December 9, 2013

Rüya İçinde Rüya

Bugün geldi Postcrossing'le, Edgar Allan Poe. Benim yolladığım kartlar tıkandı kaç haftadır, yılbaşı trafiği herhalde.



Hemen Poe'nun bu şiirini hatırladım, merdivenlerden hoplaya hoplaya çıktım. Orijinal versiyonunu yazacağım, bendeki Türkçesi kütük gibi çünkü, Poe çevirmeye de kalkacak değilim.

"I stand amid the roar
Of a surf-tormented shore,
And I hold within my hand
Grains of the golden sand-
How few! yet how they creep
Through my fingers to the deep,
While I weep-while I weep!
O God! can I not grasp
Them with a tighter clasp?
O God! can I not save
One from the pitiless wave?
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?"

Aaah ah bu melankoli, bu geçmeyen hüzün, çok beğeniyorum. Pek Poe'lu bu ara postalar, ne güzel. 

15 comments:

  1. 25 Kasım'da Datça'dan gönderilmiş mektup ve kartı hala bekliyorum iyi mi, yılbaşı trafiği ne ya daha 22 gün var o trafiğe. Resmen PTT uyuzluğu bunun adı. Sinir oldum sinir...
    Ha bu arada yarın sana birşey gelebilir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohooo o da geldi ki bugün! 5 günde gelmiş üstelik, vallahi etkilendim ben. Kurabiye adamlı damgaları da çok beğendim ihihihihi :) Bu gece cevap yazacağım.

      Delete
    2. O başka yavri, o ekstra. Yarın başka bişi gelecek...

      Delete
    3. Oha sürprizli şeyler oluyor!

      Delete
  2. Çok kıskanıyorum, keşke benim de bi posta kutum olaydı :( Bana da gelirdi :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa, naapıcaz senin bu posta kutusu meseleni? Ben bazı blog kartlaşmalarında öğrenci yurtlarına posta yolladım, sana niye öyle yollayamıyoruz? Bana anlatmıştın da ben mi hatırlamıyorum? Ben bu hafta sizin ordaki PTT'ye yollıycam, bakalım kaç günde eline geçecek.

      Delete
    2. Çünkü buradaki insanlar salak. Bana yollanan mektuplar benim kaldığım binaya getirilmiyor, ana binaya götürülüyor. Ben de bu durumdan haberdar edilmiyorum ve mektubum, kartım kayboluyor böylece.

      Yollarsan haber ver ben de PTT'ye gidip sorarım ^.^

      Delete
  3. Poe'yu ben de çok severim ve katılıyorum, insanın ne kadar iyi İngilizce'si olursa olsun Poe çevirmek bambaşka bir olay.

    "O God! can I not save
    One from the pitiless wave?" Enfes.

    Şu kartlara bayılıyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yazdırıverelim seni de bu Postcrossing'e? :)
      Şiir çevirmek zorlu bir macera sanırım, bu bendeki kitaptaki çoğu şiirde o şarkılı kafiyeli hal kaybolmuş Türkçe'ye çevrilince.

      Delete
    2. Kafiyelerin kaybolması bir yana bazen sözcükleri de çeviremiyor insan. Bazen ben deniyorum kendi çapımda. Öyle zamanlara oluyor ki (genelde deyimler) İngilizce ifadeleri Türkçe ifade edemiyorsun. Zor iş valla. Kızamıyorum o yüzden yanlış çevirilere. Ama Can Yücel style da çevirmeyeceksin arkadaş :D Rahmetli Great Gatsby'e resmen açık ameliyat yapmış.

      Delete
    3. Ahhahaha :D Can Yücel'e kim höt diyebilir, hayatını free style yaşadı, keşke içimden geçenleri herkesin yüzüne öyle söyleyebilsem :) Merak ettim bulayım bir kopyasını.

      Delete
  4. Ahhh Poe. Her ne kadar birinci aşkım William Blake olsa da Poe'yu da pek severim. Bu postaların Poe ile dolması da ne büyük mutluluktur. Ben de bu sıra bol bol Poe'lu çıkartmalar basıyorum printırımdan gizlice yine:) Her yere yapıştırasım var onları. Bir de kargalarım vardır meşhur onları anlatmış mıydım? Kargaları da çok severim onlara türlü türlü yazılar şiirler yazmışlığım vardır delice. Eskiden Poe hikayelerini okumayı severdim ama şimdi tırsıyorum. Yaşlandıkça titrek bir tip oldum sanırım:) Bana da gelsiin o kartlardan. Seninki de henüz ulaşmadı heyecanla beklemedeyim:) El yazınla karşılaşacağım için de mutluyum çooook.

    ReplyDelete
    Replies
    1. William Blake seven birinin Poe'yu görmezden gelmesi mümkün değil zaten :) Kargalar çok güzel hayvanlar ya Tuğba, İzmir'de otururken bir tanesinin bakkalın önündeki raflardan cips çalıp karşı apartmanın çatısında açıp yediğini gördüm gözlerimle, aklımı kaçırmıştım heyecandan! Bizim balkondan ceviz falan araklarlardı ama bakkaldan cips!
      Ay postalayalı o kadar uzun zaman oldu ki ne yolladığımı unuttum! Mektup yazmıştım galiba, neyse zaten bu hafta bir yılbaşı postası yollayacağım, umarım 3 haftada varır da yeni yılını kutlamaya muvaffak olurum :)

      Delete
  5. Merhaba, bir Postcrossing kullanıcısı olarak bu yılın yeni yıl kartpostallaşma ekinliğini üstlendim. Geçen yılın katılımcılarına haber vermeye çalışıyorum, katılmak isterseniz sizi de beklerim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa! Hemen gelip bakıyorum :) Teşekkür ederim haber verdiğiniz için.

      Delete