April 30, 2013

yakıcam ben bütün buraları (yeni şehircilik anlayışı)

sabah 6buçuktan beri devam eden inşaat sesi tahammül sınırlarımı zorlamaya başladı. acımı anlayın diye video çektim. gördüğünüz şey benim çalışma masam, burası evimizin salonu yani.


geçen yaz eski apartmanı yıktılar, bütün yazı toz ve yıkım gürültüsü içinde geçirdik. şimdi de inşaata başladılar. o kadar mutsuzum ki anlatamam. gece bu ses bitiyor, cinnah caddesi üstündeki türkü bar ve farabi'deki 2 adet meyhane başlıyor. sonra niye dağlara kaçmak istiyorum?

daha önce de yazdım, gene yazıyorum, neden mahalleler mahalle kalamıyor da her tarafımız işhanıyla çevriliyor? neden bitmiyor bu inşaat furyası? ben şehir dışındaki maygaad-angora-siti-perıdayss sitelerine taşınmak zorunda mıyım?

bu aşağıdaki 2 sene önce arka sokakta inşaatı biten işhanı, boş duruyor. geçenlerde akıllarına yangın merdiveni eklemek geldi, eklediler. 2 hafta falan da bu sürdü, şahtı şahbaz oldu. terasa çıkıp çektim fotoğrafı, anlayın ne kadar yapışık vaziyetteyiz.


bütün bunlarla sessiz sessiz yaşayıp anca köpek havlayınca birlik olan mahalleliyi de bi kere daha tebrik ediyorum. etrafımızla ilgimiz sıfırın altında, sabah 6buçukta yataktan fırlayalım ama köpekler havlamasın. gece 2de konyalı'dan başkasına bastırmam eşliğinde tavana bakalım ama sakın köpekler havlamasın.

14 comments:

  1. Öff, güzelim yerleri mahvettiler. Nasıl bir rant kaygısıdır bu. Bizim alt kat dairede de ufak çaplı bir tadilat var ona bile tahammül edemezken seni gayet iyi anlıyorum. Ne diyeyim Allah yardımcın olsun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. temizlik yapayım diyorum, bu senfoniye elektrik süpürgesiyle katkım olsun.

      Delete
  2. tam akıl yemelik fermina.bizim caddede yazın onbeş kez oyulur.toz toprak içinde kalıyoruz.hazine arıyorlar sanırım.

    ne söyleyipte destek olacağımı bilemedim.kolaylıklar dilerim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. çok teşekkür ederim. kulak tıkacı buldum evde, öyle devam ederim hayatıma artık, n'aapalım :)

      Delete
  3. Ahh canım ya ne kadar da kötü bir ses vallahi fenalıklar geçirmekte haklısın. Sanki evin içinde gibi ses yahu bir de şimdi kapı pencere açılacak zamanlar tam o zaman daha rahatsız edici oluyor umarım biter bir an evvel. Ben bu zihniyeti anlamıyorum zaten ya ne hale getiriyorlar o güzelim yerleri gerizekalılar. Ne estetik var ne bişey öyle dingil gibi her yerde bir bina. Bari hepsini aynı boyda falan yapsalar şöyle insanlar nasıl bu kadar aptal oluyor aklım almıyor doğrusu. Ben sanırım amerikan rüyasını göre göre filmlerde öyle mahalleler hayal ediyorum bizler içinde ama ne mümkün sanırım 250 sene bile sonra olamaz öyle bir şey ancak rüyalarımızda:) dağlara kaçmak lazım gerçekten bir yazlık taş ev alıp deniz kenarında huzurla yaşamak istiyorum kocam da balıkçı olsun ben de ona ağ örerim artık renkli renkli desenli falan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bak şimdi de birileri kaynak yapmaya başladı her şeyin üzerine ahhahaha :)herhalde yangın merdivenini sabitliyorlar binaya.

      ben deniz kenarından falan da geçtim tuğba, standartlarım çok düştü :) dağ-bayır da olur, yeter ki inşaat olmasın etrafta. havuz yaparız, kenarında yatarız. ağaç dikeriz, kuşlar gelir.

      renkli, desenli balık ağlarına çok güldüm :) sen en güzelini yaparsın, hiç şüphem yok ona, becerikli arkadaşım benim.

      Delete
  4. Ankara'nın her yerinde gürültü kirliliği var ya. Bu durum kaçınılmaz bir şey sanırım. Bizim apartmanda da inşaat işleri ve kavga eden komşular bitemedi gitti :@

    "anca köpek havlayınca birlik olan mahalleli" o kadar iyi anladım ki demek istediğini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anladın değil mi mahallenin havasını? bizim terasla balkonları arasında 15 santim mesafe var, selam vermezler.

      tunalı'da tömer'in olduğu binayı boşaltmışlar, sanırım orda da ya yıkım ya tadilat başlayacak, onu da merakla bekliyorum :)

      Delete
  5. canım sonuna kadar haklısın . zaten her gürültüyü köpekler çıkartıyo!!! (nedense)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bundan sonra ben havlayacağım nesrin, yarın sabah başlıyorum pijamalarımla havhavhav. benle uğraşsınlar bundan sonra :)

      Delete
  6. ohaaa bayaa yakın oturuyor olabiliriz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sol taraftan komşu restoran'ın canlı müziğini duyuyorsan şu anda, aynı istikametteyiz. bi tane tiz kahkahalı kaltak var, haykıran adamlar var, bunlar hep var bu gece. salı salı ne eğlenceye susamış ankara, her seferinde şaşırıyorum.
      alaçam sokak burası :)

      Delete
  7. sevgili minoshka, aramızda kalsın hiiiç bloga uğramadığım dönemlerde kimseye bakamasam bile her hafta mutlaka uğradığım iki kişi var, biri sensin. Hep yazmaya devam et olur mu?

    Gelelim sebeb-i ziyaretimizeeeeee...
    En olmadık, umulmadık şeyler gelebiliyor insanın başına. Her zaman en kötüsüne hazırlanmalı bu nedenle aşağıdaki linki göstereceğim sana. Umarım böyle bir şeye hiç ihtiyacın olmaz ama en kötü senaryoda belki ihtiyacın olur;

    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/262398_10151633902368707_880791410_n.jpg

    Umarım görebiliyorsundur linki. Ben de az önce gördüm bu haberi, aklıma hemen senin yazdığın bu yazı geldi, belki bu haberi daha önce görmüşsündür ama paylaşmaktan zarar gelmez.
    Koko'nun patilerinden, Kahve'nin kulaklarından mıncırıyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaaaa utandım, koko gibi yan yan bakıyorum şu anda, çok teşekkür ederim :)

      gördüm bu haberi ben de. valla her türlü mücadeleye hazırım ama kahve'yi annemlerin yazlığına götürdükten sonra mahallelinin de sesi kesildi. havlayan kahve'ydi çünkü. gerçi bizim çilemiz bitmedi, kahve'yi önümüzdeki kış ne yapacağız hiç bi fikrim yok. üstüne kuma gelince annemin köpeği bozulmuş biraz. bi tane de annesinin terkettiği 4-5 günlük kedi yavrusu bulmuş annem. bi tane de çok yaşlı kedimiz var yazlıkta :) yani toplamda 3 köpek ve 2 kedinin bi şekilde kış için organize olması gerekiyor, nasıl olacak bu bilmiyorum :)

      mıncırmaları hemen iletiyorum :)

      Delete