March 10, 2014

18:30, Kuğulu Park

Bir süre düşündüm acaba adını falan kapatsam mı diye, Twitter profili herkese açık değil çünkü. Sonra vazgeçtim, adının yanına o küçük fırıldağı yerleştirmekte bir sakınca görmemiş, ben de böylece ekledim. Hektor Vartanyan tweet'lemiş, öyle gördüm zaten, yoksa kim arkadaş olmak ister bu kadar zalim biriyle?

Bir sözlükte yazıyormuş, gidip yazdıklarını okudum, merak ettim yani küçük bir çocuktan neden bu kadar nefret ediyor diye. Pek anlamadım, memleketin yarısı etnik döküntüymüş mesela, o yüzden ülke ilerlemiyormuş, öyle yazmış. Safkan olamadığımdan ben de döküntüler arasındayım. Köpeklerimizden biri safkan ama, o yırttı, Kudi'yle beraber üçümüz boynu bükük kaldık. Karışık cinsimize Hristiyan dönmesi Boşnaklar, kart kurt yürüyen Kürtler, bir takım Bektaşiler, bir adet Macar büyük-büyük-büyük dede falan dahil. Olduramıyorum Ezgi, bak çabalıyorum ama nafile. Koko'yu al, hem halis mulis Alman köpeği, seversin. Yalnız onlarca yıldır kendi içlerinde çiftleşmekten bir takım cilt problemleri var, haberin olsun. Çıban falan çıkarıyor. Sokak köpeğimiz neşeyle yağmurda koşarken safkanımız battaniye altında ağlaya ağlaya titriyor, sen tabi daha iyi bilirsin ırk-gen-tür falan gibi işleri.

Berkin kara kaşından kara gözünden mi döküntü listesine girdi? Ne yaptı çocuk da ölüyor olmasına eğleniyorsun? Üzüntüme üzüntü kattı şu yazdığın, şimdi senin için de üzülüyorum, ne kadar gençsin ve güzel bir kızsın, niye kendine bu kadar kaz kafalı bir yol seçtin?

Dün gece yarım yamalak bir çağrı okuyup sokağa attım kendimi, Berkin için Kuğulu Park'ta toplanıyorlar diye. Parkta bulamadım, koşa koşa Kızılay'a kadar indim, yanımdan tomalar ve su tankerleri geçmeye başladı, benim de sırtımdan terler akmaya. Polisten korkuyorum, şu yaşımda tombul tombul koşmak zorunda kalmak istemiyorum prensip olarak. Barbar Conan'ı arayıp "heee yok bir şey ortalıkta, bir bakayım dönerim eve" dedim, aynı anda iki kız arkadaşımı arayıp bir tanesine tam olarak konumumu ve ne yapacağımı söyledim, düşer kalırım falan mazallah, diğeri de canlı yayınlardan yürüyenlerin geçtiği sokakları falan tahmin edip beni yönlendirdi. Alt tarafı bir destek yürüyüşüne katılacağım, ne tantana yaratmışım.

Neyse buldum çocukları, iştirak ettim kan ter içinde, yürüyüşü tamamladım. Durağa yürürken yanlarından geçtiğim polislerden biri arkadaşına "valla gelene vururum, gidene vururum, öyle kararlaştırdım" diyordu. İyi tabi gene, istikrar ve kararlılık önemli. Çok yanlış ayakkabılar giydiğimi düşünüp taksiye attım kendimi, converseler kayıyor ıslak taşlara basınca. Hep etnik bir döküntü olmam sebep oluyor bunlara, kafam çalışmıyor.

Her akşam 18:30'da Kuğulu Park'ta toplanılıyor, ara sokaklardan Kızılay'a yürünüyor Berkin için. Gidebildiğim kadar gideceğim, döküntüler olarak birarada daha güçlüyüz. Belki bir gün nefret ayıp bir şey olur memlekette, nefret etse bile utanır insanlar bunu ilan etmeye, o kadarına da razıyım.


22 comments:

  1. Ben Ezgi'ye hiç üzülmüyorum, zira iğreniyorum artık öyle insanlardan. Ben de safkan çerkezim, ben sayılıyor muyum acaba? Ben böyle mevzularda kendimi yarış atı veya av köpeği gibi hissediyorum, o ne düşünüyor bilemiyorum bu "safkan" olma mevzusunda.

    Neyse ya. Evrim mucizesi işte bunlar hep, biyoçeşitlilik. Ezgi'yi de korumak lazım ama fazla üretmemeye dikkat etmeli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla bilmiyorum, sayılmıyor olabilirsin, tam olarak kimler Türk sayılıyor çok emin değilim. Bir yerlerde Yörük falan diyordu Ezgi, Türkmenler falan da var. Tabi böyle iddialı biri olduğu için Ezgi'nin bizzat kendisinin aile ağacını da merak etmiyor değilim. Bizimki gibi etnik çorba bir memlekette soyu Anadolu'ya giren meşhur atlılara dayanıyor demek ki, yüzlerce yıldır ailesinden kimsenin gözü bir döküntüye kaymamış, kalbi bir döküntü için atmamış, tebrik ederim.
      Bak soysuz köpeğimizle safkan köpeğimiz şu anda terasta koşturuyor ve içlerinden sadece biri soğuk algınlığından yataklara düşecek, gözünü seveyim biyoçeşitliliğin, gen havuzunun.

      Delete
  2. tam 12 defa yorum yazıp sildim. çünkü diyebileceğim şeyleri bulamadım. birinde ezgi hanımın çiftleşmeden sorumlu devlet bakanı olmasını önerdim, ari ırk yaratma konusunda hitler'e rakip olsun kesinlikle.
    birinde insanların böyle safi nefretle dolu olma sebebini anlayamamdan bahsettim örneğin. gerçekten gencecik en fazla ben yaşta bir kızcağız. ne geldi acaba başına. merak ettim mesela almanya'da evlerinde çocuklarıyla yakılan safkan türkler için de eee hadlerini bilip topraklarında kalsalarmış, doğru vallahi alamanya'nın kusursuz ırkına leke sürüyorlar, haklı yahu bu neonaziler diyor mudur?
    ya da 15 yaşında sadece yattığı halde 16 kilo kalan Berkin'in annesi acaba şu an ezgi hanımdan bu kadar saf bir nefretle iğreniyor mudur?
    bir yerde hep beraber yanlış yaptık sanırım, artık bundan başka bir olasılıkla da kendimi teselli edemiyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim yazdıklarına ekleyecek bir lafım yok, selam yollayıp kafandan öpüyorum sadece.

      Delete
  3. :( Bir anlamsızlık hali vardır ya, böyle kalakalır, boş boş bakarsın.. Milletçe o noktadayız. Neye gülünür, neye ağlanır karıştırdı bazımız. Sokakta kedi yakan, evde karısını döven, metroya binmek için başkasını raya atan, bu ezgi falan.. Ne bileyim be Fermina, yorum bile yazamıyorum işte.. Allah ya belamızı versin ve yere batırsın, ya akıl versin bizi düze çıkarsın artık arada kalmaktan yoruldum ben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya valla öyle, aptal etti bizi memleket. Dağılmışız da iyice, annemle Kuğulu Park'a gittik, biz dahil 10 kişi toplandı. Bozuluyorum biraz. Gerçi Tunalı ahalisi geçen yaz da bir noktada kendini ekmek arası köfteye, çimenlerin üzerinde biraya vurmuştu. Ay bilmiyorum, ona çemkir, buna çemkir, nasıl çıkılır o düze, bir bilen varsa yol göstersin. Benim kafa kazan oldu.

      Delete
  4. Ben bu sahte hesap olsun böyle biri hiç yaşamamış olsun hiç böyle bir şey yazmış olmasın istiyorum gerçek olmasın olamasın istiyorum çok utanıyorum çok korkuyorum çok çok üzgünüm!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapanmış hesap, ben de utandığını düşünmek istiyorum. Ama büyük ihtimalle spamlediler ya da hakaretten bunalıp kaçtı, kızın hakkında fahişeler, .ikmeler-sokmalar havalarda uçuşuyor twitter'da. Ne diyeyim artık bilmiyorum, arada bir fark var mı bilmiyorum, biraz edep, biraz akıl. Yemin ederim şimdi olduk gerçekten çapulcu, vandal falan olduk yani artık.

      Delete
  5. 'He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And when you gaze long into an abyss the abyss also gazes into you.' demiş ya Nietzsche, canavarlarla savaşırken canavarlaşmamak gerek ama olmuyor dönüşüyoruz evvel sinirlerimiz sonra ahlakımız bozuluyor of...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah ne güzel dedin kurban olurum, boşluk da bize bakıyor, şimdi iyice tüylerim ürperdi. Taa yazın göbeğinde biri twitter'a şunu yazmıştı, "Helaya gidip gizlice ağladığımız günler bunlar." diye. O heladan böyle mi çıkacaktık yahu? Evde küfrediyorum ben, eş dost arasında, tek başıma falan.

      Delete
  6. kötülük. başka da bir şey gelmiyor aklıma bu sözcükten başka. ne diyeyim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cehalet bir de. Bolca hem de. İşte kötülükle birleşince çok pis bir şey oluyor.

      Delete
  7. Of ya diyecek bir şey bulamıyorum Mina. Sınırların kalktığı, kavimlerin binlerce yıldır karman çorman beraber olduğu bir dünyada safkanlık zaten akıldışı bir durum. Nasıl inanıyorlar şu zırvalığa :s Kaldı ki safkan olsan nolur yani ? Neymiş bu safkanlık arkadaş ? Bir işe yarıyor muymuş bari birisi sorsun ona ? Mesela safkan olunca daha mı iyi koşabiliyormuş insan ya da daha mı uzun yaşıyor bunlar ? Bir araba çarptığında, kör kurşuna kurban gittiğinde veya kafaya saksı düştüğünde herkes ölüyor ve toprakta iki seksen yatarken çürüyor. Bu kadar basit. Safkan olsan da olmasan da son aynı yani. Kasmanın alemi yok :D Ayrıca ben de kendi bol-balkanlı "karışık" halimden memnunum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay burası çok yanlış bir coğrafya böyle iddialar için, bir de yani neler geçti insan türü olarak başımızdan, hala mı etnik saflık yahu? El insaf. Ultraviyole ışın saçıyormuş Zihinciğim safkanlar, bir oturuşta 3 iskender yiyebiliyorlamış ve moonwalk yapabiliyorlarmış. O yüzden çok memnunlar kendilerinden.

      Delete
    2. 3 iskender ve moonwalk diyince aklıma ister istemez şu reklam ve malum kişi geldi:
      http://25.media.tumblr.com/tumblr_m268n0fe121qgetwco1_500.gif
      Ahahahaha :D

      Delete
    3. Bülent Hanım'ı hedef göstermişim ama ben bilmeden de olsa :D

      Delete
  8. sinirlerimiz bozuldu. Ben de her şeye ağlar oldum. Twitterda nat. geo takip ediyorum fotolar ekliyor ilginç öyle bakmalık. geçen işte karşılaşıp birbirine karışmayan iki okyanus fotosu vardı ki milyonuncu görüşüm olabilir. Oturup ağlamaya başladım imkansız diye bir şey var diye diye... mek parmak mek parmak daha sonu selamet deyip duruyorum ben de ağlama ahmet ağlama davranma silahına iki de bir diyor ya şair ben de elim fiziksel olmasa da zihinsel olarak silaha gittikçe oktay rifatı anıyorum geçer gibi oluyor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köpeklerle yalnızım evde bu gece, tartışma programı açtım, eskiden film falan seyrederdim. Dolanıyorum evin içinde, televizyonda tartışıyorlar, böyle sakat bir ahbaplık geliştirdim. Kahve kahve kahve, bilmiyorum kaçıncı. Sabır süveydam, zaten daha ne kadar delirebiliriz bilmiyorum.

      Delete
  9. şuraya birşeyler karalayacaktım.yazdım ve nasıl becerdiysem silindi.
    her zaman tüm herşeye hiçbir şeyci olmadan baktım,yorumladım.insan yanımla.
    ama şimdi tüm sözler askıda kaldı.Berkin kanatlandı.gitti.
    Ben şimdi buna sadece yine insan ve anne tarafımla bakıyorum ve çok üzgünüm.
    umarım lime lime ayrıştığımız şu zamanlarda umarım hiçbirimiz Berkin'i araç edinmez.
    Bütün hepimiz ,kürdümüz,alevimiz,sünnimiz ve daha daha...hepimiz el ele verip bu zamanları en doğru şekilde aşmak zorundayız.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkin'e bunu yapanların yargılanması gerek. Biz elele versek de vermesek de, ideal bir hukuk devletinde biz ne dersek diyelim o fişeği ateşleyenin, amirinin, emri verenin yargılanması gerek. Can aldılar çünkü. Çünkü ellerindeki silahları sorumluluk sınırları içinde ve kalabalığı dağıtma amacıyla kullanma ehliyetleri var, kafaya nişan alıp yere sermek amacıyla değil. Şu saate kadar elele tutuşabilenlerimiz tutuştu zaten güzel 4'üm, ben derli toplu adalet istiyorum sadece Berkin için. Zaten isteyecek ne kaldı, çocuk gitti.
      Ben de insan yanımla yaşayıp gidiyordum ama ısırılmayan yanım kalmadı yıllardır, ne zorlu maceraymış bu memleket, pes.

      Delete
  10. elbetteki yargılanmalı..
    başka bir seçeneği düşünmek dahi istemiyorum.

    demek istediğim şey şuydu, ....ya da demeyeyim en iyisi
    fazla söz etmenin şu an hiç sırası değil.
    şu saatlerde güvenparktaysan,lütfen dikkatli ol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yok yok ben anladım ne demek istediğini, öyle söylenmişim kendi kendime. Pek birleşemedik milletçe, ona bozuluyorum herhalde. O yargılama olacak mı, ondan da şüpheliyim zaten.
      Güvenpark cehennem gibiydi. Ölüyoruz sandık. Geldim eve biraz sağda solda sürünüp.

      Delete