August 24, 2013

Bir Başka Kitap Alışverişi

Çabucak yazıp gidiyorum, çünkü aciliyeti olduğunu düşünüyorum bu konunun.

Robinson Crusoe 389, gördüğüm en güzel kitapçılardan biri ve şu anda bize ihtiyaçları var. Her yeri alışveriş merkezlerinin, birbirinin kopyası zincir dükkanların sardığı bir dünyada varolmaya çalışıyorlar ve nakit sıkıntısı içindeler. Yardım istiyorlar.

"Şimdi öde-sonra al" yaparak ve bir RobKart alarak yardım edebilirsiniz.

İnternet üzerinden kitap alışverişi yapıyorsanız web sayfalarından kitap alabilirsiniz.

İkisini de yaptım. Karta yüklediğim parayı harcamadan bir de kitap siparişi verdim.

Hem idefix'ten hem de D&R'dan alışveriş yapmış biri olarak şimdiye kadarki en sorunsuz ve en sevimli online kitap alışverişi olduğunu söylemem gerek. Özellikle idefix'ten en son aldığım kitapların gelmesi haftalar sürdü, zaten artık mahallenin kitapçılarından alıyorum ne alacaksam.

Bir miktar Türkçe, bir miktar da İngilizce kitap aldım, biraz da kartpostal. Eğer İngilizce okuyorsanız çoğu kitabın orijinali, Türkçe baskısından biraz daha ucuz, bir de indirimli güzel kitaplar var. Türkçe kitapların fiyatı diğer kitap siteleriyle aynıydı, ayrıca 90 lira ve üzeri siparişlerde kargo parası almıyorlar.

Alışverişimden 1-2 saat sonra İngilizce kitapların iki tanesini temin edemediklerini, yurtdışı sevkiyat konusunda sorun yaşadıklarını anlatan bir email geldi, istersem Ekim ayı gibi sipariş verebilirlermiş. Hiç önemli olmadığını yazdım, Ekim de olur dedim; zaten para sıkıntısı yaşıyorlar, belki borçları var yabancı yayınevlerine, insanlık hali. İki kitabın parasını kartıma iade ettiler, diğerlerini kargoya verdiklerini söylediler. Bir tane de teşekkür emaili yazdım, her şey ne kadar çabuk halloldu, ne kadar ilgilisiniz falan diye. Sonra cevap gelince gözlerim doldu, hiç bahsi geçmediği halde "Desteğiniz için biz size teşekkür ederiz." yazmışlar.

Biraz daha dayanın, kitap kurdunun iyisi zor günde belli olur, elele verip bu kötü zamanı da atlatacağız. Son zamanlarda öğrendiğim en işe yarar şey, sadece üzülmenin yetmediği.

12 comments:

  1. neden böyle yapıyosun, bilmiyorum... bence denk getiriyosun benim mesaj alma istekli gecelerimi :P "sadece üzülmek yetmiyor" gerçekten... ne biçim de öğrendik bunu son aylarda özellikle de... hem kişisel hem halksal özümsedik, yaladık yuttuk...

    bi de ben salaklığıma doymadım yine... instagramda robkart'ı görünce istanbul-ankarayı bağdaştıramamıştım kafamda... halbuki girip internete baksana! ne diyeyim anacım, akıl akıldan üztün işte! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa biliyorum, şimdiye kadarki online alışverişleri pekala Robinson Crusoe'dan da yapabilirmişim, ne fiyat farkı var ne bir şey. Panik anlarında kafa çalışmaya başlıyor :)

      Vaktimin çoğunu hala üzülerek geçiriyorum, belki biraz daha iyi bir noktadayız ama gene de ne yapacağız bilmiyorum.

      Delete
  2. HEMEN GİRİP BAKACAĞIM ŞİMDİK BENDE DESTEKÇİ OLACAĞIM:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaşa Ness! Zaten kitap seven az bir insan kaldık, bari biz birarada duralım :)

      Delete
  3. Ben de annem kızsa da kitap alacağım buradan!
    Çok güzel bir yere benziyor.
    Bir kitap bir kitaptır hem *.*
    Çorbada tuzum bulunsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Birkaç kişi birleşip sipariş de verebilirsiniz, biz yapıyoruz hep. 2 kitap isteyip bir de kargo parası vermektense kim ne istiyorsa liste yapıp öyle satın alıyoruz, bir düşün bak bunu :)

      Delete
    2. Biz bunu düşündük aslında. Bölümden bir arkadaşla karar da aldık, internetten kitap alacak olursak beraber alalım da kargo parası ödemeyelim dedik. Ama ben şimdi sabredemedim, siparişimi verdim bile.

      Delete
  4. Ne yalan söyleyeyim şimdiye kadar hiç gitmemiştim. Ama en kısa zamanda gidip en iyi müşterileri olmayı düşünüyorum. :))) İnternet sitelerinde de alışveriş yapmamıştım ama bu yazı sonrası D&R ve idefix biraz üzülecekler gibi. :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dev bir şirketler grubunu besleyeceğime bağımsız küçük kitabevini desteklerim değil mi ama. idefix'i de D&R satın aldı diye okudum zaten sağda solda.

      İnternetten alışverişte temin süresi 1-3 gün olarak belirtilenler aksama olmadan geliyor anladığım kadarıyla; 4-5 hafta temin süresi görünen kitaplar yurtdışı sevkiyat sıkıntısına giriyor şimdilik. Uğrarsan eğer, Ankara'dan selam söyle lütfen :)

      Delete
  5. Ne güzel bir düşüncelilik hali ve ne güzel bir gönderi! Duyarlılığınız için ve de bizi buradan haberdar ettiğiniz için teşekkür ederim.
    Mutlu bir hafta sonu yaşayın.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben teşekkür ederim ciddiye aldığınız için. Hepimize mutlu hafta sonları! :)

      Delete
  6. En çok sevdiğim kitapçılardandır Robinson! Ben de kitaplarımı oradan almaya çalışıyorum mümkün olduğuca. Bu kart olayından bahsettiğiniz için de çok sağolun, hemen bir RobKart edinilmeli :) Blogumu takip ettiğiniz için de ayrıca teşekkür ediyorum :)

    ReplyDelete