemesi ve saraylarda oturmanız ve milli marşın size yazılmış olması falan lazım. bilemiyorum.


danny boyle'un hazırladığı açılış töreni gerçekten çok sıkıcıydı ki ben duygulu biriyim, olimpiyat seyrederken ağlarım. belki kraliçe de bu yüzden fenalık geçirmiştir. bunu da bilemiyorum.

müzikli kısımları güzeldi, ve fekat o kadar şarkı içinde suede, pulp ve the smiths'ten tek bi nağme çalınmamış olması beni gücendirdi ne yalan söyleyeyim. finalde paul mccartney'nin unesco kültür mirası listesinden törene dahil olduğunu tahmin ediyorum. hiç bi zaman çok sevemedim ben the beatles'ı. belki bi şarkı. belki iki.

ben olsam "hey jude" yerine bunu çalardım; ingiltere, çayırları ve kraliçesi ve sanayi devrimi dışında işçi sınıfıyla da meşhurdur. işçi sınıfı da sınıfların en önemlisidir gözümde, keza meşale stadyuma stadyumun inşasında çalışmış 500 işçi-mühendis falan arasından geçerek girdi.

şurdan buyrun, bütün gün eşek gibi çalışıp akşam eve sevdiğine dönmekten mutlu olan herkes için gelsin.

4 comments:

  1. Bir de böyle korkunç ötesi pembe bir elbise giymiş olması gerekir herhalde tırnaklara bakmak için:) 3. sınıf düğünlerdeki kaynanalara benziyor, az sonra gidip geline takılan takıların kesesini gelinin anasıyla küçük bir ağız dalaşı sonrası çantasına aktaracak sanki:))

    ReplyDelete
  2. son satır beni duygulandırdı. ben beatles severim ferminaanım. akabinde bütün gün eşşek gibi çalışıp, akşam eve sevdiğine dönecek olmanın heyecanıyla o sevimsiz saatlere/insanlara tahammül eden biriyim...

    ReplyDelete
  3. leylak dalı,o renk insanın yaşama sevincini emer, kesinlikle katılıyorum. peklik çektirdiği de görülmemiş şey değildir.

    verba volant, bu şarkıyı sevdiğini tahmin etmiştim :)

    ReplyDelete
  4. o tirnak olayi beni de benden aldi, evet :)

    ReplyDelete