November 27, 2013

Bay Kudi'nin Şoförü


Annemi ve Kudi'yi arabaya tıkıp Ankara'ya getirdik pazar günü. Her yerlere kusmakla kalmayıp bir de Afyon civarında terkedilmiş bir benzin istasyonunda özgürlüğünü ilan edip yarım saat tırlarla, kamyonlarla koştu. Bir yandan kalp krizi geçirirken bir yandan da anneme bağırdım neden tasmasını takmadı diye; mantıklı bir cevap alamadım.

Neyse bakın bunlar hep köpekli hayat dersleri. Sabah en erken uçakla İzmir'e gittik, havaalanından kiralık araba aldık. (Olabilecek en ucuz arabayı kiralamak Afyon-Ankara arasını "ay.ölücez.galiba.birazdan" diye diye gitmemize sebep oldu, motordan gelen sesleri ne siz sorun ne ben söyleyeyim.)

Urla'ya varır varmaz toplanıp tekrar yola çıktık. İşte sonra yollarda kusmalar, kadere lanet okumalar, şişen ayaklar, annemin inatla kocam the barbarian'ın uyuduğunu iddia etmesi, aksine inandıramamız falan, bir şekilde vardık Ankara'ya. Kudi'siz bir hayatta annem otobüse biner gelirdi. Kudi'li bir hayatta elimde tasmayla karayolunun kenarında köpek kovalıyorum, bahsi geçen köpek o arada yol kenarından ot yiyiyor ve ilerleyen dakikalarda o otları da arabaya kusuyor.

Ama aylavyu Kudi, sırtımda taşımak zorunda kalsam da getirirdim seni eve. Ne yaptıysak sokak çocukluğunun hüznü gitmedi üzerinden, en zayıf yerime dokunuyor hep.

8 comments:

  1. Yav ben bu Koko'ya, Kudi'ye, Kahve'ye neyin pek imrenir oldum (Bu arada özellikle mi K ile başlıyor bu köpeklerin ismi-aa köpek de k ile başlıyormuş-). Beni de evlat edinsene yinge :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilerek de yapmadık galiba, Kudi'ye hiç bir dahlim olmadı; Kahve'ye de havalı olur, belki ev bulur diye Otto demeyi önermiştim, tutmadı hiç. Olur edinirim evlat, benzin istasyonlarında firar da etmezsin gibime geliyor hem :)

      Delete
  2. Bu kudi'ye şiir okuyasım geldi. ne biliym pek bi hüzünlü falan ya iyi şarap arkadaşı olur bu pofuduktan:) Sevdim onu ve tabi koko ve kahve kıskanmasın onları da seviyorum. Araba macerasını yazmışsın ya okurken güldürdün beni yahu sabah sabah ama o tip tırsmalar ben de yaşadığımdan biliyorum yaşarken hiç de gülünesi olmuyor:( Hayvanlarla yaşam zor ama en güzel bişey:) Araba yolculuklarında çoğu zaman benim bile kusasım geliyor onlar ne yapsınlar ayol?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay dinler şiir de dinler, şarap arkadaşı da olur, peynir almaya gittik dün birlikte, hiçbir şeyden şikayet etmiyor. Bu üç köpek içinde en sakini, en uyumlusu. Yalnız sokakta başka köpeklere atarlanıyor ve bunu sadece Ankara'da yapıyor, çözemedim sebebini.
      Annemin aynı noktada kedi de kaçırmışlığı var, sicili bozuk :) Zor evet hayvanlı yaşam, ucuz da değil böyle seyahat etmek zorunda kalınca falan, veterinerler de ayrı bir macera. Hayatımda bir de tekir kedimiz Mi'yi böyle sevmiştim, sırtımda taşırım gene de taşırım hisleriyle, bir de Kudi'yi seviyorum, annemden çalmak istiyorum :)

      Delete
  3. Kudi'yi seviyorum, o bakisin duygusal zerafeti nedir ya.. Cokk güzelsin Kudi...!
    Pazar günü kartin geldi :-) Cok tesekkür ederim.. Hatta yanimda misafirim de vardi, birlikte actik güldük baya.. :-) Sonra ben uzun uzun senden bahsettim, Van icin ördügün atkilardan bahsettim..

    Bugün feci bi gün.. Hindistan'a kücük bir is yaptirmaya calisiyorum, sabahtan beri burnumdan getirdiler. Yakinda kendim yapacak kadar ögrenmis olucam, daha kolay olucak yaptirmaya calismaktan. Simdiye kadar yalnizca yazistigimizdan "Yes, sir" deniyor sürekli, bozmadim, bi de hatun oldugumu anlarlarsa isin kalitesi daha da düser mi diye korkuyorum..

    Güya seker yemiycek kahve icmiycektim ben, bir hisimla ciktim, havuclu kek yedim kahve ictim.. Sucluluk da duymadim. Ardindan postaneye gittim, en az 20 kisi bekliyor diye diger postaneye yürüdüm, pul rica ettim zarfin üstüne... aaa, marmaray olmasin derken, üstüne yeni havalimaninin remsinden pul yapisti.. :-( Ya, cok üzgünüm.. Ben öncesinden bir uyarmak istedim. O zarf sana dogru yola cikti..
    dedim ya.. bugün hicbisiy istedigim gibi olmadi.
    Simdi Miyu'yu kagitlarimi yerken seyrediyorum. Birazdan yakalayip göbegini öpücem, ardindan da maydanoz sapiyla ben atarim o getirir oyunu oynariz.. Böyle böyle geciyor zaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dışardaydım, şimdi geldim :) Atkı aramaya çıktım, allahım tam yılan hikayesi oldu. Hayatta yetiştiremem örmeyi diye satın alayım dedim, polar bereler ve eldivenler aldım ama atkı yok doğru dürüst, yani yün alsaydım şimdiye örmüştüm o atkıları. Neyse boyama kitapları falan, tamamladım nihayet. Bu gece de kart yazar, paketlerim.
      Umarım Miyu kartın mesajını almıştır :)
      Bu hafta çok dangalak başladı, öyle de devam ediyor, kafam darmadağın, bir türlü doğrultamadım ben de kendimi. Bu Hindistam meselesi için seni diğer taraftan dürteceğim, merak ettim neler oluyor.
      En son internetten pul alırken gördüm Marmaray pulunu :) Zarf gelsin de pulu hiç önemli değil, bu aralar postada da bir tuhaflık var, paramparça zarf geldi pazartesi günü, içinden bir şeyler de kaybolmuş. Gerçi Cezayir postasının bok yemesi gibi görünüyor ama gene de çok bozuldum.
      Yasemin çayı içtim, bir tane de Türk kahvesi. Çok sevimli bir şarap dükkanı var Tunalı tarafında, içinde şişman siyah kedi falan var, ordan bir şişe şarap aldım, şimdi yarım kadeh içeceğim. Benim de Koko'ya biraz ilgi göstermem lazım galiba, derin derin içini çekerek geçti yanımdan :) Belki güreşiriz bir miktar, allahım keşke maydanoz sapı nazikliğinde oyanamak mümkün olsaydı, çok özendim.
      Kudi'nin aynısını gördük bugün sokakta, gezdiren kadınla sohbet ederken Tupperware'ci kadınlar sardı etrafımızı, nasıl kaçacağımızı bilemedik, köpekten de korktular bir yandan. Halbuki aynı hüzünlü bakışlar, aynı yumoş yanaklar, kucaklayıp eve kaçırasım geldi :) O da barınaktan alınmış, belki de bu sokaklar, barınaklar falan böyle kalbini kırıyor bunların, yüzlerine vuruyor, bilmiyorum. Bu haftasonu eve atarım Kudi'yi diye plan yaptım, iyice sevemedim, eve kapatırsam kusturana kadar sevebilirim :) Burda da bunlar oldu.

      Delete
  4. öhommm (boğazını temizle ve gözgöze gelme, yukarı bak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahahah!
      Belki bir gün olur, ben sessizce bekliyorum :)

      Delete