August 7, 2012

ay tansiyonum düştü yemin ederim

geç yattım erken kalktım, kendime gelemedim. biraz önce verba volant bi gazete haberi yolladı, kaşım gözüm seğiriyor şimdi de. bi kahve daha yaptım kendime.

habere göre devlet resim ve heykel müzesi'ndeki eserlerden 202 tanesi kayıp, 46 tanesi sahteleriyle değiştirilmiş, 27 tanesinin ise sahte olma ihtimali çok yüksek. kayıplar arasında hoca ali rızalar, ibrahim çallılar, fikret muallalar, bedri rahmiler var. hatta bol bol bunlar var. bi tane de aivazovsky var.

geçenlerde osman hamdi bey'in okuyan emir'i ile birlikte ingiltere'de müzayedeye çıkmıştı bi aivazovsky resmi, kaça satıldığını yazıyorum şimdi: 3 MİLYON 233 BİN 205 STERLİN. ortada dönen paranın miktarını siz düşünün.

o müzayededen önce jardzy ile beraber sağa sola emailler atmıştık, "sattırmayın, siz alın osman hamdi bey'in resmini, lütfen lütfen!" diye. bana kültür bakanlığı'ndan okuyup okuyup anlamadığım bi email geldi en sonunda, "yurtdışında olduğu için ş'aaapamayız" diye. özel müzelerden cevap bile gelmedi.

devlet resim heykel müzesi'nden resimleri uçuranlar o müzede çalışanlardır, öyle etik metik davranamayacağım. başka türlüsü mümkün değil, toplam 275 (İKİ YÜZ YETMİŞ BEŞ!) resmin ortadan kaybolmasının başka izahı yok. gözümde birinci dereceden sorumlusu da o müzenin müdürüdür, bizzat suça karışmadıysa bile göz yumduğu ya da daha fenası farkına varmadığı için. yazıklar olsun. resmen hırsızsınız.

yeri gelmişken hakaret edeceğim bi diğer grup da eser kolleksiyonerleri. hayat size güzel, nerden aldığınızı açıklamak zorunda değilsiniz, zaten kimsenin umrunda değil, kanunsuz yoldan eser satın alan bütün kolleksiyoner, siz de lağım faresisiniz.

çürüyen bi ülkenin her tarafı eşit çürüyor, bunu bi kere daha anlamış oldum. memleketimi başkalarıyla karşılaştırmaktan hiç hoşlanmıyorum ama yukarda bahsettiğim osman hamdi bey'in okuyan emir resmini şans eseri ingiltere'de bi müzede görmüştüm. müzayede haberini duyunca o müzeye de email attım "neden satıyorsunuz resmi?" diye. gelen cevap şöyleydi, "müzayedeye çıkan bizim osman hamdi'miz değil, bizim bütün resimlerimiz halka açık bi kolleksiyonun parçasıdır ve biz resimlerimizi satmayız. okuyan emir hala sergide duruyor, umarız gene gelip ziyaret edersiniz."

nasıl bi görsel koyacağımı bilemedim, bi tane aivazovsky koyuyorum. anca google'dan bakarız zaten.
gemiler gidiyor limandan. geri de dönmezler.




3 comments:

  1. ciddi misin ya? yazıklar olsun. çok moralim bozuldu.

    ReplyDelete
  2. gidip önünde protesto edeyim, bundan sonra hayatımı böyle deli gibi sürdüreyim.

    ReplyDelete
  3. Ay çok sinir bozucu bu, bir de pişmiş kelle gibi "e onlar orda bizden daha iyi bakıyolar hiç değilse" diyen bir güruh var ki.. Ülkenin kültür mirasının içini boşaltıyorlar göz göre göre :(

    ReplyDelete