July 18, 2012

topkapı

topkapı sarayı çok güzelmiş. dolaşırken hayal ettim, keşke tek başıma gezebilsem, yürürken ayak seslerimi duyabilsem, ne kadar etkileyici bi tur olurdu o.
onun yerine saray broşürünü 19 liraya sattıkları için gişedekilere, bütün uyarılara rağmen fotoğraf çektikleri için arap ve asyalı turistlere çemkirdim. böyle biriyim, n'aapayım.
bi de çok güzel bi harem sergisi vardı, haremde kullanılan eşyalar, kaftanlar, resimler, mücevherler. çok beğendim o küçük sergiyi.
caddebostan'a attık kendimizi, manoburger'de aklını kaçırmış barbarlar gibi yemek yerken "saraydan bi parça seçmemize izin verilse ne seçerdik" oynadık.







3 comments:

  1. Çok güzel bir gezi olmuş.

    Yabancı Turistlere ağızlarının payını verdiğiniz iyi olmuş. Bunlar bizim tarihimiz, daha nesiller boyu gezilecek, görülecek...

    İstanbul'dayken ilk gittiğimde 3 saat kalmıştım ama daha da görmediğim şeyler vardı. Örneğin porselen bölümünü hiç görememiştim. Atlı makam arabalarını daha inceleyememiştim bile.

    Bence Topkapı Sarayını gezmek için bir mesayi günü ayırmak lazım.

    ReplyDelete
  2. Ne seçtin? Kaşıkçı elmasını mı:)))
    O aynada fotoğraf çektirmeyen taş oluyormuş, benim de var:))

    ReplyDelete
  3. çağatay bey, biz bi 4 saat kadar harcadık herhalde sarayda. hava da inanılmaz sıcaktı, başka bi şey yapacak halimiz kalmadı. haklısınız, tam bi gün ayırmak lazım.

    leylak dalı, sıra vardı aynanın önünde ahahhaha! bekleyip çektik fotoğrafı. ben hile yapıp 2 tane seçtim; fatih sultan mehmet'in üstü yazılı kılıcını ama satıp parayı kırmak için, haremden çıkma pırlantalı bi yaka iğnesini de saklayıp sevmek için seçtim.

    ReplyDelete