November 12, 2012

şimdi de buna kalkıştım

yani için için biliyordum bu kartpostal meselesi başka şeylerin de yolunu açacaktı, görmemezlikten geldim.

filateli blogları falan okumaya başladım önce, yurtdışından gelen bazı zarfların pullarını ayırmaya başladım sonra, atmaya kıyamadım. derken postcrossing üzerinden 5 adet dobermanlı pul geldi, hediye olarak. nihayet barbar kocam, babasının kolleksiyonunu teklif etti bana. bu teklifi de "yazık, bi kenarda unutulmuşlar, en azından defterlerini yenileyelim" falan diye düşünerek yan cebime koy usulü kabul ettim. yanda defterleri görüyorsunuz, dün gidip aldık. (bu arada en iyi barbar koca, karısının türlü saçmalıklarını kalpten destekleyen barbar kocadır. gittiği yerlerden kartpostal getiren, benimle oturup toz içinde pul ayıklayan conan'a teşekkürü borç bilirim.)

benim de vardı pul kolleksiyonum, babamla başlamıştık. bi süre uğraştım, sonra paten kaymaya sardım, sonra mikroskop istedim, sonra allah bilir nelere sardım, pul defterim şu anda nerde bilmiyorum.

kayınpedro bey'in pulları öyle süper kıymetli şeyler değil diye tahmin ediyoruz, çoğu arap ülkelerinden. ama çok güzel pullar var, güzel renkler, güzel desenler. bi de ne kadar kişisel bi şey aslında pul koleksiyonu. neyse, ben de onun bıraktığı yerden devam etmeye karar verdim. şimdi bana yeni defterler ve bi pul cımbızı lazım. şöyle bi strateji belirledim kendime; kendimi paralamayacağım ama düzenli olarak uğraşacağım pullarla. azıcık fotoğraf koyayım hemen.









18 comments:

  1. Sharjah'ya bayıldım ve aynı ölçüde anlam veremedim, o nasıl bir kompozisyon yahu?! Sharjah emirlik olan Sharjah diye düşünüyorum, bir zamanlar ne modernmiş; sarışın hatunlar, oraklı erkekler falan..?!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa çok acayip, ben de sharjah'ı ilk defa duydum, resim grant wood diye amerikalı bi ressamın, ona şaşırdım görünce. hadi arap bi emirlik modern amerikan resmine meraklı, pula bastı; benim kayınpederim neden beğenip aldı bunu, o ayrı bi muamma :)

      Delete
  2. Ay o yaşlı çift ne güzel bakmış öyle psikopat psikopat.
    Van Gogh'lar da yakıyor hani, pek güzelmiş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gauguin de var, tam karşı sayfasına yerleştirilmiş van gogh'ların. bi mesaj var sanırım altında yatan :)

      Delete
    2. Gaugiun, Van Gogh'tan hazetmez evet, ayır onları gari :)

      Delete
  3. "kendi uçağını kendin yap"

    ülkemizde ilk uçağı yapan Nuri Demirağ'ın politikaya kurban gittiği için artık uçak yapamadığını biliyor muydunuz??!!

    birbirini desteklemek yerine önüne ket koymak hakikaten sanırım bize özgü.

    pullar güzelmiş, seni destekliyorum ama ben yine olayı çarpıttım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pullar son derece politik şeyler, gelince sana gösteririm türk pullarının aldığı yolu, rus-alman estetiğinden türk-islam sentezine. çok enteresan buluyorum bunu.
      sen çarpıttın, ben iyice yamulttum olayı ama olsun.

      Delete
  4. Sharjah pulu, koleksiyonun bir parçası olabilir. o puldan ressamın birden fazla tablosu ve ya başka ressamların anısına basılmış tablo serisi pullar olabilir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. var evet, modern amerikan ressamları serisi, bi kaç tane daha var. size bi mesaj yazacağım birazdan.

      Delete
  5. Ahh ama sen şimdi benim bir yarama parmak basmış oldun yani bilmeden:( O pul defterlerini çook iyi bilirim ben. Nasıl da özlemişim meğer. Benim de pul koleksiyonum vardı hemde yılllaaaar yılllaaaar evvelinden büyüüük büüyüüük annemden kalma:)Şaka şaka ananemden, teyzelerinden falan. Hikayeye heyecan katsın diye öyle söyledim. Sanırım 4 defterdi, ikisi kırmızıydı. İçleri tıkış tıkış doluydu. Öyle ki arka sayfalarında da fazladan pullar birikmişti. Bir gün salak ben arkadaşlarıma göstereyim diye okula götürdüm o defterleri ahh salak ben. Çaldılar defterlerimi. İki tane defter kaldı elimde içleri boş, halen içim cııızz eder. Kim aldıysa senelerdir söve söve bitiremedim. Ne kadar güzel pullar vardı bir görsen. Peçete koleksiyonum durur hala o yıllardan kalan bir o var. Bilyelerim vardı kocaman iki kavanoz onları da çaldılar. Ben hırsızlardan çok çektim hayatım boyunca hırsız yürekli insanlardan. İyi bak o koleksiyona. Hepsi çoook kıymetlidir gerçekten kıymetli olmasa da. Baykuşlu olanı hemencik gördüm (algıda seçicilik)Diğerlerine de içim gitti çoook güzeller ama hemen nazar değmesin diyorum ki bir şey gelmesin başlarına. Buradan senin için alırım ben pul koleksiyonuna katkım olsun:)Bir gün birlikte bakmak dileğiyle:):)Sevgiler selamlarrrrrr:)Mucks

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhe gel de sana da pul kolleksiyonumu göstereyim keh keh :)
      böyle şeyleri evden çıkarmamak lazım tuğba, hele bazı çocuklar çok vahşi oluyor, kimbilir ne kadar üzülmüşsündür. kıymetinden değil evet, kaç sene uğraşılmış, toplanmış, zamanında sevilmişler diye. sen alma bana pul, ben mektupların üstündekileri ayırıyorum zaten, mektup yaz yeter :)

      Delete
    2. hooop! biri mektup yazmak mı dedi! :))
      bu ilişki pul göstermelere kadar ilerlemiş artık önüne geçemeyiz kikikik :)) benim de var iyi mi hem pul hem de peçete koleksiyonum. hem nerede olduklarını biliyorum hem de çalınmadılar diip hemen topukliim.... uehuehueh :))

      Delete
  6. Merhaba. Eğer merak srdıysanız Alkım'da da pul satılmaya başlamış.
    Bu arada arka tema resmi çook hoş. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. arka tema resmini tuğba'nın dünyası'nın tuğba'sı yolladı, ben de çok beğeniyorum, teşekkür ederim :)

      alkım'a da ilk fırsatta bakarım, bu ipucu için ayrıca teşekkürler :)

      Delete
  7. O Van Gogh serisi ne güzel öyle ya.

    ReplyDelete
  8. Mina hanım iyi akşamlar. PTT.çalışanları ile ilgili siteminize bir PTT çalışanı olarak içim burulmadı dersem yalan söylerim.Ancak PTT.Genelmüdürlüğü Filateli servisi ile ilgili övgü dolu sözlerinizede bir o kadar sevindim.Ben BURSA PTT.Başmüdürlüğünde Başmüdür yardımcısı olarak görev yapmaktayım. filateli ve pulculuk adına uzun yıllardır gerek filatelik bilgi gerekse filatelik materyal topluyor ve derlemeye çalışıyorum.Sizin bloğunuzda bu konudaki ihtiyacınızın olabileceğini görerek birkaç satır yazma ihtiyacı hissettim.Mail adresim holcay@ptt.gov.tr olup talep etmeniz halinde filateli ,pul ve pulculuk adına her konuda yardımcı olabileceğimi bildirir saygılar sunarım. Görüşmek dileklerimle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. çok teşekkür ederim buraya yazdığınız için, inanın çok heyecanlandım. ptt çalışanları da her kurum gibi çeşit çeşit, o bi türlü pul satın alamadığım dönemde çalışan hanımefendi kargo kısmına geçti, ondan sonra da biz güle oynaya anlaştık yerine gelen yeni hanımefendiyle. güzel pul gelince ayırıyor, çok temiz damgalar basıyor yolladığım kartların mektupların üzerine. ve son derece güleryüzlü. son zamanlarda da hep sorular sormaya başladı, kartpostallara bakıyoruz beraber, sevdiği pulları gösteriyor bana. bi gün izin verirse onu da yazmak istiyorum buraya. filateli servisinden de 6 aydır falan düzenli alışveriş yapıyorum, evde her zaman pul var sayelerinde :)
      tekrar teşekkür ederim yardım teklifiniz için, size en kısa zamanda bi email yazacağım. çok yeniyim, çok sorum var :)

      Delete