May 1, 2013

ben sizinle arkadaş olabilmirem


diyor seçilerek bi iş sahibi olmuş, çoğumuzun banka hesabında göremeyeceği meblağları kazanan bakan bey. sanırsınız ki kansere çare bulmuş ya da gün doğmadan madene inip kömür falan çıkarıyor. suat kılıç, gençlik ve spor bakanı, normalde tanımazdım ama birlikte bi uçak seyahatimiz oldu bi kaç ay önce.

ön koltukta oturanları yerinden etmeye çalıştı hostesler, bu "yer değiştirir misiniz?" ısrarı uçağa binerken başladı, uçağın içinde de devam etti. neden ön koltuğu boşalttıklarını da kesinlikle söylemediler, hatta "güvenlik sebepleriyle" falan diye yalan söylediler. sol en ön sırada oturan çift direnip yerini vermedi, bunda barbar kocamın koca sesiyle "Vİ AY Pİ GELİYOR İŞTE, ANLAYIN"  diye seslenmesinin etkisi olmuş mudur bilmiyorum. başka birileri yerlerini verdi. sonra bakan bey'in gelmesini bekledik uçağın içinde. pür neşe teşrif edince de kalktık. bakan olmaktan çok mutlu görünüyordu. yolculardan kalkıp elini sıkanlar, baygın gülümsemelerle yerlerine dönenler oldu. onları da anlamıyorum.

her gün düzenli olarak itilip kakılmayı, hakareti falan hak edecek ne yaptık, onu da bilmiyorum.

imajı milliyet gazetesi'nden aldım, gazete okumak ne acılı bi iş haline geldi allahım.

aklıma kolombiya'nın bogota'sının eski belediye başkanı geldi. ekonomist ve tarihçi olan enrigue penalosa şu aşağıdaki beyfendi:


bisiklet yolları yapmış bogota'ya, söylediği bi laf internette çok dolanıyor.


diyor ki, "gelişmiş bir ülke, fakirlerin araba sahibi olduğu ülke değildir. zenginlerin toplu taşıma kullandığı ülkedir."

bu ahval ve şerait içinde 1 mayıs işçi bayramı kutlu olsun. güzel, güneşli bi gün bugün, daha güzel günler görelim.


4 comments:

  1. ahahah... ya ben o baygin bakislarla bakan eli sikmaya giden insanlara ne iciriyorlar onu anlamiyorum... Acaba bir mevkiye sahip insanin elini sikarak güce yakin olma gelenegi tarihin hangi döneminde nasil bir icgüdüden kaynaklanmis merak ettim...

    ah, bir iki degil ki... hangisini konusmak gerek yazmak gerek bu ülkede...insanlarin cogunlugunun gercekten cildirmis oldugunu düsünüyorum, ama deliligin belki de istatistiksel olarak can egrisinin uclarinda kalanlara atfedildigi düsünülürse, deli olan biz olmaliyiz büyük resimde.ruhuma iyi gelen yalnizca bir kac dogal insan, kus sesleri, deniz, ve günes altinda gerinen (bahcedeki) kediler...
    not: gecen sene calistigim uluslararasi bir sirketin genel müdürü her gün ise bisikletle geliyordu (almanyada) bunu burada arkadaslara anlattigimda gülmekten yerlre yattilar... böyle insanlara itibar edilmezmis istanbulda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aa tabi, ne kadar pahalı araba o kadar önemli insan. hatta korumalar falan. mevki sahibi insanlara ilk başta hemen gıcık kapılmalı, sonra duruma bakarak ya gıcık kapmaya devam edilmeli ya da sempati duymaya başlanılmalı. bence doğal akışı böyle olmalı bu mevki sahibi-sıradan vatandaş ilişkisinin :)

      tavuk beslemek üzerine okuyorum bu aralar, çok zor değilmiş. sana yarın bi email yazıp anlatayım detayları :)

      Delete
  2. tavuk beslemek üzerine kitap mi varmis desem? :-) minik sari ve kinali civcivleri dövülmüs dari ve yesillikle besleyerek büyütüyorsun... hergün biraz toprakta esinerek gezebilmeleri gerek bahcede vs... öyle büyüyüp gidiyorlar, yumurtlamalari icin ayri bir folluk lazim... eger kuluckaya yatma zamanlari geldiyse bi de horoz aliyorsun filan... öyle degil mi? e tabi, neden tavuk yemeyip de yumurta yedigini de sorgulamiyorsun, aklina getirmiyorsun.... :-)ps. eve biraz uzak olmalilar, köt kokuyorlar cünkü özellikle sicak havalarda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yok yav, insanların çiftlik hayatı bloglarını okuyorum :) benim de anladığım kadarıyla çok zor bi şey değilmiş. ıslak bırakmamak lazımmış mesela, kışın yerleri falan kuru tutmak gerekiyormuş. bi de kan görünce saldırırlarmış, ona dikkat etmek gerekiyormuş. olur da bi tanesi yaralanırsa diğerleri öldürene kadar gagalayabilirmiş. ben tavukların horoza gerek olmadan da yumurtladığını bilmiyordum, bu yaşımda öğrendim!
      yumurtadan da pek hoşlanmıyorum aslında ama keke falan koyuluyor diye sesimi çıkarmıyorum :)

      Delete