January 6, 2014

Hadi Çocuum, Kak!

Bugün okullarda tahtalara yazalım diye çağrı vardı, ben de eve yazdım. İyi ki doğdun güzel çocuğum, aklımıza gelmediğin tek gün geçmedi.

Sonikpanik güzel bir yazı yazdı dün, 15 yaşındayken ben neler yapıyordum diye. Benim 15 yaşım da onun İzmir versiyonu gibiydi, saçımı maviye boyamanın ve eve kedi atmanın yollarını arıyordum, deniz kenarında oturup şarkı söylüyordum, arkadaşlarımın sırtına çıkıp gündüz biraları içmeye gidiyordum.

15 yaşıma girdiğimde bir hastane yatağında koma halinde değildim, polis beni kafamdan vurmamıştı, yetmezmiş gibi "ama cebinden bomba çıktı" diye üste çıkmaya çalışmamıştı. Bakkala ekmek almaya gidince eve dönebildim hep.

Yani ne yalan söyleyeyim ben hep bekledim, birileri yatağının yanına ilişsin, "Ne bok yiyiyoruz biz? Çocukları kafalarından vuruyoruz." diye vicdan muhasebesi yapsın, annene babana güzel bir laf etsin diye. Ne bileyim, devlet adamlığının bir raconu vardır, yani vicdanı yoksa bile kıvraklığı vardır diye düşünüyordum, tabi o benim gerizekalılığım. Bütün yaz haberleri seyrettik adam ne diyecek diye, kulağımda bir "HÖÖÖÖÖÖAAAAAAAARRRRRRRHHH" nidası kaldı sadece, sen uyurken çok enteresan bir şey olmadı yani.

Demem o ki, annen baban ile biz hepimiz çok üzülüyoruz, uyanırsan çok büyük şenlik olur. Zannediyorum ki bir daha da bakkala yollamazlar seni, bak o angaryadan da yırttın; uyanınca okul mokul var, uçurtma uçurmak olabilir, televizyon seyredebilirsin artık ne seviyorsan. Bu kış daha kar yapar, öyle aktiviteler olabilir. Bekliyoruz biz, seni de kucaklıyoruz uzaktan. Dündü biliyorum ama olsun, doğum günün kutlu olsun.

Seni seven bir ablan.

8 comments:

  1. Canım Mina, sen güzel insansın...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onlar senin güzel gözlerin, iyi kalbin.

      Delete
  2. Replies
    1. Biraz da bizim yüzümüz gülse artık hakikaten.

      Delete
  3. Çok güzel yazmışsın, iyi ki yazmışsın. Ben böyle durumlar olunca içime akıtıyorum gözyaşlarım gibi kelimelerimi de, pek yazamıyorum dillendiremiyorum blog sayfalarında. Çok şey yazasım var aslında. Uyansın ve hayata sanki başından başlar gibi yeniden başlasın istiyorum ben de. Çocuk gibi çocuk olsun gülsün oynasın uçurtmalar uçursun yeni güzel kitaplar okusun.Yeniden doğsun. Kalbimiz dualarımız güzel dileklerimiz hep onunla, yanında, yanı başında..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla ya, ne küçük ve hüzünlü bir dilek aslında, uyansın ve yeniden çocuk olsun.

      Delete
  4. yazdığım güzel bir yazı mıydı bilmiyorum aslında çünkü kelimeleri birbirine iliştiremedim bile o an, dönüp tekrar okuyunca iyice yabancıladım falan.. ama anladım ne demek istediğini. sağolasın.

    Berkin kuzusu uyansın, ona ne akrostişler yazacağım, bu da buraya adağım olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzel bir yazıydı çünkü senin 15 yaşını, kendi 15 yaşımı falan düşününce biraz daha kalbim kırıldı çocuğun haline.
      Adağına da yancı olayım hemen, bir akrostiş de benden.

      Delete