November 14, 2013

Sigara ve Köstebek

Sağlık Bakanlığı Sigarayı Bırakma Hattı, sana sesleniyorum, bu şekilde sigara bırakılmaz, bu yaptığına taciz denir. Ses kaydının ilk 5 saniyesinden ileri asla gidemediğim için tam olarak ne vaadettiğini de bilmiyorum ama telefonla aranmak istemiyorum, ilaç yardımıyla sigarayı bırakmak gibi bir niyetim yok, bırakırsam da senin haberin olmayacak, zira öyle bir ilişkimiz olsun istemiyorum.

Bu söylediklerim Beypazarı Akropol Termal Megakent için de geçerli. Gerçi son hakaretlerimden sonra kesildi bu termal devremülk saçmalığı.

Sigaranın berbat bir şey olduğunu biliyorum, yıllardır içtiğim için nefesimi kestiğinin de bizzat farkındayım, ikna edilmeme gerek yok yani. Ama bırakmanın böyle dışardan ittirmeyle olacağını zannetmiyorum. Bıraktığım andan itibaren bir irade savaşı olacak hayat, içmemek ve yeniden başlamak arasında kısacık bir an var sadece. Bunu da biliyorum.

Sigara şirketleri tıkır tıkır çalışıyor, alıp satmak da yasal, her köşe başından temin etmek mümkün. Nasıl bir "sigarayla savaş" bu, anlamıyorum ben.

Seyretmediyseniz, 1999 yapımı The Insider harika bir film, bizde "Köstebek" diye gösterilmişti galiba, Russel Crowe var, Al Pacino var. Büyük bir sigara şirketinde araştırmacı kimyager olarak çalışan Jeffrey Wigand, şirketle ilgili bir takım sırları bir televizyon programında ifşa eder, olaylar alır yürür. Russel Crowe'un bir otel odasında oturduğu ve Al Pacino'nun ona telefonla ulaşmaya çalıştığı sahne, hiç unutamadığım sahnelerdendir. Köstebek olmanın ruh halleri, büyük şirketlerin ne kadar şeytani olabileceği ve habercilerin dünyası içiçe, müzikleri de çok güzel.





10 comments:

  1. Eheh evet, sigara bırakmak ittirmeyle olmuyor. Küçükken annemi çok ittirdim zira. Kalbiyle ilgili sorunlar ortaya çıkana dek bırakmadı, baktı ölebilen bi' insanmış, bağri bırakayım dedi sanırım. Bir daha da başlamadı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annemin de KOAH olması gerekti bırakmak için. Babam tuhaf bir şekilde kendi kendine bıraktı, 25 yıl oluyor, bir daha da asla içmedi ki pipoya falan da meraklıydı. Uzun süre sigara içtiği rüyalar görüp kan ter içinde uyandı ama :)
      Ben umarım hastanelik olmadan bırakacağım, zaten keyifli bir hali kalmadı artık, çok içiyorum. Şu masadan bir kalkabilsem sağlığım düzelecek yemin ederim :)

      Delete
    2. Ben yıllarca sigaraya başlamak için direttim biliyormusun ?
      insanlara sigara içmiyorum demiyorum içemiyorum . Bildiğin tansiyonum falan düşüyor.
      Ama niye zorladım kendimi içicem diye bilemem. Sonrasında içemiyorsun kızım direnme dedim.
      Ama bira içtiğimde bayaa baya tiryaki gibi içiyorum. Rakı,şarap falan değil bildiğin sadece bira'da .
      İçenlere karşı bir baskım yok ama birşeye tiryakilik hali canımı sıkar. Hani içemezse delirecek gibi triplere girenlerin ağzına ağzına vurmak istiyorum . .
      Bence şahane bir şey yapmış olursun Hemen en acilinden bırak :)

      Delete
    3. Ya valla nasıl olacak o sabah kahveleri, akşam biraları falan sigarasız bilmiyorum. Öyle "heroyin virin bana virin virin" diye yerlerde yuvarlanacak kadar olmasa da nikotin yoksunluğu bayağı feci oluyor, adam vurmam tabi ama dirsek atabilirim :D
      Bugün o gün değil, arka odadaki kondüsyon bisikletini salona sürüklediğim gün sigarayı da bırakırım bence :)

      Delete
  2. Hmm. O hat ile sana aldırılan ilacı ülkede sadece RTE'nin evladı satabiliyor. It's A Trap!
    Kendi iradenle bırakabilirsin. Yapabilirsin pek ala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yapabilirim! (Buraya Eye of the tiger eklenecek)
      Okudum bir yerlerde ilacın kökenini, kimin ne olduğunu falan; bir yazıda daha bunlardan bahsetmeyeyim dedim ama tatsız şeyler hep aynı yere çıkıyor galiba. Kim satarsa satsın ilaç kullanmam, çok saçma yahu.

      Delete
  3. o kondüsyon bisikleti hic bir ise yaramiyor inan.. bende 3 senedir duruyor.. bisiklete de biniyorum, sarabimlla sigarayi da iciyorum.. icmesem cok iyi olacak ama, henüz basaramadim.. beyinde bitmesi gerek sanirim. o bitmedi iste:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Öyle galiba, arkadaşım bıraktı bir kaç ay önce, "içemiyorum artık, olmuyor" falan diye diye. O kadar uzun zamandır masa başında oturup bilgisayara bakıyorum ki Berfin, sandalye olmaya doğru evrim geçireceğimden korkuyorum. Bu masabaşı düzeni çok fena bir düzen ve çok sigara içirtiyor. Keşke şarabımla bir kaç sigara içecek hale gelsem bak çok özeniyorum öyle keyif için içenlere.

      Delete