August 25, 2012

ankara, bana sıkıntı veriyorsun

sıçrayarak uyandım bu sabah. çünkü sokağın ilersinde apartman yıkıyorlar ve bunu yapmaya sabah 8'de başladılar. bugün cumartesi.

o saatten beri de aynı gürültü devam ediyor. binayı tamamen yıktıklarında da inşaat gürültüsü başlayacak, inşaat tozu falan. biliyorum çünkü, burnumuzun dibindeki bi tanesi daha yeni bitmişti. şimdi bu başladı.
çıkıp fotoğraf çektim. flu çıkmış, uyku sersemiydim, kusura bakmayın.


kendi halinde bi apartmandı bu, şimdi otel ya da işhanı olacakmış. bu beni çok sinirlendiriyor. hemen solundaki bina da elçilik bu arada, eminim onlar da çok mutludur bu gelişmelerden.

neden mahalle olarak kalamıyoruz da illa ki her tarafımız işhanıyla otelle çevriliyor? neden bitmiyor bu ülkede inşaat? alt sokağımızda 2 tane otel var, çalışanları sigara içerek vakit öldürüyor, bomboş ikisi de. hemen dibimizde inşaatı biten işhanı, nerdeyse 1 yıldır kiralık ilanıyla duruyor, bomboş. çok ihtiyacı var yani bu semtin bi otele, bi işhanına daha.

şimdi aylarca kamyon, toz, gürültü çekeceğiz. ondan sonra da diktikleri çirkinliğe bakacağız. eski binaları yıktıktan sonra tabi ki bahçe mahçe bırakmadan bütün arsayı kaplayacak şekilde inşa ediyorlar yeni binayı. ve tabi ki eski binalardan daha yüksek inşa ediyorlar. çünkü şehircilik, belediyecilik falan ölmüş bu memlekette. mimar falan da kalmamış bu memlekette, sizi burnumuzun dibindeki gıcır gıcır kiralık işhanıyla başbaşa bırakıyorum. bu yamalı ucubenin mimarına diploma verenler, sizden de hiç hoşlanmıyorum.


sol alt köşe, bizim teras. bu kadar yakınız yani. tam karşısında da meyhane var bu binanın, orda içip içip bu binanın arkasında birbirlerini dövüyorlar. barbar kocamla polisi arayıp terasa çıkıyoruz, kahve, bira artık evde ne varsa içerek kavga seyrediyoruz, haftasonu eğlencemiz oldu bu. bi dahaki sefere video çekeceğim ki hep beraber eğlenelim.

12 comments:

  1. Bir binayı yıkmak aslında ne kötü bir şey duygusal olarak...Canlı canlı hiç seyretmesem de o yıkım aşaması da baya duygu yüklü, betonların içinden demirlerin açığa çıkması vs. Yeni binanın pencere düzeni hoşuma gitti; ama bence o binayı sıkıntıya uğratan "tetris" vari dış cephesi. Mutlu günler:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. üzücü sahneler onlar, ben mecburen seyrettim bu tetrisin yerindeki bina yıkılırken. 3 katlı güzel bi eski ankara apartmanıydı. bu onun yanında dev bi uzay canavarı gibi kalıyor, hem ebat hem de niyet olarak. iyi haftasonları :)

      Delete
  2. Replies
    1. bi sanat direktörüne ihtiyaç var, yere çömmüş ağlayan sarhoş adam hiç filmlerdeki gibi görünmüyormuş ahhahaha :)

      Delete
  3. ev yaparlarsa haber et, ev arıyoz satın almak için.

    ersuhruserhuere

    ReplyDelete
    Replies
    1. bu tetrisi alın, 1500 metrekare. araya ip köprü yaparız.

      Delete
  4. Gayet seyirli bir yer video görüntülerini bekleriz...

    ReplyDelete
  5. Bina pacthworku...Çok uğraşılmamış ama keşke desen falan da yapsalardı, olmadı yazı da yazılabilirdi...
    Bizdeki mimari değil kondurma..

    ReplyDelete
  6. hii dehşete kapıldim bir tetris hayranı olarak.nasıl sıkıcı olmuş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O arada birileri yerleşti bu binaya, bir türlü kim olduklarını anlamadık, uzun süre tabela falan asmadılar. Nihayet astıkları tabeladan okuduğumuz şirket adını gugılladık, Akkuyu'ya yapılacak nükleer santral işini alan şirketmiş. Şimdi başka türlü bir rahatsızlık veriyor bu bina bana.

      Delete