September 28, 2014

(14) Filmi Çekilen ve Mahvedilen Bir Kitap

Baştan söyleyeyim, filmi seyretmedim, asla da seyretmeyeceğim. Şu ana kadar farketmediyseniz, herhalde şimdi farkedeceksiniz, çoğu zaman taş kafalı ve sabit fikirli biriyim.

Bir yandan da bazı kitaplar sadece şahsıma yazılmış zannediyorum. Marquez'in arkasından buralara ağlarken bahsetmiştim. Evet, neyse.

Fermina Daza'yı bu kirpiksiz, soluk benizli İtalyan aktrisin oynadığını öğrendiğim anda film benim için bitmişti. Ne merak ettim ne de hakkında tek kelime konuştum.

NE BİÇİM FERMİNA DAZA BU?!

Film hakkındaki yorumum budur.
14. sorunun cevabı da budur, Kolera Günlerinde Aşk.

(Acaba kaç soruya daha bu kitapla cevap vermeye muvaffak olacağım?)

10 comments:

  1. Korkarım sandığım gibi bir kitap ve daha da korkarım ki okumaya geç kaldım. Yaşım geçti anlamında. Ne acı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence tam zamanı okumanın küçük Joecuğum, niye geç kalmış olasın yahu? Hem belki çok seversin.

      Delete
  2. Arada bir atlamasam olmaz. Ben de Harp ve Sulh' un al yanaklı kanlı canlı Nataşa' sına Audrey Hepburn' u
    hiç yakıştıramamış, Mel Ferrer' i de pek beğenmemiş romanın ihtişamını filmde bulamamıştım.

    Kaz Dağlarından sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geçenlerde oturup Tiffany'de Kahvaltı ve Roma Tatili'ni seyrettik yeniden. Bütün nostaljik ve romantik hislerime rağmen Audrey Hepburn'ün oyunculuğu, öyle zamansız ve harika bir oyunculuk değilmiş gibi geldi. Çok seviyorum kadını ama şimdi bir filmde öyle oynasaydı kimse dönüp bakmazdı sanki, hele ki Oscar falan.
      Esas bizden Kaz Dağları'na selamlar, ne güzeldir oralar kimbilir :)

      Delete
  3. Dövseydin bari bir de :)
    Ama hevesini yarına sakla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dişlerimi biledim, hazırım. Şimdi çıkıyorum evden.

      Delete
  4. ama son yazımı gördün mü bana neeeee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okudum şimdi, çok teşekkür ederim :) Acil evden çıkıyorum, dönünce yorum yazacağım.

      Delete
  5. Yanda gördüm. Capote'ye başlamışsın :) Ben de bir ara bulup alayım.

    Film aslında kötü değildi, sinemaya koşar adım gitmiştik maaile. Marquez ya. Cümbür cemaat izlenecek :D Ama oyuncu seçimi çok başarılı değildi. Fermina'yı bari Latin birileri oynasaymış :s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dün gece başladım, uyuyamadım, bir 30 sayfam kalmış bitirmeye. Çok beğenmedim ama beğendim.
      Shakira bile oynasaydı Fermina'yı, yemin ederim bu kadar çemkirmezdim :D

      Delete