December 28, 2013

Bana Bir Mucize Göster

Geçen sene bu zamanlar yeni yıldan ne gibi taleplerim olmuş diye baktım, kitap dolu bir ev ve çiçek dolu bir bahçe ister gibiymişim. 2013 iyi kitap yaptı, çiçek pek olmadı, çünkü geçen yaz hiç vaktim olmadı. Önümüzdeki bahar umarım terasa daha çok çıkarız, çiçek dikeriz ve ölmez o çiçekler.

Bir de çılgın insanlar istemişim, "..yaşamak için çıldıranlar, konuşmak için çıldıranlar, kurtarılmak için çıldıranlar, aynı anda her şeyi birden arzulayanlar, hiç esnemeyen, beylik laflar etmeyen, muhteşem sarı maytaplar gibi yanan, yanan, yanan insanlar.."; bir değil, iki değil, binlercesini verdi 2013.

Mesela bu aşağıdaki çılgın; olur da kader seni bu bloga getirirse güzel kardeşim, bir arkadaşım seninle ciddi düşünüyor. Çomar'ı da al gel lütfen.


Beni biraz daha olgunlaştırdı 2013, sanırım biraz daha hassaslaştırdı. Biraz da vahşileştirdi anlaşılan ki dün karşıdan karşıya geçirdiğim yaşlı teyze, "Boşver çocuum, camını indireceksin de ne olacak?" dedi. Ambulansa yol vermeyen taksiciyi yavşaklıkla itham edip arka camına uçan tekmeyle girmeyi planladığımı naçizane yüksek bir sesle bildirmiştim, ona istinaden. Teyzeyi karşı kaldırıma bıraktım, iyi seneler diledik birbirimize, o pek umutlu değildi iyilik konusunda, ben fena değilim.

Yani madem ki buraya yazdığım yeni yıl dilekleri tuhaf bir şekilde misliyle gerçekleşiyor, iyilik istiyorum 2014'ten. Başka da bir dileğim yok.

Şarkıdaki gibi, o ruhu bulalım.

Not a subject, not a subject tonight
Sick and pale but strangely alive
Broken blood vessels line my cheeks
Reflections look bad and somehow unreal

But I found that soul
I found that home
But I found that soul

Show me a wonder




15 comments:

  1. Ay ben de yılbaşı temalı bi yazı yazmak istiyorum ama çok üşeniyorum. Dur bi harekete geçiym.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geç :) Burda mısın sen yılbaşında, naapıcaksınız?

      Delete
    2. Ankaradayım, bilmiyorum hiç bi planımız yok. Tüm arkadaşlarımın içi geçmiş. Burcu odada oturup film izliycekmiş sanırım.

      Delete
  2. Sen fazla iyisin ve dünya senin gibi insanlar için fazla kötü, hadi bizim gibi insanlar için diyeyim, alçak gönüllülük yapmayayım. Ama umut işte, hep var, ucundan tuttuk gidiyoruz ve sizin gibi gençler benim umudumu arttırıyor. Siz artın ki kötüler azalsın. Benim 2014 den dileğim budur...
    Ve sonunda tembel, dumanlı ve nalet postacı tüm mesai günlerini çuvala sokarak Cumartesi Cumartesi posta kutuma bir dolu kart bırakmış ama kusura bakmasın hakkındaki görüşlerim değişmedi, Noel Babalığa terfi ettiremeyeceğim, hem zaten istemez. Noel Baba'ları sünnet ediyorlar:) Böylece demlik poşetin pardon kartın da geldi ve ben bayıldım ona. Öğleden sonra ciddi anlamda mutlu oldum zarfları açarken. Sloganım şudur: Postacıya inat, her daim postaya birşeyler at :)
    Bir kez daha teşekkür, "sarı filim var benim/garip gönlüm var benim"
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saaaarı filim aman, saaaaarı filiiim aman (melodili). Reca ederim, yeni evinde mutluluklar dilerim kendisine, kitap dolu ev-çiçek dolu bahçe konusunda benden daha şanslı :)
      Noel Baba'yı da rahat bıraksınlar, hiç akıl yok yemin ederim, bayağı embesil bunlar.

      Delete
  3. Sen mucizenin ta kendisisin kadın... Satırlarını okudukça bu dünyaya o hayalini kurduğun çiçekli bahçeden düştüğünü düşünüyorum. Çok uzatamam , sana yeni ve mutlu mutlu , kitaplı ,çiçekli, patili yıllar diliyorum....
    Bu akşam da senin için Destina'yı bağıra bağıra söyleceğim emin ol !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utandım yemin ederim okurken, senin güzelliğin ayol o, hödüğün tekiyim ben yoksa, biraz kalbim var işte sadece. Çok eğlen bu gece, güzel geçer bence o konser. Seni de anneni de öpüyorum, güzel seneler, iyi insanlar diliyorum.

      Delete
  4. 2013 ve gecen haftanin yazilarini cok onceden yazdim ama tamamlayamadim zira grip oldum,yorganlarin arasinda ölüp gitmezsem yayinliycam. Bu sabah üst kat komsum firindan pogaca getirdi, o derece halsizim. Mina ablacim yeni yil kartini alinca cok mutlu oldum ben, benimkisi geldi mi acaba :( ? Sümüklü silvia'dan sevgiler simdilik, en kisa zamanda doncem blog'a :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa geçmiş olsun! Tanıdığım herkes ya grip ya da 2-3 haftada anca atlattı, bu sene bir acayip bu virüs. Fırından poğaça getirenin varmış, gene şanslısın bak :)
      Kart gelmedi ama pazartesi gelir bence, İstanbul'dan gelen posta bazen tutukluk yapıyor. Sen dombiliyi de al yanına, yat dinlen :)

      Delete
  5. < 3 Dombili bögrümden gitmiyor anladi hasta oldugumu sanirim. Butun gece basimdaydi. çay var kitap var bir de battaniye, yarina kadar toplamam gerek, isler yogun otelde :( Ya 10 gunden fazla oldu gelmesi gerekirdi :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay hiç standardı yok bu posta işlerinin, bak geçen 14 Şubat'ta İstanbul'dan attığım mektup hala Ankara'ya gelmedi mesela :D Bana gelen postayı biriktirip getiriyorlarmış gibi bir his var içimde çünkü hep demetler halinde alıyorum posta kutusundan.
      Dombilinin de bir kalbi varmış, kıyamam güzel gözlü patates! Yılbaşı haftasonuna bitişseydi de biraz dinlenseydin keşke, gerçi otelde işler durmuyordur ya tatilde matilde. Seneye grip aşısı mı yaptırsan acaba, devamlı insanlarla burun burunasın?

      Delete
  6. Cok sukur o gripten olmadim cunku asiyi her yil oluyorum,bu biraz ince giyinip usutmelik grip,virutik degilim. Ben grip oldugum zaman hastanelik oluyorum benim griplerim agir. Bu aralar istanbul biraz gunes yapti ona aldandim 2gune toplarim haftaarasi tatil de var,zaten bana muazzam bi bahane bu,suslenip de bi yerlere gidesim hic yoktu! Kart umarim kaybolmaz cunku cok enteresan bi Tophane karti atmistim :(

    ReplyDelete
  7. Önce içi güzel dileklerle ve hoş bir köpekle bezeli kartın için çok teşekkür ediyor, sonra da 2014 ün sana iyilik getirmesini diliyorum. Madem öyle istiyorsun:))) Benden ilave iyilik aç parantez; sağlık, huzur, keyif, barış, müzik, sevgi, dostluk, çiçek, mektup, kart, pul vs.vs....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim, parantezin içini hepimiz için diliyorum :) Ben de güzel ağaçlı, mavi zarflı kartınızı aldım, çok sevindim!
      Güzel Pupa'ya ve size iyi seneler, Can'ı da unutmadım, evli barklı olmayaydım ben de onunla ciddi düşünürdüm :) Hem içi hem dışı güzel çocuğun, allah nazarlardan saklasın!

      Delete
  8. :)))) Allah iyilik versin...
    Can adına çok teşekkür ederim.

    ReplyDelete