September 14, 2014

Bana Kitaplarla Gel

Zihnin Arka Sokakları kitaplar üzerinden meydan okumuş, 30 gün sürecek bu çılgın maceraya hemen atladım. Aşağıya Türkçesini de ekliyorum hemen, kafalarımız karışmasın.



1. gün: Geçen sene okuduğun en iyi kitap
2. gün: Üç kere ya da daha çok okuduğun kitap
3. gün: En sevdiğin kitap serisi
4. gün: En sevdiğin serinin en sevdiğin kitabı
5. gün: Seni mutlu eden bir kitap
6. gün: Seni hüzünlendiren bir kitap
7. gün: Sana kahkaha attıran bir kitap
8. gün: En abartılmış bulduğun kitap ("Nesi bu kadar meşhur bu kitabın, anlamıyorum?" gibilerinden)
9. gün: Sevmem sanıp da sonunda sevdiğin bir kitap
10. gün: Sana evini, yuvanı hatırlatan bir kitap
11. gün: Nefret ettiğin bir kitap
12. gün: Hem sevip hem nefret ettiğin bir kitap
13. gün: En sevdiğin yazar
14. gün: Filmi çekilen ve mahvedilen bir kitap
15. gün: En sevdiğin erkek karakter
16. gün: En sevdiğin kadın karakter
17. gün: En sevdiğin kitaptan en sevdiğin alıntı
18. gün: Seni hayalkırıklığına uğratan bir kitap
19. gün: Filmi çekilmiş olan sevdiğin bir kitap
20. gün: En sevdiğin aşk romanı
21. gün: Okuduğunu hatırladığın ilk roman
22. gün: Seni ağlatan bir kitap
23. gün: Ne zamandır okumak isteyip de bir türlü okuyamadığın bir kitap
24. gün: "Keşke daha çok insan okusa" dediğin bir kitap
25. gün: Kendine en yakın bulduğun karakter
26. gün: Bir konu hakkındaki fikrini değiştirmiş olan kitap
27. gün: Bir kitapta okuduğun en "sağ gösterip sol vuran" gelişme ya da sürprizli son
28. gün: En sevdiğin kitap adı
29. gün: Herkesin nefret ettiği ama senin sevdiğin bir kitap
30. gün: Senin için tüm zamanların en favori kitabı

Tam olarak emin değilim, mesela geçen sene okuduğum en iyi kitapla ilgili bir yazı mı yazmam lazım yoksa sadece "Aha buydu!" desek oluyor mu. Artık içimden geldiği gibi şaaparım.

Ben yarın Zihnin Arka Sokakları ile başlıyorum, geliyor musunuz?

27 comments:

  1. Ben de tam anlayamadım. :) Katılmak isterdim ama her gün biraz zor; olmadı ara ara yazarım. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zihni Bey bizi aydınlatsın! :D
      Yazacak başka bir şeyler varsa onları yazar, çelınc şeyini de altına eklerim, yoksa oturur sadece çelınc yazarım diye küçük hesaplar yaptım ben. Hem burda hareket olur bir ay boyunca, iyi olur :)

      Delete
    2. Güven Bey,

      2012'de de benzer bir challenge yapmıştım. Orada konu farklıydı. Resimlerle cevaplıyorduk. Hollywood ünlüleri, müzisyenler üzerine bir meydan okumaydı. İnceleyebilirsiniz şuradan;
      http://zihninarkasokaklari.blogspot.com.tr/2012/06/ve-20gun.html

      Kurallar benzer. Her güne bir soru düşüyor yanıtlamamız gereken. Mesela yukarıdaki linkte meydan okumanın 20.günüydü ve sorumuz "rol modeliniz kimdir" idi. Ben de Marlon Brando'nun resimini koyarak yanıtlamıştım. Burada da kitaplar üzerine sorulara cevaplar arıyoruz :) Ama resimden ziyade biraz daha nedenlerini bir iki cümleyle mim yanıtlar gibi yanıtlıyoruz. Resim de koyabiliriz tabii sadece. Size kalmış. Eğlenceli bir şey aslında. Hoşunuza giderse herkesi beklerim :)

      Delete
    3. Güven Bey ne yahu. :D Tamam anladım, ben de varım o zaman. Ama balık hafızalı olduğumdan hatırlamıyorum çoğunu; neyse benim de Fermina Hanım gibi kitaplığın önüne geçip uzun uzun bakınmam gerekecek. :)) Yarının sorusunu "challenge"ı tanıtma ve duyurma amaçlı bugünden cevaplasam bir şey olmaz umarım. ;)

      Delete
    4. O kadar kibarız ki avuç avuç yediğim patlamış mısırdan utandım şu an. Ben bir martini alayım, shaken not stirred.

      Delete
  2. Ne oluyor ayol? Ben hiç anlamadım olayı ama ben de varım!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Her gün, o günün sorusuna cevap vermek lazım. Bir aylık eğlence işte ayol :D Gelip kontrol edicem her gün, ona göre.

      Delete
    2. A-HA! dur düşünmeye başlayayım...

      Delete
  3. ben de anlamadım ama burdan başladım bile :)

    ahanda 1.gün cevabım : sabahattin ali-içimizdeki şeytan.

    hadi bakalım!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olaylar aniden ivme kazandı! :D Ben de son üç saati geçen sene neler okudum diye düşünerek geçirdim, gideyim de kitaplığın önünde ellerimi arkama bağlayıp biraz daha bakınayım :)
      Sabahattin Ali okumam lazım benim, çok utanıyorum.

      Delete
    2. Okuduktan sonra bir süre İbrahim Tatlıses gibi dolanıyorsun, hazırlıklı ol dkahskahadaas

      Delete
    3. Offff gelsin ağlaya ağlaya okumalar, naapalım artık. Okumasam da her şeye ağlıyorum zaten.

      Delete
  4. Eksik kalmayacağım elbette, Türkçeleştirdiğin için sağol. Gidip ben de bloga ekleyim, kolay aslında, başka konuda yazsan bile altına veya üstüne o günün cevabını eklersin, yazacak konun yoksa da işte sana konu, iyi oldu bu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reca ederim. Ben de heyecanlandım, iyi fikir hakikaten. Senin cevaplarını bilhassa merakla bekliyorum.

      Delete
  5. Ay bende yapabilir miyim? Çok severim böyle kitapla ilgili şeyleri. Hem böylece tüm okuduklarımı da hatırlamış olurum. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaşasın! Ne kadar çok kitap meraklısı, o kadar iyi :) Ben de gelir okurum her gün :)

      Delete
  6. Çok güzel bir etkinlik bu. :) ben de yapmaya başlıyorum. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de çok sevdim, ufaktan okumaya başladım ilk gün yazılarını, acayip kitap listesi çıkar bence bu etkinlikten, okumadığım ne çok iyi kitap varmış. Geliyorum o tarafa hemen, çok merak ediyorum bugünün kitabını :)

      Delete
  7. Oyy oyy güzel bir etkinlik şeysi, ben de katılmak istiyorum ama balık hafızamla ne yaparım bilmiyorum. Hem ellerimi arkaya bağlayıp önünden geçebileceğim ve hatırlayabileceğim bir kitaplığım da yok, yandık ki ne yandık o zaman..Neyse du bakalım bir sorulara ondan sonra şeyedeyim:) Korkuyorummmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay katıl ya noolur, en aklında kalanı yazarsın. Zaten sonraki sorular hep daha genel. Bak hem zihin jimnastiği oluyor :)

      Delete
  8. fermina'cığım (samimiyetimi mazur görünüz:) )
    ben de instagramda gördüm bu çelınc şeysini. bir fotoğraf paylaşıvermek daha kolay gelmiştir insanlara :)
    blogda uzun uzun anlatmaya üşenebilir insanlar.
    Ben de hemen bir liste oluşturmak istedim ama sadece 2014 değil değil mi? evvel ezel tüm okuduklarımız?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samimiyetten ziyadesiyle bahtiyar oldum ehiihih :)
      Anladığım kadarıyla pek bir zorlaması yok bu çelıncın, ilk gün heyecanıyla yazdım ben kitabı ama eminim bir fotoğraf çakıp geçeceğim günler de olacak :)
      Bir tek ilk soru "geçen sene okuduğun en iyi kitap", 2013 anlayan da var, 2014'te okuduğunu yazan da. Geriye kalan sorular hep evvel ezel.

      Delete
  9. öyle çok hayran olduğum kitap oldu ki.çokça.lakin okuduğum her satırı boğazıma düğümleyen canım Sait Faik Abasıyanık ''havada bulut'' .bazen bir cümle okuyorum.o cümleyi saatlerce düşünüyorum.içime çekiyorum.kokluyorum.seviyorum.bazen bir cümleyi üç ,dört ,beş kez okuyorum.

    ben de katılmak isterdim bu etkinliğe lakin bunun için bir bilokum yok.
    bir de son günler de çok büsküvit yiyorum.genellikle çayın yayında.biliyorum konunun bununla bir ilgisi yok.sadece yazmak istedim.yazmayı seviyorum ben ordan,burdan,şurdan..
    yorum yazmayı bile özlemişim.evet.

    sizi hep okuyorum lakin. okumasam eksik kalırım gibi.
    neyse birazdan ağlayabilirim.çok duygusalım son günlerde.dokunsan ağlayacak gibi,dokunsan ölecek gibi...

    neyse çok uzun yazdım yine.yine konuyla alakasız yorum oldu ama...
    hoşgör...
    hayalini kurduğum kitaplar var.şöyle uzun sessizlik döneminde uzun uzun okumak istediğim.
    bazen ince bir kitap bile benim için çok kalın kitap haline dönüşüyor.bir cümleyi beş kez okuyup bir de içine çekince...öyle oluyor.
    hepimize iyi okumalar..
    sevgilerimle Mina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keşke bilokun olsa, ne güzel okuyorduk yav.
      Çaya batırmayı en sevdiğim bisküvit Eti Finger'di. Sonra üstünün desenini değiştirdiler, bir daha da tadı aynı gelmedi. Kimseyi inandıramadım. Mektup yazacaktım Eti'ye, yazdım mı hatırlamıyorum. Petibör bandırıyorum artık.
      Sait Faik'i de hep bölük pörçük okudum, her şeyi okuyup hakkında nihai bir fikir sahibi olmak istiyorum. Şu halimi çok ayıplıyorum çünkü, biri Sait Faik'ten bahsetse ekleyecek lafım yok.
      Sonbahar okumak için pek hoş bir mevsim, şimdi kalkıp evi süpürsem, 2 saat kadar okurum mesela. Sonra dışardaki biberlerden tohum ayırırım. Sonra da çay yaparım. Bisküvit yok evde. Karşı sokakta bir sergiye gidicem, dönerken de bisküvit alırım. Bunlar bugün hep olabilir.
      Sevgiler bizden efendim :)

      Delete
  10. "Ev kuşuyduk biz. Radyo dinlerdik, çay içip bisküvi yerdik, bu da yetmezdi bisküvimizi çaya batırırdık: Gülüşümüzün bütün dişleri tamamdı da gençliğimizin üç dişi eksikti."
    Barış Bıçakçı
    bu geldi aklıma bisküvilerden bahsedince.oreo var bir de.güzel bir tür bisküvi.çaya batırmak zor lakin.

    Ben Sait Faik'i okuyorum ama hakkında ne söyleyebilirim kiİ; beni büyülüyor ..sadece bu yorumu yapabilirim.okudukça eriyorum,içim eriyor.çözemiyorum bendeki bu etkisini.

    ikinci gün yazını bekliyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oreo çaya girmiyor, gavurlar süte bandırıyormuş onu, öyle gördüm. Bir adet Barış Bıçakçı da 1 senedir okunmayı bekliyor rafta, bu yavaşlıkla nasıl sıra gelecek herbişeylere bilmiyorum.
      İkinci gün yazısının yanına turşu falan iteledim, zaten sürprizli bir cevap olmayacaktı :)

      Delete