April 16, 2014

Aşk?

Bunu bilgisayarın ekranına duvar kağıdı yaptım. Nevresim denizi, karışık kafalar, saykokilır kesköse.

Bu arada karşı terastaki komşum, ben evde yoksam ve bu gerizekalılar hödük gibi sağa sola havlıyorsa, "Aşk!" diye sesleniyormuş, fıtı fıtı kuyruk sallayıp seslerini kesiyormuş benimkiler. Kudi'nin olup biteni anladığından emin değilim ama Koko, senin bu küçük hesaplarının ziyadesiyle farkındayım. Bizden aldığın sevgi, ilgi ve alaka yetmedi, komşularımızı mı taciz ediyorsun dombili?



32 comments:

  1. ama bu şapşallar nasıl da tatlı ve ne kadar da güzel bir komşun var!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya bu komşum hakikaten bir melek. Eminim başka komşular havlamalara çemkirmesin diye çıkıp susturmaya çalışıyor köpeklerimi. Bir de kedisi var ki, ben de ona yakaladıkça aşkımı ilan ediyorum, üç renkli bir tüy yumağı :)

      Delete
    2. Yok böyle bir komşu ! Pamuklara sarın çabuk o adamı/kadını :D Bizimkilerin alayı hayvan düşmanı ve eline fırsat geçse kedilerimi postalarlar (köpek beslesem kim bilir daha nasıl kin güdecekler bana). Dirayetli ve crazy cat person içgüdülerimle sonuna kadar direnmekteyim salaklara (oops). Daha dün sokaktakilere mama koyarken bir tanesi bizi gördü kediyle ve sesli çekildi "ıyyyh ıyy" deyiverdi. Ben de sana ıyyy komşucum ^^

      Delete
    3. Of ben çok huzursuzum aslında. Her evden çıktığımda aklım bunlarda kalıyor, biliyorum saksağanlar geliyor terasa ve bunlar havlayarak kovalıyor. Kudi, sokaktan geçen köpeklere de havlıyor bazen. Bizim sokak sakinleri sokak kedilerine bakıyor ama sokak köpeklerinden pek hoşlanmıyor genel olarak, öyle bir hava var. Niye ayırıyorlar bu şekilde, en ufak bir fikrim yok.
      Bu komşum zaten civar apartmanlardan selam veren tek komşu, yoksa apartman hayatı ömrümü yedi yemin ederim.

      Delete
    4. Köpeklerden daha çok çekiniliyor sanırım. Cüsse farkından kaynaklı olabilir. Gerçi bence küçük köpekler daha korkunç. En azından büyük köpeklerde bir asalet, davranışlarda tutarlılık var. Küçüklerin ne yapcağı belli olmuyor :D En güzeli müstakil eve çıkmak aslında da öyle bir dünya yok. O durumda bütün bahçem köpek, evimin içi de kedi dolar. Eminim :D Barınağa döner ahahaha.

      Delete
    5. Evet haklısın, bir de bizim buraları turlayan köpek çetesi ara ara kedilere saldırıyor, o yüzden de gıcık kapıyor insanlar biraz. Çok üzülüyorum kedilere, köpeklerin de böyle korkunç bir doğası var, sürü lideri var, hiyerarşi var falan. Bahçe duvarlarımızı yükselteceğiz, en azından bizim arka bahçenin kedilerine bulaşmasınlar.
      3 ay veriyorum sana da kendime de, olur da müstakil evlere taşınırsak, 3 ayda barınak o evler ahhahah :D "Alo, evet 75 kilo kuru mama, 32 mama kabı, 24 kedi kutusu sipariş edecektim. Ev arayan köpek mi var? Olur, onu da yollayın."

      Delete
  2. Aha, bakışlara bak yauu, yirim ben bunları. Şapşirik suratlar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odaya girdiğimde böyle duruyorlardı, sinirlerim bozuldu, yere çöküp güldüm :) Neler oluyor allah bilir onların dünyasında :)

      Delete
  3. Replies
    1. Hisleriniz karşılıklıymış, öyle dediler :)

      Delete
  4. Replies
    1. Kötü huylar anında yayılıyor 4, bildiğin gibi değil :)

      Delete
  5. :-) Kudi'nin bir gözü büyük cikmis... Cok güzeller, gercekten ne oluyor kimbilir onlarin dünyasinda... !!!
    Evde degildim bir süredir, eve döndüm, ve bir kedi tarafindan gaspedildim.. Kücük Hanim'i hergün bir arkadas ziyaret edip yemek verip oyun oynamisti ama yetmemis anlasilan, her dakika ilgi odagi olmak istiyor.. Hic akilli insan isi degilmis kedi sahiplenmek, cocuk yapmayan insanin evinde kedinin isi ne diyorum bazen...Artik geri dönüsü de yok, bir yere gitsem aklim bunda, ay evde psikolojisi mi bozuldu, napiyor acaba, mutsuz mu oldu ki, gereksiz hassasiyetler duyuyorum bazen de, eve gelsem, birseye konsantre olamiyrum, her dakika tepemde, ayaklarimdan asiliyor en olmadi oynayalim diye.. Kiyamiyorum da,, aaa, bi bakiyorum 1 saat oyuncak farelerle oynamisiz.. Kimseye de veremem su dakikadan sonra, 19 sene de bu evde gecmez... Nolucaz bilmiyorum cidden... Cocuk bakmak daha kolaymis gibi geliyor bazen aslinda.. Onu hic olmazsa arada anneanne babaanneye rahatlikla birakirsin, bayila bayila kabul ederler... :-) Ne dersin Ferminacigim? Iki köpekli hayatin sorumlulugu agir gelmiyor mu hic sana?
    Bu arada, senin vejetaryen diyetin tahlil sonuclari nasil cikti, en son tahlil yaptiricam diyordun ama sonra haber alamadim. Bana agirindan ihtar geldi, demir eksikliginden kaynakli kansizlik vs.. balik da yememistim, iyot eksikliginden de tiroid problemli olmus... Su dünyada birini öldürmeden yasanmiyor mu lan, demek istiyorum........ :-((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Leyla, Kudi'nin bir gözü daha büyük galiba gerçekten :) İki kişi daha, üstelik yüzüne bakıp söyledi. Şimdi ben de dikkatli bakınca öyleymiş gibi geliyor.
      İki köpekli hayat, çok kısıtlı bir hayat. Sorumluluğu da ağır geliyor, seyahate çıkmak falan tam bir kabus, bizi feci şekilde eve bağladılar. Evde olmaktan şikayetçi değilim aslında ama Kudi geldiğinden beri gece geç de dönemez olduk, gece yarıları sokağa havlarken yakaladım bir-iki kere. Bu "eyvah komşular ne der?" sıkıntısı beni hasta ediyor. Bazen gün içinde de çok bunalıyorum, kafamı nereye çevirsem iki göz, oyun oynamak isteyen bir köpek :)
      İşte aynen dediğin gibi, benim için aile oldu bunlar ama anneanneye babaanneye atıp kaçamıyorum :) Kaçarken yanıma da alamıyorum. Şu anda bildiklerimi bilseydim gene de alır mıydım? Alırdım herhalde :) Bunları da alıp köylük bir yere yerleşmenin hayaliyle geçiyor günler.
      Tahlil sonuçlarını almaya gitmedim ki ben ahahhhaha :D Sanırım iki ay oldu. Dur yarın bir arayayım hastaneyi. Saçlarım elimde kalmıyor, dişlerim dökülmüyor, iyiyimdir herhalde diye düşünüyorum :D

      Delete
    2. :-D alemsin Ferminacim, oraya kadar gidip kani verdikten sonra tahlil sonucu neden alinmaz ki.. Disler dökülmeyebiliyor ama, yorgunluk, halsizlik, asabiyet, depresyon yapiyormus bu kansizlik.. :-D :-D biraz daha ilerleyince ic organlar da zarar görebiliyormus.. umarim iyisindir ama tedbiri elden birakmamak gerek, bir ara sor bence..
      Komsularin oldukca sabirli insanlarmis, benim evde bir kere böyle bisey yasanmasi linc edilmeme sebep olabilir zannimca.. alt kat komususu, miyu ilk geldiginde, kedin geceleri uyumuyor diyo sikayet etti... 2 aylik minnak hayvanin ayak sesinden rahatsiz olmuslar..
      Bahceli bir ev ya da köy hayali evet... Hepimizin hayali.. Bahceli dediysem, öyle sirf cim ve gül tadinda degil, baya böyle börülceli, fasulyeli, visne seftali kayisi agacli bahce..

      Delete
    3. Ayh o kadar istemiyorum ki hastaneye gitmeyi, tahlili de zaten barbar kocam kaldırıp zorla götürdü diye yaptırdım. Bir alayım hakikaten, merak ediyorum değişen bir şey olmuş mu, kırk yılda bir yediğim köftenin, sucuğun eksikliğini hissetmiş mi fffücudum :D Aslında şimdi daha düzenli yumurta ve yoğurt yiyiyorum. Ama yaşlanıyorum da tabi bir yandan :)
      Komşularımın büyük bir çoğunluğu pasif-agresif, sorunca söylemezler, arkandan söylenirler. Öyle bir "konuşalım, problem varsa çözelim" hali yok. Biraz da yüzleri yok aslında köpekten şikayet etmeye, hem sokak boyu başka köpekler de var havlayan hem de bu lokantalar, pavyonlar ve inşaatlar yüzünden halihazırda kabus gibi gürültülü bir mahalle burası. Bir de şöyle küçük bir duyum aldım; zamanında şikayetlenmişler bar-pavyon gürültüsünden, mekan sahipleri bunları yemekli-içkili ağırlamış, vazgeçmişler şikayetten. Çok üstüme gelirlerse hakaret ederim diye hesapladım :D
      Senin alt komşu bence bu eşsiz duyma yetisini başka mecralarda değerlendirsin, yazık ediyor kulaklarına :)
      Deniz kenarı bir yere gittik geçen hafta sonu, aklım kaldı insanların bahçelerinde, meyve ağaçlarında falan. Deniz diye ısrarcı da olmam, toprak olsun yeter :) Umarım kısa zamanda tüyeriz öyle bir yere.

      Delete
    4. :-D apartmanin yöneticisi sen degil misin, ister inek beslersin, ister köpek, alla allaaa.. Bu ülkeden gelenek böyle degil mi hem, biseyi yönetirken oranin sahibi olunuyor.. Aidati yükseltirsin, özel güvenlik tutarsin apartmandakilerin güvenligi icin, sonra da sesini cikaranin üstüne güvenligi salarsin... bunlar hep mümkün, beklemedigin kadar cabuk kabullenirler durumu..
      Alt komsuyla ilgili cok kötü planlarim var, evden cikarken, bi sonraki kiraciyi özel bulucam, iki cocuklu gürültülü filan, toptur, davuldur, ne gerekiyorsa oyuncak olaraktan hediye vericem cocuklarina da..
      Ne kadar da haklisin bir yandan, aslinda belki de o kadar seyrek yenilen etin bir etkisi olmuyordur.. Belki de asil etkisi olan kullanilan demir haplari.. Bilemedim iste... doktorlara da güvenemiyor insan..
      ne yaslanmasi yahu, daha cok genciz bence... :-D

      Delete
    5. Aaaaa bak ben bunu hiç düşünmemiştim! Benim hakikaten yönetici :D O zaman ben yeni apartman anayasası yazayım, her daireye bir hayvan zorunluluğu getireyim, bütün mahalle taşlasın apartmanı ehhehehe :D Gırtlaklarına çökersem apartman sakinlerinin, önümüzdeki 10 sene yöneticiliğim garanti :)
      Küçük çocuklu kiracı bul. Olmadı iki köpekli kiracı da iş görür :) Küçük köpeklerden olsun, onlar daha manyak.
      Aslında bak tam böyle kesin dönüşler, radikal kararlar yaşındayız; çok müsaitiz sıfırdan börülce yetiştiriciliğine başlamaya :)

      Delete
    6. neden olmasin.. insan her yasta, her gün, kesin dönüsler yapabilmeli bence.. bu ne kadar özgür oldugumuzu da göstermiyor mu.. hayat cok güzel bazen fermina..
      istanbula yagmur yagiyor.. marquez ölmüs.. ne güzel yasadi.. böyle güzel yasayanlarin ölümü, hayatinin altinda imza gibi duruyor. seversin marquez'i, belki sen de birseyler yazmissindir diye baktim buralara..

      Delete
    7. Sen bu yorumu yazarken ben de Marquez için bir şeyler yazıyordum, kalp kalbe karşıymış. Sevdiği şarkıcı trafik kazasında ölen ergen bir kız gibi histerik ağlıyorum, biraz utanıyorum, biraz da utanmıyorum.

      Delete
  6. Senden gizli önemli bir şey konuşuyorlarmış da basılmışlar gibi suçlu bir halleri var, ısırmayı mı planlıyorlardı ki seni, "yakalandık la" bakışına geçmişler :) Ay hele arkadaki çok komik, şapşallar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Basılmışlar di mi? Bana da öyle geldi ahahhaha :D Herhalde beni merdivenden itip dolaptaki peynirlerle piknik yapacaklardı :)

      Delete
  7. Suratlara bak!
    Önce birinin burnunu ısırırım, sonra diğerinin!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ücretsiz rent-a-köpek servisimiz vardır, burun ısırmak da serbest :)

      Delete
  8. Aynen şöyle bakmışlar: -NNAAALAKASI VAR YA?! 1 Saniye otursana sen bi şuraya? Otur otur. Hangi komşu ya? Hangi komşu ya? jsdkjdskjsaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhahhaah :D Ay gözümden yaş geldi gülmekten! Yazık yaa, onların da hayatları zor, herkese yaranmak lazım, nerden mama geleceği belli olmuyor tabi :)

      Delete
  9. Iki kedi koysan boyle gorunmezdi gozume.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ama ben buna cevap yazmıştım dün akşam? Nereye gitti?
      "Kedilerin umrunda değiliz ama bunlarla birbirimize mecburuz" yazmıştım.

      Delete
  10. Evimizin neşesi bunlar :) Yalnız gene bir tüy dökme furyası başladı, dehşet içindeyim.

    ReplyDelete
  11. O aşkk diyen komşuyu pek sevdim ama köpüşlerin aşk'a olan tepkilerini daha çok sevdim. Bu fotoğraf zaten tam masaüstü lük olmuş:) Bakışlarını yerim ben onların yaaaa. Bi sarılıp sıkıp öpüp koklayasım var içten içe ama tırsıyorum halen:) Ekrandan pati verse tutarım o ayrı... Bu tüy mevzuuna çözüm şart napıcaz bilmem, deliriyorum. Ama sevmek acayip bişey işte tüyüyle minik kakalarıyla ıslak burnu tozlu patileriyle seviyorum ben kızımı ve o kumun üzerine bir damlacık yaptığı çişiyleeee:):) Ahhhaahaa:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayır ne anlar bunlar "aşkkk"tan, onu aklım almıyor bir türlü ahhahhaha :D Ağzımdan bir kere çıkmış olsa haydi neyse ama hiç öyle köpek seven biri de değilim :) Hissettiler demek ki.
      Ben yaparım aranızı bunlarla, merak etme. Yaz gelince durur biraz tüy dökülmesi, şimdi tam mevsimi. O bir damlacık çişi de çok kıskandım, bizdeki kakaları bir görsen off offff :D

      Delete