July 4, 2012

ulus

nihayet dün ulus'a gittik. kardeşimin bankada işi vardı, o arada eski meclis binası'na soktum eren efendi'yi.


3 liralık biletle küçük bi tur atılabiliyor. içerde atatürk'ün, inönü'nün özel eşyaları, basılan ilk paralar, 10.yıl nutku'nun taş plağı falan var. ve tabi meclis salonu, sıralar, kürsü. çok bakımlı her şey, sevindim iyi bakılıyor olmasına.

bu sefer başka bi yelek. 


atatürk'ün ayakkabılarının hepsini giyebileceğimi düşünerek çıktım eski meclis'ten. büyük ihtimalle ayaklarım onunkilerden büyük ama her çiftini ayrı beğeniyorum, çok acayip.

eskiden akman pastanesi olan yere mado açılmış. akman'ın ortadan kaybolmasına çok bozuluyorum ama açlıktan da bayılmak üzereydik, oturduk mado'ya. son baktığımda eren, ağzına pastırma sokup bi yandan da ekmeğin köşesini tahin-pekmeze bandırıyordu.

sonra anadolu medeniyetleri müzesi'ne yürüdük. müze tadilata girmiş, haberiniz olsun! yarısı kapalıydı, önemli eşyaları sergiye çıkardıklarını söylediler ama ben çok bozuldum. müzenin en sevdiğim yanı olan kronolojik sıra bozulmuştu ve her şeyi de çıkarmamışlardı. urartu'yla ilgili bi avuç iğne miğne vardı sadece, halbuki ben o büyük kazanları göstermek istiyordum. bazı 8000 yıllık çanak çömleklerin üzerine çatıdan gelen güneş vuruyordu, canım sıkıldı. 15 liralık gezemedik anlayacağınız.


eren efendi bu geç hitit duvar kabartmasını beğendi, müze dükkanından bi kopyasını aldık, bi tane de uzun etekli cin heykelciği aldı, o da hitit. yeni şeyler getirmişler dükkana, ben de biraz kartpostal ve kitap ayracı aldım. 

ulus turunu da böylece tamamladık. 

3 comments:

  1. Akman'ın Kızılay'daki şubesi de tarihe karıştı, çok üzgünüm. Nice anılarım yer ile yeksan oldu, kader utansın.
    Peki ilk meclise neden gitmediniz? Ya da gittiniz de fotosunu mu koymadın, şu cumhuriyetin ilan edildiği salonu gösterseydin Eren Beye:))

    ReplyDelete
  2. Sağ olasınız Değerli Arklğ'umuz;

    Bizlere bu güzel görüntüleri yayınladığınız için.

    Eren Beyefendi sayenizde çok şeyler gördü, Tarihimiz ve topraklarımız gerçekten görülmeye değer.

    Hele, hele Atamız'la ilgili eşyaların bloğunuzdaki görüntüleri...

    Müzedeki kronik sırayı neden bozmuşlar ki? Haydi, şimdiki tarihimizi bize unutturmak istiyorlar da, bu coğrafyanın tarihini unutmak mümkün değil.

    Hitit kabartmasını çok beğendim, beğendiğim kadar da bozuldum, neden bu eserler bulundukları yerlerde sergilenmiyor ki? O eserleri yapan insanların... (Burasını toparlayamayacağım için yarım bıraktım)

    Sağ olasınız Sayın F.D.

    Benim köyümün yakınlarında çıkartılan Knidos Aslan'ı da İngiliz Arkeolog Charles NEWTON tarafından 1858 yılında hırsızlık yapılmak kaydıyla çalınıp British Museum'a götürülüp, giriş kapısına konulmuş, bu toprakların, zamanının en güçlü Şehir Devleti'nin aslanı müze girişinde merdivenler üzerinde ziyaretçileri karşılıyormuş.

    Bloğumdaki yazım;

    http://kavaktantabut.blogspot.com/2009/01/alnt-knidos-afroditi-ile-knidos-aslan.html

    Tanıtım için verdiğiniz emekler için tekrar Sağ olunuz...

    ReplyDelete
  3. sevgili leylak dalı, kızılay'dakine de gittik geçen gün, dönerci gibi bi yer olmuş, bahçesindeki ağaçları da kesmişler. kös kös geri döndük. çok lazım çünkü bi dönerci daha kızılay'a.
    ilk meclis'e giremedik, kimse yoktu ortalıkta, dışardan baktık.

    çağatay bey, müzeyi tamamen kapatmamak için böyle bi yol bulmuşlar sanırım. kapalı olan salonlardaki eşyaları açık salonlara taşıyıp sergiliyorlar. ama bütün düzeni bozulmuş tabi müzenin. turistik mevsimde tadilata girmelerini ise anlayabilmiş değilim.
    hitit kabartmasının geldiği karkamış kazıları çok eski, cumhuriyet öncesi kazılar. artık neler kaçırdılar bilmiyorum ama bu kabartmalar bari en azından müzeye ulaşabilmiş. haklısınız, her şey bulunduğu yerde sergilenmeli, ben de buna inanıyorum.
    eren efendi'yi urla'ya götürme zamanı geldi artık, biraz da deniz, güneş ve zeytinyağı görsün :)

    ReplyDelete