June 16, 2014

Pazar Eğlenceleri

Dün, evden çıkmaya üşenince poğaça yapmak zorunda kaldım. Evde ekmek yok ama susam var çok şükür.


Kudi, bu köşeyi kendine yer etti. Ben ne zaman mutfağa gitsem pıtır pıtır gelip fırının önüne yatıyor. Ve her yattığında, memleketin bir yerlerinde, çok titiz bir ev kadınının başına bir ağrı saplanıyor. Hoşçakal hijyen, merhaba kıllı poğaça.


Patates topladım biraz. Saksı küçüktü, hasat da küçük oldu. Ama olsun, aylavyu saksı patatesi.


Azıcık güneş görünce oje falan sürüp sandaletlerimi kutulardan çıkardım. Sonra da gidip kazak giydim üstüme. Havaları tarif edecek mecalim yok. Çok severek almıştım bunları.


Gece, Bosna Hersek-Arjantin maçı vardı. Dünya Kupası başladığından beri elimden geleni yapıyorum heyecanla dahil olayım diye, olamıyorum. Zira hiçbir şey anlamıyorum. Bana göre dün gece yenildi ama ezilmedi Bosna takımı, meşin top yuvarlaktır falan, benden anca bu kadar futbol şeyi çıkıyor. Neyse, Bosna'sına ayrı, Hersek'ine ayrı kurban, ben hakkımı helal ettim.


Kardeşim, maç başlarken mesaj attı, "İzliyor musunuz?" diye. Hemen bu üstteki fotoğrafı yolladım ve hemen cevabı geldi.


"Neden evinde dev Bosna bayrağı var?" diye sordum, doğal olarak. 2 pounda köklerimizi koruyormuş, öyle yazdı. Tam o esnada da hafiften kendi kalesine gol attı Bosna. Eveth.

Önümüzdeki maçlara bakacağız. (Ne dediğini bilmiyor.)


20 comments:

  1. merhaba.
    kudi keçi mi? -.-
    ya kendi patatesini yetiştirmek harika bir fikir, patates tohumu görmedim hiç, direkt patatesi ekip bir sürü patates sahibi mi oluyorsun, nasıl oluyor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahahha ayy gözümden yaş geldi :D Bir ev keçisi olarak Kudi! Benziyor hakikaten ama öz-hakiki-orijinal sokak köpeğidir. Şimdi mutfak köpeği oldu.
      Patates çok kolay bak. Hani bazen durduğu yerde tomurcuklanır ya patates, onu alıp tomurcuklu kısımları aşağı bakacak şekilde saksıya sokuyorsun. Sonra düzenli suluyorsun. Yeşil, güzel yapraklar uzuyor, bir süre sonra da kurumaya başlıyorlar. Yapraklar tamamen kuruyup gidince elini saksıya daldırıp minik patatesler topluyorsun. Saksıyı biraz büyükçe tutarsan patateslerin büyümesi için bol bol yer olur.

      Delete
    2. Patates ekmeyi hiç bilmiyordum. Ben hep tomurcuklananları çöpe atardım. Şimdi tek dert yeterince büyük bir saksı ve toprak edinmek. Bir patates salatası çıkar o hasattan.

      Delete
    3. Çıkar valla :) Sende vardır kesin boş bir saksı, sokuver toprağa, at balkona, sonra gelsin hasat :)

      Delete
  2. Leoparlarlı desen yine karşıma çıktı, yazının içinde kardeşin de olunca, aklıma hangi yazı geliyor var sen tahmin et. (ip ucu: groupie) ahahhahahaha ahala açıp okuyorum çok komik bi yazı ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay yazarken de aklıma ikiniz ve o yazı geldi zaten :D Havalar müsaade etse komple leopar kadın olarak atıcam kendimi sokaklara da atamıyorum ahahhaha :D

      Delete
  3. Ya öyle leopar deseni falan da sevmem ama tuhaf bi şekilde beğendim sandaletleri. Sizin Bosna ile ne alakanız var hiç bilmiyorum ama hiç sorgulamıyorum. Patatesler çok şirin, Kudi'yi yerim. Onun böyle çekingen bi halleri var sanki biraz sıktırası geliyor insanın eheh. Köpeklerin çoook güzel *.*

    Ya poğaça yapmayı nereden öğrendin? Bence insan evlenince poğaça yapma geni aktive oluyor. Herhalde evlenebildiğimde ben de poğaça yapabileceğim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leopar deseni ne kadar iddialıysa sandaletler de bir o kadar basit. Ben bu yüzden beğenip almıştım.
      Bosna, yarı yarıya memleketimiz. Anneannem ve dedem orda doğmuş, gençken buraya göç etmişler.
      Kudi çekingen hakikaten. Yalnız dün gene don-gömlek yataktan fırladık. Sabaha karşı terastan sarkmış, avazı çıktığı kadar havlıyordu. Pencereden terlik attık, isabet ettiremedik, barbar kocam mecburen donla dışarı çıkıp bunu içeri aldı yaka paça. Sokak köpekleri başka bir köpeği kovalıyordu galiba, hiç tahammül edemez öyle şeylere, 6. kattan müdahale eder. Birkaç hafta önce de aynı köpekler, bir kediyi sıkıştırmıştı bu sefer. Gene hepimizi yataktan kaldırdı, olaylar, olaylar. KOMA oldu yavrumuz :)

      Poğaça ve diğer bütün bu tip gıdaları yapmayı, tez yazmam beklenen süreçte öğrendim. Ne zaman bir şeyler yapmam gerekse, bambaşka şeyler yapmaktan çok hoşlanıyorum.

      Delete
    2. Kahraman köpek hehehe.
      Allam çok tatlı.
      Arada köpekleri görmeye gelebilir miyim Mina? *.*

      Delete
    3. Gelmediğin kabahat. Poğaça yaparım üçünüze.

      Delete
  4. susamlılar çok güzel görünüyor.bir de patatesler.patatesi çiğ bile tüketebilme potansiyeli olan biri olarak uzanıp almak istedim ((:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dergiden çıkan bir hamur işi kitapçığından buldum tarifi, maya falan da yok, kolay bir şey :) Patatesi ben de çok seviyorum, her halini yerim valla :)

      Delete
  5. Len poğaçalar çok güzel görünüyor hakkat, yap bir gün de yeyelim. Eniştem vardı rahmetli oldu, bir uçtan Kıprız'lıydı, kolakas diye kereviz benzeri bir zepzeye pek meraklıydı ama sık sık bulamazdı. Buldu mu hemen halama "pişir de yeyelim Nihal" derdi :)
    Kaç gündür Bibliyomanyaklar meydan savaşı yapıyoruz haberin yok, kitabını eleştiren yazı yazdık diye yazar tebelleş oldu bize, ürktük :) Kudi'yle, Koko'yu kap ta gel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yapayım, sepete koyar senlen buluşurum. Pişireyim de yiyelim o zaman :)
      Yorumunu görünce gidip baktım, yazar hanım yavaş gelsin de saçları bozulmasın ahahhahaha :D Gene de çok kibarsınız yemin ederim, kadın bayağı gelip çatır çatır kavga etmiş. Satmıyor kitap sanırım mehihihiih :)

      Delete
    2. Terbiyemizi bozmadık şekerim, bizim derdimiz üzüm yemek, bağcı dövmek değil ama çok şaşırdım cidden. Hayal kırıklığı da cabası...

      Delete
  6. o nasıl bir köpek :D çok güzelmiş ya simsiyah. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ben de çok beğeniyorum bunu :D Aslında annemin köpeği, geçen kış bir gün alıp bir daha da geri vermedim ahahhhaa :D Ben daha çok seviyorum, vermiycem geri meri.

      Delete
  7. Patatesler ne güzel olmuş yahu :) bu arada süper gözüküyor poğaçalarr bende isityorummmmmmmmmm !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off şöyle işleri büyütüp patatesli poğaça krallığı mı kursam? :D

      Delete
    2. sen en iyisi kurmaya başla :)

      Delete