April 16, 2014

Limon, Daş, Bir de İmdat!

Limon çekirdeği yapraklanmış! Şurdan okuyarak denemiştim, vallahi bir tanesi olmuş çekirdeklerin. Küçük Joe'ya bir kere daha teşekkür ederim, hayatıma heyecan geldi. Şimdi pet şişeden alıp saksıya aktaracağım. Darısı elma çekirdeklerinin başına.


Daha önce yazdığım tuhaf yaşayan taşlarım da bölünerek çoğalmış. Evdeki en dertsiz, en kendi halinde canlı bunlar, şimdi dört oldular. Dördünü de bağrıma bastım.


Bir de sorum var; bazı saksıların toprağında mikrobik boyutta, örümceğe benzeyen, beyaz yaratıklar var. Geçen yaz rokalarımı piç etmişlerdi. Nasıl başa çıkılıyor bunlarla, bir fikriniz var mı acaba?

8 comments:

  1. Fermina tebrik ederim! Kimbilir nasıl sevindin! Ben bile burdan sevindim. Çok güzel bir his. Taşları hiç anlamadım. Gİdip okuyacağım sonra. Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çok teşekkür ederim, annesi sayılırsın bu cılız limonun :)
      Taş dediğim, lithops diye bir tür sukulent. Succulent? Sükülengil? :)

      Delete
  2. Kocam yazın balkon domateslerine bela olanlara şöyle bişey yapıyordu: İçtiği sigaraların izmaritlerini su dolu bir şişeye atıp biriktiyor sonra o suyu süzüp fısfıslı bir şişeye koyup sıkıyordu üstlerine. Bir de arap sabunlu su (bir yerden kırmızı biber diye de duydum) sıkıyordu yapraklara. O beyaz örümcekler resmen başbelası. Ben yoldan geçen arabaların egzosundan olduğunu iddia ediyorum ama koca benimle dalga geçiyor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geçen yaz biraz bahçe forumu falan karıştırmıştım, izmarit-arap sabunu-kırmızı biber çözümleri vardı ama emin olamamıştım, bitkinin kendisini de öldürür müyüm diye. Yapayım madem iyice salgına dönüşmeden. Ya üstelik attım ben o örümcekli saksıları, toprakları falan hep. Ay allahım üç tane dirayetli bitki var zaten bana tahammül edebilen, bir bu örümcekler eksikti. Teşekkür ederim Leylak Dalı ablacığım, sizin aileye güvenim tam bu konularda :)
      Retro kartım geldi bu arada, ehiihihih :)

      Delete
  3. Seviyorum senin bu limon çekirdeklerini ve zuzaylı taşlarını:) Böcekler artık her yerdeler ohhh hayat onlara güzel valla. Sakınmaya çalışmaktan daha yaz gelmeden bunaldım ben. Samanpazarından da mavi emaye çaydanlık almışsın güle güle demle çaylarınıııııııııııııı:) Gelince ben de aynındaaaaaannnnn kemeraltından alıcam ama bulamazsam sana sipariş verebilirim:):) Evime alacağım ilk şeyler böyle emaye eski püskü şeyler olsun istiyorum:):)Öpüldün:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay dur bulursam alıp bir kenara atayım emaye çaydanlık senin için :) Sana da yaparız limon çekirdeği, daşlar falan da ürüyor zaten, ben sana getiririm. Bak bütün lojistik tamam, tek yapmanız gereken dönmek :) Çaydanlık hazır, limon hazır, ne eksiğiniz olabilir başka? :D

      Delete
    2. Valla ahh ahh tek eksiğimiz yan yana olmak. Nasılsa gerisi gelir ki! Bak şimdiden ne çok şeyim var çaydanlık limonlar toprağa yatacak kitap okuyacak güzel insanlar var..Yaza buluşacağız artık inanıyorum böyle kalben sinyaller veriyorum evrene. evde eşya olmasa da olsun bi çay demlesek yeter otlar falan var bahçede ama olsun toprak buluruz basacak akşamına da iki bira aldık mı mangalın yanında ohhh:) ayy siz izmire gelmeden iki koltuk bişey alabilsek bari yaa:) ahhahhaa bakalım bizim tombalak marangoz dolapları yapabilecek mi o zamana değin..offf atarlandım gene!

      Delete
    3. Şezlong alırız olmadı, nasıl olsa lazım olur şezlong. Kilim sereriz yere, illa ki bir yolu bulunur :) Bence de buluşacağız bu yaz, bu kadar sinyalden sonra evren müsaade eder artık :D

      Delete