November 21, 2012

fiona'nın köpeği

fiona apple'la ilişkimiz inişli çıkışlı oldu, "çok arızalı kadın" halleri beni bunalttı bazen. ama bu iyi bi şarkıcı, hisli bi insan ve çok da güzel bi kadın olduğu gerçeğini tabi ki değiştirmiyor. bazı yazdığı şarkılar da çok fena yapar beni.

en son kendime bi karışık fiona apple playlist'i yapmıştım, öylece yuvarlanıp gidiyorduk. sonra bugün facebook'ta turnesini iptal ettiğini öğrendim. hayranlarına uzun bi mektup yazmış, köpeği çok hastaymış, ölürken yanında olmak istiyormuş.

internette dalga geçenler de var, üzülüp destek çıkanlar da. ben mektubu çok içten buldum, bi de oturup eliyle yazmış, 4 sayfa. şurdan bakabilirsiniz. köpeği janet bi pitbull, 4 aylıkken boynunda bi ip ve her tarafında ısırık yaralarıyla sokakta bulunmuş, dövüş köpeğiymiş yani. fiona apple o zaman 21 yaşındaymış, "artık bi yetişkindim ve janet benim çocuğum olmuştu" yazmış. aradan geçen 14 yıl boyunca janet bırakın agresifliği, hırlamamış bile, birbirlerine arkadaş olmuşlar, geceleri sarılıp uyumuşlar ve bi süre sonra anne-kız ilişkisi yön değiştirmiş. "kafamı göğsüne gömüp ağlardım, çenesini kafama bastırır, patileriyle boynuma sarılırdı" diye anlatmış fiona apple.

şimdi çok hastaymış, fiona apple'ın da güney amerika turnesine çıkması gerekiyormuş, şunları demiş: "şu anda gelemem, lütfen beni anlayın. evden bi kere daha gidersem öleceğinden ve onu uğurlamak için yanında olamamaktan korkuyorum. aldığımız kararlar bizi biz yapıyor ve ben kariyerini arkadaşlık ve sevginin önüne koyan bi kadın olmayacağım. ben evde kalıp en sevdiğim ve en eski dostuma yemek yapacağım."

benim hoşuma gitti bu mektup. arkadaşı olsaydım, "çok iyi yaptın" derdim. ölümü algılama şeklini de kendime yakın buldum, "janet bi köpek olmaktan çıkacak, onun yerine her şeyin bi parçası olacak; rüzgarın, toprağın, karın ve benim, gittiğim her yerde benimle olacak."

hasta olmadığı halde koko'yla evde oturmayı bi çok şeye tercih ediyorum. fiona apple dinleyelim bari birlikte.
bu en sevdiğim şarkılarından biri, ilk başta bu kızı sevme nedenlerimden biri de bu herhalde, şarkılarında aşk kumsalda birbirine koşan iki kişi değil, her şey yolunda değil. hayat öyle bi şey değil çünkü.

7 comments:

  1. Cok etkilendim bu yazıdan ve üzüldüm de insan o kadar cok bağlanıyor ki ... Sabah güne onunla başlıyorsun aksam eve gidince seni karşılıyor . İnsanlar hep cocuklarından bahseder ya bende köpeğimizden bahsediyorum ;) ne de iyi etmiş son günlerini birlikte geçirerek ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. köpeği olan biriyle karşılaşınca telefonumdan koko'nun fotoğraflarını gösteriyorum ben :) biraz utanıyorum aslında bunu yapmaktan ama kendimi durduramıyorum.

      Delete
    2. İnan aynısını bende yapıyorum ;) onlarda bizim cocuklarımız insanlar nasıl gösteriyorsa cocuğunun resmini bizde Oleyiz iste ;))

      Delete
  2. durdurma zaten... burdan da ifşa et sıksık. Çok sevimli velet! :)

    ReplyDelete
  3. Janet çok güzel bi hayat yaşamış sayesinde, belli bakışlardan ama mektup ağlatıyor mu ağlatıyor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14 sene hem de, uzun bi hayat. ama yani içinden bi hayvan eksilmiş ev kadar berbat bi yer yok şu hayatta.

      Delete