December 14, 2012

saykodelik manikür

düzenli olarak perşembeleri buluştuğum bi arkadaşım var, kitap değiş-tokuşu da yapıyoruz arada ama dün "sana kitap getirdim" dediğinde açıkçası bunu beklemiyordum. bu kitabı okumuş, kendine teşhisler koymuş, üstü fosforlu kalemle çizilmiş yerler var resmen kitabın içinde. bi arkadaş olarak vazifemi yerine getirip inceleyeceğim bu alzheimer konusunu.

günün devamında özgür ruhlu kuaför emre efendi'nin peşine düştük, aydınlıkevler'de bi kuaförde çalıştığını tespit ettik. frau s. von alzheimer saçlarını kestirdi, ben boyattım. halkın nabzını tuttum, toplum henüz saçlarımı platine boyatmama hazır değilmiş, böyle ortak bi kanı oluştu. emre efendi mesela, annemin gazabından korkuyormuş, bu yüzden asla beni sarışın yapamazmış. annem bizzat sarışın olmakla beraber benim bu tür çabalarımdan nefret eder. gene kızılımsı kestane çıktım berberden.

akabinde tunalı'ya koşarak manikürcüye yetiştik. böyle yerlere girdiğimde hiçbi şeye "hayır" diyemiyorum. bi de sanırım saç boyasına maruz kalmaktan kafam iyiydi, zira manikür yapan kız ve arkadaşımın sinirlerini bozdum.   kız ojeyi sürdükten sonra şöyle bi diyalog yaşandı:

kız: papatya yapayım mı, güzel olur?
ben: papatya ne yahu?
kız: bak çok güzel olacak.
ben: tamam.
(kısa bi sessizlik)
kız: sol elin hangisi?
(kısa bi sessizlik)
ben: (sol elimi kaldırarak) bu!

bu konuşmada bi tuhaflık olduğunu bile farketmedim, bi baktım arkadaşım gözleri alabildiğine açık bize bakıyor uzaktan. sonra uyandım, sol elin solluğu benim tayin edeceğim bi durum değil tabi. bu yaşımda bile aniden sorulunca neresi sol, neresi sağ bilemiyorum. manikür yapan kızla da ruh eşiymişiz, daha da fena oldu her şey ahahhahaha!

sonra kendimi bi muayene masasına yatmış kaş şeklimin tartışılmasını dinlerken buldum. kontür falan dediler, onun kalıcı kaş dövmesi olduğunu farkettim nasıl olduysa. usulca kalktım, arkadaşımı aldım, gene alabildiğine açık gözlerle bekliyordu "naaapıyosun içerde sen?!" diye. ben solaryuma falan girmeye ikna edilmeden çıktık dükkandan çok şükür.

uzun bi süre berbere, maniküre falan gideceğimi zannetmiyorum.

8 comments:

  1. ben manikürü yakinen gördüm güzeldi, soldaki sol eline yakışmış doğrusu :P

    bi de alzheimer için öneriler varsa kitapta paylaşıversene fosforlusundan... büyük risk izliyorum hergün, işe yaramıyomuşsa anneannemle deniz yıldızı izleyip beynimi sulandırayım diyorum,hı?

    ReplyDelete
  2. Saçaklı alzheimer'a karşı yapabileceğin en önemli şeyler; depresyondan uzak durmak, beynini hergün kullanmak (zeka oyunları, matematik ve mantık problemleri, bulmaca) ve aktif yaşlanma (spor yapmak, hareketli olmak ve en önemlisi de sosyallik, arkadaş ve aktivite canlısı bir insan olmak).

    ReplyDelete
  3. Böyle şeyler okuyorum ben de arada ama tabi okumakla kalıyor doğrusunu söylemek gerekirse. öyle saldım çayıra mevlam kayıra modunda yaşıyoruz:) eskiden bulmaca falan çözerdim de şimdilerde çözemiyorum çünkü bulmacam yok. gelirken tr'den kocaman bir bulmaca kitabı bulup almam lazım:)Bu kuaför olayına koptum valla:) bir keresinde buraya gelmeden önce gittiğim kuafördeki kız bana cezayir otobüsle kaç saat diye sormuştu:)ama kuaförde böyle şeyler yaşamak komik oluyor. ben de sendenim bu arada bana da bir şey yapalım diye sorduklarında hiç hayır diyemiyorum:)yine de çok seviyorum ama kuaföre gitmeyi ve özlüyorum böhüüüü:(:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. bi daha yaptırmıycam papatya, şimdi baktıkça sinirlerimi bozuyor :) zaten manikür falan kalmadı, montumun fermuarını çekeceğim diye 3 tırnağı birden kazıdım.

      Delete
  4. Edinburgh'da beğendiğim bi tepe var... Oraya gömün beni... :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. oraya gömemeyiz, gömersek ziyarete gelemeyiz, çok soğuk oralar. bak zaten arkadaş canlısısın, bi de bulmaca çözmeye falan başlarsan önlemini almış olacaksın. yataktan çık, yoksa köpennklerle gelirim, sökeriz seni ehihihii :)
      ben başlıycam bulmaca çözmeye, bakıyım hangi gazeteninki daha güzel.

      Delete
  5. Minaa, İngiltere'den attığın kart bugün gelerek bu alandaki tüm rekorları egale etti. Manşı yüzerek geçse daha çabuk gelirdi :) Tam tamına 33 gün, hep birlikte maşallah diyelim...
    Amaaa düşündüğün için çok teşekkür ediyorum, varsın geç gelsin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. maşallah hakikaten! bakalım yılbaşı kartım ne zaman varacak?

      Delete