May 27, 2013

talihsiz bahçevanın bi takım maceraları

bahçe ve bitkiler konusunda nükleer bi felaket olduğumu bu saate kadar anlamışsınızdır artık diye düşünüyorum. gene de son gelişmeleri aktarayım.

geçen bahar, deniz'le bi bankanın bahçesinden topladığımız akşamsefası tohumlarını ektim, vallahi billahi çıktılar.


mutfakta filizlenen 2 patatesi boş saksıya soktum, çılgın gibi yapraklar fışkırdı. patates hasadı olur mu bilmiyorum, en azından yeşil bi saksımız oldu.


burası da mutfak penceresinin önü. soldan sağa, petunya, karanfil, nane ve maydonoz diye ektiğim tohumlar. çıkanlar maydonoz mu bilmiyorum ama çıkmaya devam ettikleri sürece çok da umrumda değil ne yalan söyleyeyim.


bugün kuruyan ağaçları söküp saksılarını yeniden kullanıma sokmayı planlıyorum. bunlar insanlık adına küçük adımlar ama terasa gelen kuş nüfusu arttı, ona seviniyorum.

9 comments:

  1. Bu yıl biz de çılgınlar gibi tohum ektik saksılara. Bin türlü şey çıktı. Maydonoz, dere otu, nane yedik kendi mahsülümüzden:) çok da güzel oldu. Şimdi bir kamkat, bir limon, bir de minnak domates fidesi alacağımdır ki balkon tam bir jungle olsun :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ay ciddi misin? valla umut ışığı oldun bana :) kamkat dediğin bu küçük mandalina gibi meyvesi olan ağaççık mı? eğer öyleyse ondan da öldürmüşlüğüm var. ne olur yaz bloguna gelişmeleri, çok merak ediyorum :)
      dün pazardan domates fidesi aldım, bugün ekeceğim, sübhaneke falan okuyarak :)

      Delete
    2. ivit o mandalina gibi olanlardan. ya ben akşamları suluyorum böylece güneşte yanmıyorlar, maydonoz gibi yeşilliklerdeki formülüm budur. bir de internetten bakıyorum biraz solar gibi olduklarında neden olurmuş diye hemen. menekşe güneşi sever derler ya, camımın önündeki menekşem sarı sarı beneklendi. meğer direk güneşi sevmezlermiş, güneş yanığı olmuş:(

      öhöm öhöm şimdi işin delilik kısmına geçeceğim benden beklenecek şekilde:
      azıcık boynunu bükenleri çekip kenara konuşuyorum:)) söyleseler gülerdim ama cidden işe yarıyor

      Delete
    3. tamam ben de akşam güneş batarken suluyorum her şeyi, en azından bunu akıl etmişim, sevindim :) sevgili karadut, ben kaktüs yaktırdım güneşe, üstelik aylardan şubattı, blogun derinliklerinde bi yerlerde var, umarım kimse gidip okumaz.
      geçen akşam kuruyup ölen ağaçlardan birini ayağımın ucuyla tekmeledim, pasif-agresif biriyim, iş işten geçtikten sonra anca :) güneş biraz insin, çıkıp petunyaların hatrını sorayım madem, dün ektim, hayatlarından memnunlar mı acaba bi bakayım.

      Delete
  2. Ayyy harikasııın. Seni okumayı özlemişim ya netimiz bugün geldi. Birazdan bana yolladığın maile cevap mahiyetinde içimden gelenleri yazacağım:) Bahçende güzelleşmeler var ne kadar harika ne mutlu sana. Benimkiler hala ööööyle duruyor. Yağmurlardan çamura dönüşen toprağımız tam kendine gelmek üzereyken yine 3 gün yağışlı bir hava olacağı haberini almak bana pek iyi gelmedi. Ben senden beterim inan. Elimde de bir şey var ekiyorum ama olmuyor yeşermiyorlar. Bir salatalıklar çıktı onlarında tanrıda işaret olduğuna inanmaya başladım o derece:) Bakalım biraz daha bekliyorum zaman geçsin de güneşe kavuşalım diye. Küpeli diye bir çiçek var ben çok severim onu babannem gelir hep aklıma ondan bulursan al saksıda veya saksına ek hemen tutar:) Bir de bence teneke kutulara ek. Migrosta nostalji kampanyası varmış vita yağ falan ondan alırdım ben senin yerinde olsam ve sonra bitince içine domatiisss ekerdim. Anneme söyliym de alsın bana da bari ya o kampanya bitmediyse:( Çemberimde gün oya kıvamında bir yaşantımız olsun bari şöyle nostaljik duygusal:)Öpüyorum kocaman. Kedi fotoları geliyor yakında. Bizim pamuk kız alışıyor bize..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aa bakayım migros'a, bak ne iyi fikir! yaaa tuğba, fotoğraftaki nane şu anda boynunu bükmüş. nasıl oluyor anlamıyorum, 2 saat önce boynu bükük değildi?
      tüm bunlar olurken bi yandan da kurufasulye haşlıyordum, onu unutmuşum, yanmış biraz. oyh allahım, beni domestik mevzularla sınama lütfen :)
      heyecanla bekliyorum kedoşun maceralarını, çok öpüyorum :)

      Delete
    2. naneye su verdim, düzeldi, su istiyormuş meğerse :) ayh allahım evhamdan salağa döndüm iyice :)

      Delete
  3. Wuhuuu, ısllıklar vs. Bravo yahu, daha ne yapacağdın apartman dairesinde? Eline tarla versek bildiğin işleyeceksin sen Fermina, o ışığı gördüm. Bir çifçinin doğuşuna tanık oldum adeta :) Domates çıkarsa Efe'ye göndereceksin sözünü unutmadım ayrıca, hatta keşke seni görsek de elden teslim alsak. Üreticiden tüketiciye mantığyla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaa valla bak moralimi düzelttin :) koko'yu sabana sürer tarlayı da işlerdim aslında :)

      dün organik pazardan yeni bamamas fidesi aldım, çocuğa kötü şey yedirmeyeyim diye. çıkarsa paketler gelirim ben, böyle de servisimiz var :)

      Delete