November 12, 2013

Örenbayanlar Aranıyor! (Baylar da olur)


İçimizden bir blogger üzüntüye daha fazla dayanamayarak böyle bir kampanya başlattı; Van'daki depremden sonra hayatları altüst olmuş, soğukla boğuşan 0-6 yaş grubu çocuklara bere, atkı, eldiven örüp yolluyoruz.

Van'da çadırlarda, konteynırlarda yaşıyor bu insanlar, perperişanlar. Her yere yetişen yüce devletimiz nasıl oluyor da Vanlı kardeşlerimize başlarını sokacak bir yuva temin edemiyor bilmiyorum. Hem bu sefer deprem askeri gazinoda dansöz çıktığı için de olmadı? Belki başka şekillerde marjinaldir Vanlılar, örnek bir vatandaş gibi her şeyden çok memnun olduğum için bunu da bilemiyorum.

Herneyse. Bunlar benim şahsi görüşlerim, kimseyi bağlamamaktadır.

Asıl olan, Van'da çocuklar var ve kış geliyor. Detayları okumak için facebook grubu şurda: 

Kampanya ilanı ve blog ise şurda:

Benim örme kabiliyetim ve hızım bu kampanyaya yetişmeyecek sanırım., ikinci bir sefer olursa ona yetişebilirim. Şöyle bir şey de yapmak mümkün, Kazova Tekstil işçilerini duymuşsunuzdur, patronları tarafından feci şekilde kazıklanıp yüzüstü bırakıldılar. En sonunda fabrikayı işgal ettiler, eski makinaları tamir edip kendi kendilerine üretime geçtiler. Geçenlerde hukuk mücadelesini de kazanıp iş makinalarının sahibi oldular, kazak üretiyorlar. Okumak isterseniz şuraya bakabilirsiniz: https://www.facebook.com/pages/Kazova-Direni%C5%9Fi/626123147411502

Kazova kazaklarının tanesi 30 lira, İstanbul'da fabrikaya gidip almak mümkün. Ankara'da ise nihayet bir yerlere geldi biraz kazak ama nerede okudum, kimden duydum hatırlamıyorum. Sağa sola mesaj attım, öğrenince buraya da yazacağım. Van'a Kazova kazağı yollayarak hem direnen işçilere destek hem de üşüyen kardeşlerimize kazak vermiş oluruz. 

12 comments:

  1. ama sende 1 tasla 5 kus vurmak istiyorsun:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Kendime de alacağım Kazova kazağı, bir türlü kaynağa ulaşamadım aylardır :) Çok takdir ediyorum yaptıklarını, mücadelelerini. Ayrıca benim örmemle kimsenin derdine çare olamayız, o kadar yavaşım ki :)

      Delete
    2. Peki kartım geldi mi? Yanar-dönerli lacivert zarf içinde?

      Delete
    3. bende cok takdir ediyorum onlarin yaptiklarini.. ayrica buraya tasidigin icin senide.:)) kartin gelmedi hayir.. aliskanlik yapti, her sabah posta kutusuna bakmak cok kötü be.. En azindan yolda oldugunu biliyorum, he he.. gelir bugün yarin:))

      Delete
    4. Ben çok ihmal ettim senin posta kutunu, valla farkındayım :) Eski tempoya dönerim artık.
      O arada bir koşu gidip 3 tane kazak almayı başardım, Kızılay'da bir kafedeydi. Kazak da değillermiş aslında, ince trikoymuş, Van'ın kara kışına bunlar da çare olmayabilir. Düşünüp duruyorum.

      Delete
    5. O yanar dönerli, güllü, lacivert zarf ve icindeki itina ile el emegi göz nuru kartin dun geldi:)) bu ne güzel bir seydir.. cok mutlu oldum cok.. simdi be daha orijinal bir sey bulmaliyim) bildigin sidik yarisi oldu bu.. ama cok tatli bir yaris:)

      Delete
    6. Ay çok sevindim mutlu olmana, zarf da galiba düğün davetiyesi zarfı ama bozuntuya vermiyorum :)
      O zaman merakla bekliyorum cevabını, ben de ne yapacağımı düşüneyim o arada, bir heyecan fırtınası oldu :)

      Delete
  2. teşekkür ederim yazınız ve desteğiniz için..
    =)
    azak fikri de çifte llanımlı kazova saf yün kazaklar üretir aslında ince de olsalar sıcak tutacaktır.. =)...
    ören kadınlardan.. atalet olanı...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim, çok güzel bir fikir bu, ne kadar yayılsa o kadar iyi :)
      Kazova'da ellerinde kalan, depolara kaldırılmış falan malzemeyi kullanıyormuş işçiler, sırf üretim durmasın diye. Zaten makinelerin de ufak tefek aksaklıkları varmış. İyi çalışan makineleri patron çalıp götürmüş çoktan. Velhasıl ağ inceliğinde bir kaç parça triko alabildim ben.
      Ama bunu da size mesaj yazıp sormak istiyordum, elimizle örmemiş olsak bile biraz kazak yollayabiliyor muyuz sizin kampanya dahilinde?

      Delete
  3. Oha fabrikayı mı ele geçirdiler? Çok hooooooş *.*
    Ben de o kazaklardan istiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patron kaçtıktan sonra başıboş kalan fabrikayı kendi kendilerine çalıştırıyorlar evet. Umarım işler düzelir onlar için, çok zor bir dönemden geçiyorlar hem maddi olarak hem de ruh sağlığı bakımından.
      Sana kazak bulacağım ama hiç seçme şansımız yok, fosforlu yeşil de olabilir ona göre :)

      Delete
    2. Fosforlu yeşil, en sevdiğim *.*

      Delete