September 22, 2014

(7) Beni Güldüren Bir Kitap ve Bodur Bir Topçu

İlk hafta biterken şiştim, dün oturamadım kompüterin başına, bugün ikisi bir arada, artık idare ediverin.

Dün kocam the barbarian'a sordum, "Güldüren kitap yazmam lazım bloga, ne yazıcam yeaaa?" diye. Okuduğu şeyden kafasını kaldırmadan, "Sen İhsan Oktay Anar falan yazarsın kesin" dedi. Entelliğe yatkınlığım bu evde hiç kaale alınmıyor ama bir yandan da haklı, her gece yatakta 2-3 saat kitap okuyorum, bu yandakini okurken kıs kıs gülmelerim yüzünden kaç kere uykusundan uyandı. Bazı yerlerine o kadar güldüm ki "Şşş uyuyor musun?" diye dürtüp uyandırdıktan sonra ona da okudum.

O yerlerden biri, 189. sayfada başlayıp devam eden dünya tarihi özeti. Adem ve Havva'dan başlıyor, akabinde Assur Kralı Sargon çıkıyor sahneye. Sargon öğrencilik yıllarımdan beri hayatımın korkulu bir figürüdür, yıllıklarında kestiği kafalardan arşa kule yaptığını anlatmaktan hoşlanır. Anar durumu şöyle açıklıyor, "Çünkü adamın ceddi serseriydi."

Ramses'i kafalayan "anasının gözü" doktorlar, "Batılı ve açıkgöz Yunanlılar'a karşı...hile hurda bilmeyen... temiz bir Doğu çocuğu Dara", "Fars diyari ahalisinin canına yasin okuyup Fars krallığının çırasını yakan" İskender ve onun "tahsilinden sorumlu" Aristo. Derken ismi açık açık yazılmamış bir karakter, "Anlaşılan bu dünya cennet falan değil, cehennemin ta kendisiydi. Cennet olmasaydı, onu icat etmek gerekecekti. Nitekim biri etti ve onu çarmıha gerdiler."

Gurbette vefat eden Arslan Yürekli Rişar, Kolomp nam bir zat. Karısını boşayabilmek uğruna, kız tarafını tutan Papa'yı yok sayan bir İngiltere Kralı. Fransız Devrimi'ni müteakip kelle uçuran donsuz serseriler, Napolyon nam bodur bir topçu ahahhahhaha! Ay yazarken sinirlerim bozuldu.

Aşağı yukarı on sayfada özetlenen tarihin mühim olayları şöyle bitiyor; "Kitleler baruttan sonra keşfedilen en ölümcül silahtı...Çünkü kitleler dalkavukları severdi. Tek iken sefil, zavallı ve haksız, biraraya geldiklerinde ise şerefli, kuvvetli ve haklı oluyorlardı. Bu, on pezevengin biraraya gelince bir aziz etmeleri kadar akla havsalaya sığmaz bir şeydi. Derken büyük harp çıktı da biraz susar gibi oldular. Yine ölen de öldüren de onlardı."

İhsan Oktay Anar'ın olayları aktarma şeklini kendime çok yakın buluyorum, bunlara çok gülüyorum. 7. sorunun cevabı bu.

8'i de yazayım hızımı almışken.

5 comments:

  1. Evet evet hızını almışken yazmalısın. Anlatış şekline bende okuyunca bayıldım. Şu anda yanımda olması lazım yanlış hatırlamıyorsam, elimdekini bitirince ona geçeyim ben de madem, merak ettim. Gülünmeyecek gibi değilmiş ki ama:) Ben neden güldüğümü açıklama özürlü olduğumdan genelde yalnızken kikirdiyorum:) Hem yatakta kitap okumak artık çok zor oluyor kedi hemen gelip pıt pıt zıplayıp kitabıma pati pati patiiiiiiii...
    Bende yazdım, ucundan kıyısınan yakaladım. Bundan sonra her güne geçmek istiyorum bakalım başaracak mıyım. Yalnız epey varmış ayol daha, bugün de ayın 22 si biz ne zaman başlamıştık ki buna, 22 sinde 22. sırada olmak lazım değil mi, ayy benim devreler yandı gene öfff. Ne salağım, unuttuğum şeyler için kendime çok kızıyorum. lambadan cin çıksa hiçbir şeyi unutmamayı deneyeceğim. Bu yüzden şu sıra favori dizim Unforgettable :) Hatun kişiye tapsam yeridir, hem saçları da çok havalı:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yok ayol, bugün 8. gün. Bir hafta oldu başlayalı. Toptan yazsan bugün, yetişirsin. Ya da arkadan gel azıcık, noolcak :)
      Dizi neymiş bakayım hemen, merak ettim.
      Ah Tuğba, sen yat kalk dua et o pati pıtpıtlarına, benim üzerime Koko yatıyor ahahhha :D

      Delete
  2. Bende kitap arayışı içerisindeyim. Anlatışın sayesinde yarın toptan alınacakcak kitaplarım arasına girdi buda:)):

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okumadıysan Puslu Kıtalar Atlası'nı da alabilirsin, onun yeri hala ayrı kalbimde :) Kurgusu falan Yedinci Gün'den daha iyiymiş gibi geliyor bana.

      Delete
    2. Teşekkür ederim listeye eklendi:)

      Delete