May 15, 2014

Beddua

Ah allahım ah, "sendika, grev hakkı, taşeron" deyince modası geçmiş solcu oluyoruz. Ben ne anlarım, sorsan iki düzgün cümleyle anlatabilir miyim?

Bu insanların doğru dürüst bir sendikası olsaydı "Biz önlem alınmayan, denetlenmeyen bu ölüm çukuruna inmiyoruz" dediklerinde arkalarında dururdu. Bu hükümet doğru dürüst bir hükümet olsaydı taşeron firmalar olmazdı, özelleştirmenin dibine vurulmazdı. Kimin eli kimin cebinde belli değil, iğrenç ortaklıklar, sırt sıvazlamalar. Bu sistem hepimizi alternatifsiz bırakıyor. Madene inmezsen ekmek yok, başka iş yok, aldığın paraya razısın, mecbursun, seçeneğin yok. Öyle olsaydı, böyle olsaydı; al işte yüzlerce baba, abi, koca, kardeş gitti bir gecede. Ben kimim ki anlayabileyim o acıyı, o çaresizliği, her gün madene inmeyi, 2-3 gün sonra aynı madene inmek zorunda olmanın ağırlığını.

Allah, siz gücü elinde tutanların belasını versin ama öyle olmuyor işte. Herkes aynı toprağa giriyor, ondan sonrası sessizlik.

O paralar boğazınızda kalsın. Bu utanmazlığınız, bu arsızlığınız, bu ahlaksızlığınız sonunuzu getirsin. Kimseyi sevmez, tahammülsüz, gaddar; seni kimler sevsin?

Bütün sorumluların yargılandığını görmek istiyorum. Ocağına ateş düşmüş Somalılar'a affettirin kendinizi, nasıl olabilecekse, bilmiyorum. Benim isyan etmek için bildiğim tek bir yol var, diğer isyan edenlere katılmak.



Fotoğraf Emrah Özesen'in. Bu da benim "acı üzerinden siyaset yapan" halim gücetapan yavşaklar, bir derdiniz varsa bir süre evdeyim, bekliyorum. Evimiz matem evidir, sessiz gelin.

10 comments:

  1. ağlamaktan helak oldum.
    başağrısı ve mide kramplarından kıvranıyorum.
    üzüntümden öleceğim.
    ve hala bu adamları savunup ,yalakalık yapanlar ,vicdansızlar.
    yalaka herifler.
    ihmali olan varsa diyorlar halan daha.
    offf!
    offf!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalnız bırakmamamız lazım, susmamamız lazım. Kafam bu kadarına çalışabiliyor. Bir kısmımız yavşak olduğu için diğer kısmımıza daha çok iş düşüyor.

      Delete
  2. "Allah belalarını versin" diye diye tekrar müslüman olacağım ulan!
    Lanet olsun.
    Lanet olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah bizi unutalı çok oldu.

      Delete
    2. Biliyo musun bi hükümetten, bi rejimden vs. nefret eden insanları hiç anlayamazdım, idrak edemezdim. Mesela falancanın döneminde her şey kötüydü derler bi başlarlar sayar da sayarlar ya hani. Hiç anlamazdım o olayı ben. Şimdi anlıyorum.

      Hayatım boyunca Soma'yı unutamam ki, Gezi'yi de unutamam. Bi' hocama da söylemiştim, sana da söyliycem. 20 yaşındayım, büyük bir yaş değil, 20 yaş. Gençsin yani daha ama yaşadığımdan utanmayı da öğrettiler bana nefret etmeyi de. Ömrümce lanet ederek anacağım. Düşün, ortalama 50 yıl daha, her aklıma geldikçe. Lanet olsun.

      Delete
    3. Büyük ihtimalle senin çocuklarına da geçecek, bir nevi miras bu, ben annemle babamın kuşağının acılarını da taşıyorum. Onlar için de hiç gelmeyecek bir özür bekliyorum, onların canını yakanlar da yargılanmadı. Bak o gün parkta annem ne kadar uzun konuştu yanımızda oturan oğlanla, üzerinden 40 yıl geçmiş, hala anlatmak istiyor. Biz de öyle olacağız sanırım.

      Delete
  3. Fotoğraf da yazı da cuk oturmuş Fermina'm. Ne güzel ifade ediyorsunuz. Yüreğine kalemine sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fotoğraf çok güzel küçük Joe'm benim, yoksa ben ne desem boş. Böyle yazmak içimi soğutmuyor, küfrediyorum durmaksızın, o bile çok işe yaramıyor.

      Delete
  4. "Yok artık, bu kadar da kötülük olmaz. Bu kadar kötü olunmaz" diyorum ve daha beteri oluyor. En apolitik insanlarda bile nefret yarattılar.
    ...
    "Tahammülden yana boş, fakat gururla dolu olan bir başa padişahlık tacı haramdır. Ben şu göklerin altında bunca meleği ürküten böyle bir Şeytan görmedim." Şirazlı Sadi / Bostan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir arkadaşım, televizyonda gördüğü altyazının fotoğrafını çekmiş, "Başbakanın dövdüğü genç anlatıyor" diye. Bir kavram olarak girdi hayatımıza, bu bile oldu yani.
      Alayım Bostan'ı da okuyayım, zaten kaçacak yer arıyorum, belki biraz huzur bulurum.

      Delete