September 27, 2013

Yüzyüzeyken Konuşuruz

helloradio'nun blogunu düzenli olarak takip ediyorum, çünkü "bavulundan önce müzik listesini hazırlıyor. prensip meselesi." olarak.

Aylar önce yeni bir grup dinledim blogunda, kim olduklarını falan sordum, helloradio albümlerinin henüz çıkmadığını söyledi. Kafamın bir kenarına not ettim, kafasına not edebilen biri değilim ben, neden ısrar ediyorum bilmiyorum.

Bugünkü yazısına bir müzik listesi iliştirmiş, döne döne onu dinliyorum. Özellikle bir şarkıyı çok beğendim, "kim bunlar?" diye yorum bıraktım ve bıraktığım anda aylar sonra gidip gene aynı grubu sorduğumu farkettim. (Merhaba kafaya alınan not!)

helloradio'yu rahat bırakıp kendi araştırmamı kendim yapayım dedim ve grubun albümünün bugün çıktığını da böylece öğrenmiş oldum.

Yüzyüzeyken Konuşuruz, ne zamandır dinlediğim en güzel Türkçe yazıp söyleyen grup. Şarkıların sözlerinde şiir var, yumuşak ama alaycı bir hava var, hikaye var. Fikret Kızılok'u hatırlatıyor bazen. Müzik olanca doğallığıyla yolunu bulup çıkmış kafalarından ve kalplerinden, gerçekten çok beğendim dinlediğim bir kaç şarkıyı. Tam da yeni bir şeyler ararken, istediğim bir göz, allah verdi iki.

Aşağıya bir video ekliyorum ve sanırım pijamalarımın üzerine bir ceket geçirip albümü almaya gidiyorum. "Gel. Benim için değil. Yemin ederim değil. Başka bir konu var."

8 comments:

  1. çok sevdim.
    ben pijamaylada gidebilirim.:)

    ReplyDelete
  2. Pantelon giymeye muvaffak oldum ama evden çıkamadım, Koko'nun ağlayacağı tuttu. Köpeğimle san'at arasında kaldım, kendi kendime söylüyorum şarkıları :)

    ReplyDelete
  3. ama çok güzel.
    şöyle ;bana bana gibi.çok mutlu oluyorum.paylaştığın için gözlerinden öperim.
    fermina

    ReplyDelete
    Replies
    1. O zaman bizim şarkımız olsun bu :) Ben de öpüyorum, bir kucak hayali sardunya yolluyorum :)

      Delete
  4. Grubun doğallığı sevdiriyor sanırım bu kadar. Videolarının çekildiği mekanlara, şarkının sözlerine bakınca böyle sohbet muhabbet havası, ocağa çay konulmuş falan:)
    "Gencebay çalarken taksiden inilmez, bizim eve ayakkabıyla girilmez" de benim favorilerimden sadece biri:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çay demlemekle ilgili bir durum var evet, farkettim :) Albümü de sağa sola sordum bulamadım, "Bugün çıktıysa 10 güne gelir" gibi bir cevap alıp felsefi düşüncelere gark oldum. Ankara'ya albümler zamanda bir kırılma olunca gökyüzünden düşüyor, o kırılma da 10 gün sürüyor sanırım.

      Delete
  5. ben de seviyorum bu gurubu, bu şarkıya da sarmıştım bir ara, ben de sarıp sarıp dinliyordum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bana haber ver böyle şeyler bulunca :)

      Delete