March 1, 2014

Zeyno'aanım

Kardeşimin doğum gününü kutlayacağım burdan, çocuk 26'sına bastı, neden 5 yaşının fotoğrafını koyuyorum bilmiyorum.
O eksik iki ön dişe çok gülüyorum hala, bir de kedinin suratındaki ifadeye. Annaanem nereye bakıyor, onu da hiç bilmiyorum.

Ben 9 yaşındaydım Zeynep doğduğunda ve açıkçası korkunç bir şekilde kandırıldım, bana elma yanaklı sarışın bir kardeş sözü vermişlerdi. Karakafalı olduğu yetmezmiş gibi bir de düz duvara tırmanan cinsinden çıktı, ben bütün gün oturup kitap okuyan bir çocuktum, hayatımı kaydırdı.
Düşüp kol kırmalar, okulda oğlan dövmeler, folklor temsilinde oğlanın ailesinin gözünün önünde oğlanı bir daha dövmeler, anında paçavraya dönen defterler, taktığımız anda çıkarılan tokalar ve fiyonklar, yüksek desibelli ağlamalar ve her zaman ama her zaman kafası kayıp bir oyuncak bebek. Zavallı oyuncak bebekleri çıkarın, geriye kalanlar hiç mi değişmez yaradana kurban?

Neyse yani artık kocası dertlensin diyeceğim ama kimi kime emanet ediyorum, sabah şunu koymuş Zeynep'in facebook duvarına.


Eveth.
"Sana bir paketçik yolladık, gelir yakında." dedim, "Nasıl yani gemicik gibi mi yoksa gerçekten mi paketçik?" diye sordu. Gerçekten paketçik, posta parasına milyorlar vermeyelim diye yassı ve hafif hediyeler almayı tercih ediyoruz.

Doğum günün kutlu olsun Zeyno'aanım, senin sınavına, jürine, iş görüşmene yollamaktan memleketin pozitif enerjilerini kuruttuk, bak ne hale geldi ortalık. Annem yanlışlıkla portal falan açtı herhalde reiki yapıyorum diye, ortalık yaratık doldu. Ayrıca senin doğum günün yüzünden 26 senedir benimki gümbürtüye gidiyor, yemin ederim bilerek yaptın bunu.

Bir kalk gel gari artık, yüz yıl oldu gideli.

43 comments:

  1. ahah çok güzle bir yazı olmuş. resimde acayip komik. :D o eski fotoğrafda çok güzelmiş. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. İnsanın iki ön dişi aynı düşer mi yahu? :D

      Delete
  2. Nice senelere ona :) Capse haykırdım yanlız :D Sen de yoksa paralel doğumgünü mü kutlayacaksın :p

    Not: Şuan güdüğün grubu U2 dinlemen gözlerden kaçmadı o_O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ya sorma bana bir güdük sevgisi bastı durup dururken, ne oldu anlamadım :D Gerçi müziği açık bırakıp dışarı çıktım bir ara ama dinliyorum yani.
      Capse ben de haykırdım sabah sabah, bu gerizekalılar bangır bangır türkü de dinliyorlar mahalleye yayın yaparak. Göçmenlik zor iş :)

      Delete
  3. Ohaaa Placebooo!
    Ayrıca o çocuk Zeynep'e hiç benzemiyo bence.
    Onları çok eğlenceli buluyorum, ben de kutluyorum doğum gününü! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allaaaşkına bak, biraz da olsa benzemiyor mu? Aynı itlik-kopukluk duruyor hala bence :)
      Zeynep'le gittiydik bir önceki Placebo'ya, maceralar maceralar :)

      Delete
  4. Bi Placebo konseri daha istiyorum ben!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakayım Radyo Eksen ne diyor bu duruma :D

      Delete
  5. Bunun bir benzerinden bende de var, 14 sene sonra geldi, modelleri uyuyor :) İyi ki geldiler, iyi ki varlar, onlarsız çok tatsız olurdu hayatımız. Zeynoaanım iyi ki doğmuş, nice yılları olsun sağlıkla, keyifle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehheheh o modelin de çok hastasıyım :) Babam hala her bahsi geçtiğinde "çok akıllı kız-çok akıllı kız-çok akıllı kız" diye sayıklıyor, ailece biyeniyoruz :)

      Delete
  6. Ne guzel bir fotograf. Zeynebi yaklasik 8-9 yasindayken gormustum. Keman kursundan donmustu galibag. Cok sevimliydi. Dogum gunu kutlu olsun. Cok mutlu olsun. O guzel yuzu hinzirca gulsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şu anda Çeşme'de güneşin altında yattığımızı hayal ettim, renkli bir şemsiye, birer deniz kenarı darısı falan. O keman yalan oldu tabi ki, Urla'daki evde sürünüyor yazık.

      Delete
  7. hey! bu fotoğrafla öcünü aldın....

    iyi ki doğmuş kardeşin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciddi misin? Ahhahahah bir taşla iki kuş, çok sevindim bu işe ben :D

      Delete
    2. bugün senin doğum gününmüş ama söylemedin.Sana şarkı hediye ederdim.geç kalmış sayılmam değil mi?

      http://www.kralmuzik.com.tr/video/Enbe-Orkestrasi-%20ve%20-Muslum-Gurses-Kalbim/1287

      sever misin böyle şarkıları ama ben de ilk kez dinledim ben de biraz önce.

      iyi ki doğdun Mina.
      ve böyle güzel bir kadını tanıdım ben de.

      Delete
    3. Yaaa çok teşekkür ederim, hislerimiz karşılıklı. Dinliyorum şimdi, Müslüm Gürses'e karşı inkar edemeyeceğim bir sempatim var :)

      Delete
  8. Çok sevimli bir fotoymuş, sevdim..Anılarla dolu fotoğraflara bakmak ne büyük bir haz. Kedinin tipe bittim:) Acaba anneannen nereye bakıyor ben de feci merak ettim, onun da yüzünde azcık hınzır bir ifade sezdim, çocuk gibi ne güzel. Doğum günleri böyle ardı ardına pek de güzelmiş yahu:) kutluyorum can-ı gönülden ikinizi de:) Gelsin artık haklısın, uzaktakiler hep gelsin artık sevdiklerinin yanlarına, km ler olmasın bu kadar çok basamaklı..İyi ki doğmuşsunuz. Senin de bu hallerini anlatan fotolardan görmek istiyorum doğum gününün hatırına:) öpüldün..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedinin suratsızlığı evlere şenlik :) Anneannem herhalde ne yapacağını bilemedi fotoğraf çekilirken, öyle uzaklara bakmış. Ay dur hakikaten, şu öğrenci kartımı koyayım, güleriz :D

      Delete
  9. Ay fotoğrafa bayıldım ben, aşırı sevimli. Anlatmasaydın da fotoğraftan karakter analizi yapabilirdim sanırım:)
    Geç kalmışım ama doğum gününü kutluyorum kardeşinin, çok mutlu yıllar diliyorum, iyi ki varlar cidden:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Küçük vampir :D Sen boşver kardeşimi, bugün de benim doğum günüm, benle ilgilen :D

      Delete
    2. Ya yerim, niye baştan söylemiyorsun bunu, yoksa ben mi kaçırdım. O zaman bütün iyi dilekler falan sana gelsin bugün. Çok mutlu yıllar diliyorum, ay iyi ki doğmuşsun gerçekten!:)

      Delete
    3. 1 Mart-2 Mart diye gidiyor doğum günleri. Ay ne bileyim, çocuğunkine yazdım, hemen ertesi gün kendime yazamadım doğum günü yazısı. Teşekkür ederim, halıda yuvarlanıp yanağımı sandalyenin ayağına sürtüyorum gırgırgırgırgır :D

      Delete
  10. hahahah ay abla gercekten ocunu aldin bu fotografi koyarak. fotografin devaminda sen mi varsin? bilerek mi kestin buyuk tekerlek gozluklerini gormeyelim diye ahahaha
    cok duygulandim, gozlerim doldu biraz. hemen dinledim placebo'yu. hep aklima seni getiriyor zaten.
    dogumgununu calmiyorum ama sikayetlerini emine hanim'a bildir. "portal acan anne" hahahahaha
    yukarida dogumgunumu kutlayanlara da cok tesekkur ediyorum, ne kadar iyi insanlar seni takip ediyor burdan. hep destek, sevgi. cok acayip bir yer bu senin blogun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yok ben değilim, bir akraba var. Valla ya bunu koyacaktım ya da Nusret mayın gemisinin önündeki fotoğrafımızı, tekerlek gözlük tiksintisi ağır bastı, bunu kırpıp koydum.
      Burası da benim portalım, dünya iyi bir yer gibi oluyor burdayken.

      Delete
  11. fotografta yanimda kim oldugunu hatirladim, o kizcagizin da burnunu kanatmistim. ahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. İyi bari, en azından hatırlıyorsun :D

      Delete
  12. Doğum günün kutlu olsun Fermina! Kardeşin de çok komikmiş kedi de. Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim! Yaaa ben de senin o tarafa gelip soracaktım, ben naneleri suya koydum ama boyunlarını büküp yere yapıştılar, niye öyle oldu acaba?

      Delete
    2. Sularını değiştiriyor musun arada bir? Mesela iki günde bir?

      Delete
    3. Manavdan aldım, suya koydum, akşamına ikiye katlanmışlardı :( Su değiştirmeye fırsat bile olmadı.

      Delete
    4. Allah allah. Ben yapalı epey zaman oluyor. Acaba birşey söylemeyi mi unuttum diye düşünüyorum da. Ne olabilir ki? Aldım neskafe kavanozuna su doldurdum naneleri de içine. Hmm. Bütün demeti mi koydun suya? Ben beş altı tane filan koymuştum.

      Delete
    5. Ben de öyle biraz ayırıp koydum. Herhalde aldığımda çok taze değillerdi, tazesini bulup tekrar denerim. Zaten şimdi senin turunç ağacından ilham alıp limon çekirdeği dikmeye karar verdim :D

      Delete
    6. Fermina senin için ağaç sayfasını eski blogumdan kopyala yapıştır yaptım. Benim blogda üstte mavi fonla ağaç beslenme yoğurt filan diye gidiyor. Bir göz at istersen.

      Delete
  13. Mİnaaaaaaaaaaaaaaas. Happy B-day. Nerde lan bir Yaşgünü sayfası. Yaz da süsleyelimmm. Sana hediyem:
    http://www.youtube.com/watch?v=x89M3cz7EJ4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de salak gibi "aaa hangi şarkı acabaaa?" diye açtım ahhahaha! Tabi ki kundurma. Sus, kundurmaaa :D
      Yazıcam yarın, çok uykum geldi ya, orta yaş mı bu nedir anlamadım.

      Delete
  14. Zeynep'in de doğum günüsü kutlu olsun, ay ne tatlış ikinizin yan yana doğması dlajkdsjakdja ben seninkini büyük bir şenlik içinde kutladım gece, buradan da yazayım, tekrar tekrar uzun güzel yaşlarınız olsun! :P :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa tatlış evet ama Zeynep'inkine harcıyor herkes enerjisini, annemler "köpekler naaapıyo yeaaa" diye telefon açtı doğum günümün sabahı :D
      Şenlik ateşleri buraya kadar ulaştı, çok teşekkür ederim, vallahi duygulandım gece gece.

      Delete
  15. Beynim 404 error verdi :D Meğersem doğumgünleriniz peşpeşeymiş. Bir an Inception'a döndü kafam. Aynı doğumgününü kutluyormuşuz gibi sandım :D

    Senin de doğumgünün kutlu olsun :) Nice senelere. Paraya kıymadım Güdük'e şarkı söylettirdim :D Buyrun: http://www.youtube.com/watch?v=gwKIC4AK-s8

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Paraya kıymadım" ne ya :D Leo'nun ödülü alamaması bende kalıcı tahribat yarattı sanırım. Paraya kıydım kıydım :)

      Delete
    2. Ahhahaha güdüğüm benim, ilk göz ağrım :D Vallahi bana baka baka söyledi :)
      Yaaa bak diyorum işte, böyle doğum günü mü olur? Yıllardır tek pasta, 1500 mumla geçiştiriliyor, ortak doğum günü kutlaması mı olur? Çok şükür gitti başka memlekette yaşıyor, ben de zaten pasta hakkımı gözlemeyle değiştirdim, lanet olsun bağzı diyetlere :D

      Delete
  16. Her ikinizin de doğum günleriniz kutlu ve mutlu olsun. Hep güzel günler görün. Bu blogun tavrına tarzna uymayan bu klişe görünümlü Asu Teyze kutlaması çok içtendir. Emin olabilirsiniz. Sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederiz! Ayrıca estağfurullah, klişe olur mu hiç, ben hemen kendi payıma düşen dilekleri çantama tıktım, Mango indiriminden güzel kazak kapmışçasına koşuyorum :D
      Bizden de sevgiler, selamlar, Pupa'dan yanak makası :)

      Delete