April 29, 2014

Çaydanlık

Baktım ki hepimiz gidip alıyoruz bu mavi emaye çaydanlıktan, kamu yararına bir şeyler yazmam gerekiyormuş gibi geldi.

Ben Samanpazarı'ndan sadece bu yandakini aldım, demlik yok yani. Yanlış hatırlamıyorsam en büyük boy ya da bir küçüğü. 25 lira verdim buna. 25-30'dan fazla vermeyin kızkardeşlerim, ederi bu kadar.

Gördüğüm kadarıyla hepsi birbirinin tamamen aynısı, neden fiyatlar farklı olsun ama değil mi?

Zaten her seferinde elim kolum haşlanıyor buharla, pek ergonomik de değil. Bezle mezle tutmak lazım, suyu dökerken iyi bir açı ayarlamak lazım. Ama emaye. Ama mavi. Ama çok güzel.

Kanadalı mektup arkadaşım, kocasıyla oturup Türkiye'deki seçimleri takip etmiş, anlayamamışlar tam olarak ne olduğunu. "Biz de pek anlamıyoruz aslında" yazdım. Ben tek bir günün haberlerini hazmedemiyorum, kusasım geliyor, nasıl anlatayım bir aylık süreci? Biber ektiğimi falan yazdım, yağmur yağdığını. Gün boyu tek atraksiyonun yağmur olduğu bir memleket, ne güzel memleket olurdu.

Gideyim su kaynatayım mavi çaydanlıkla, çay yapayım. Başka da ne yapabilirim bilmiyorum.


18 comments:

  1. güle güle kullan :) çok güzelmiş

    ReplyDelete
  2. Çok güzelmiş Güle güle kullan :) bu arada bi bilen diyiversin istanbulda nerden bulunur :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim :) İstanbul'un çarşısını pazarını pek bilmiyorum ama sanki buranın Samanpazarı, oranın Eminönü'sü olabilir :) İstanbullular, bi' yardım ediverin gari!

      Delete
  3. Angara'ya gelince endeeenden bana da alaaam bakaaam...
    Antalyaca'dan tercümesi: Ankara'ya gelince ondan bana da alalım olur mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alalım! :)
      Bangalaada ineceğvamı? (Bodrumca'dan aklımda kalan tek cümle, "Bankalarda inecek var mı?)

      Delete
  4. Elini yakıyor falan filan da en azından böyle iç gıcıklayıcı bir mavilikte çaydanlığın var:) O örtünün adı neydi ya pazen kumaş mıydı neydi ayol, onun kırmızısını almıştım Ankara'dan:) Daha geçenlerde bir kısmına kıyıp da pufumu kapladım. Keşke mavisinden de olsaydı da kendime bir çanta dikseydim dedim fotoğrafta görünce. Bu emaye çılgınlığını seviyorum, insanların geçmişe özlemine denk geliyor bence. İçten içe bu yapmacık, robotik hayattan sıkıldıklarını görüyorum bu tutkularında. Sanki herkes benden gibi geliyor:) Belli de böyle tutkulara, deliliklere ihtiyacımız var. Ruhu şenlendirmek lazım yoksa bu katiller, sapıklar, abazanlar, öküzler, benciller dünyasında her dakika bir cinnet hali! Ben her rengini almak istiyorum abartıp da bu çaydanlığın ahhaaa emaye manyağı yapıcam kendimi gelince:):) Misafirliğe gelince de ayy bu kızın hiç bir örnek bir şeysi yok zavallım bir şık tabağı bile yok diycekler ahhaaahaa, bir süre yeni evli muamelesi görücem sanırım olsun, ziyanı yok!!! Öpüldün..Kartını okudum yine birazdan yeniden okurum:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. İç gıcıklayıcı hakikaten :) En mavi çaydanlık. Pazen evet, öyle 2-3 metre aldım, masa örtüsü değil aslında, fotoğraf çekerken altına serdim. Bir tane lacivert-yeşil çizgili atkı ördüm, herhalde 20 yıl oldu en son bir şeyler öreli. Beceremedim, kenarları kıvrılıyor falan. Annem aldırdı pazeni, arkasına dikecekmiş atkının. Çanta iyi fikirmiş bak, puf da öyle :)
      E tam anneanne çaydanlığı bu, satan abi de öyle dedi. Aynısının bir de çiçeklisi var, o satmıyormuş pek, herkes mavisini alıyormuş. Bir yerde kırmızısını da gördüm, sapı biraz değişik.
      Benim yok asıl şık tabağım ahhahhaha :D Yemeğe gelenlerin sayısı 8'den fazlaysa takım makım da çıkaramıyorum, bazen gelenler kendi yemek tabaklarıyla geliyor :D Annem pes etmedi dört senedir, bir yemek takımı alayım diye ısrar ediyor. Bulamadım beğendiğim bir şeyler, istemiyorum öyle kenarında romantik çiçekler falan olsun. Kangren oldu bu konu annemle aramızda, beni sağdan soldan arıyor, "Bak tabak var çok güzel, gel al" diye, kaçıyorum çoğu zaman :)
      Sen betonlara hayat veren kadınsın ayol, yoktan bahçe yarattın Afrika'nın kenarında. Senin evini, sofranı beğenmeyecek insanın alnını karışlarım ahahhahah :D Öptüm ben de çok!

      Delete
  5. Sana yolda olan kartim tamda buraya yorumluk olmus.. Artik buraya yazmayim dedim:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa ciddi misin? :) Ben de haftaya sürpriz bir yerden atacağım sana ehihihihih :)

      Delete
  6. E bendekinden bu :) Ha haha! Bana da Emel Van'dan rus pazarından alıp getirmişti geçen yaz. Ama iki üç gün önce Eminönü'ne gittim orada da vardı kırmızı ve mavisi. Ben emaye kupa aldım çaydanlığın malzemesinden. Estetik olarak güzel ama fazla narin benimkinin kapağı düştü bir iki kere boyaları döküldü gerçi böyle daha çok sevdim ketıl niyetine kullanıyorum ben. Bir de bir dekorasyon dergisinde içine çiçek ektiklerini gördüm. İlginç olabilir. Ay ne yazdım ya of kendimden sıkıldım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhahah :D Ay benimkinin de kapağı düşüp duruyor, suyu dökmek için eğerken çaydanlığı. Ketıl yaptım ben de, ocağın üstünde duruyor her daim. İki tane emaye kupa almıştım bir yapı markette bulup ama o kadar ısınıyor ki içine sıcak çay may koyunca, pek kullanmıyorum. Bir cümle daha kurarsam "Ay evet ben de, ben de!" diye, bayılacağım galiba ahahhaha :D

      Delete
  7. Elini yine yakarsan bununla saksı yap :D
    İnternette gördüm aynısını, 30TL idi, aradım bulamadım linkini. Ben bu emayenin büyük beyaz kovasından aramıştım geçmiş senelerde Erzincan'dayken. Ayran koyarlardı içine. Ama bulamadım tabi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu el yakma meselesine bozuluyorum çok :) Kova güzeldir, hayal etmeye çalıştım. Bunu aldığım yerde dev emaye tepsiler vardı bak, bir gidişimde alayım.

      Delete
  8. Biber mi ektin sahiden? :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urla'da pazardan fide aldım, onları Ankara'ya taşıyıp saksılara ektim. Bir tane biber büyümeye başladı bile :)

      Delete
  9. Biz de de vardı bu mavi çaydanlıktan,altından su akıtıyordu ama. Biz de sonunda çiçek sulamak için modifiye ettik, hemen bir fotoğrafını koycam akşama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahaha koy fotoğrafını, çok merak ettim :) Ama bak kesinlikle çöpe atılmıyor mavi çaydanlık, her seferinde başka bir fonksiyona evriliyor, çok acayip :)

      Delete