October 1, 2014

(17) En Sevdiğim Kitaptan En Sevdiğim Alıntı


Gene meydan okuma sorusu yamultmaya geldim, yamultup gideceğim. Ama bakın sizi düşündüğümden. Yoksa buraya Kolera Günlerinde Aşk'tan iki satır çakar, gözlerimi devirip giderdim. Ayrıca kaç gündür kitaplardan bahsediyoruz, hiç şiir yok ortalıkta.

Geç yaşımda şiir sevmeye başladım ben, Birhan Keskin'i de geç buldum. Allah ayırmasın diyerek çok sevdiğim bir şiirini alıntılıyorum aşağıya. Y'ol'un son şiiri:

ÖTEKİ

Ama siz yükseleceksiniz hep bembeyaz,
onlar aşağıda siyah kalacak!
Sizin başınız bulutlarda dursun onlar balçıkta bacak!
Siz tatlı rüyalarınızı görün, onlar terleyip sıçrayacak!
Kavunun kabuğuna bıçağı indirin siz, onlar kaçışacak.
Genişleyin siz merkezde onlar kenarda daralacak!

Onlar seyrek bir fotoğrafta uzağa bakanlar.
Onlar bir ömür taşlara su tutanlar.
Onlar bir hatırada donmuş duranlar.
Onlar bu dünyada yanmış da külde uyuyanlar.

Siz nasıl da menekşe gözlüsünüz onlarsa hep açgözlü!
Ah siz ölümsüzsünüz dünya üstünde, onlar ölümlü.
Ve siz nasıl da güzel kokuyorsunuz, insanın hası
Onlar kenarda kirliler; onlar atık, onlar sası.

Ah siz, nasıl da "Siz"siniz buram buram, onlar avam.
Bu cahilin, yoksulun, barbarın ışık neyine, onlar ziyan!

Siz "It was very amazing" derken "and fun"
Onlar özür dileyendi ağacın ruhundan.

Balkonunuz çok yüksek sizin baş döndürüyor.
Dünya pek alçak bir yer olacak yakında öyle görünüyor.

Ağacın ruhundan özür dileyenlerin alınlarından öper öyle giderim. (Gidiyorum dediğim, yapı markete gidiyorum. Matkap ucu, beton çivisi, ne bileyim korniş falan lazımsa alıvereyim size de.)

8 comments:

  1. Bana masraf çıkarıyorsun Mina. Yine alınacak bir kitap daha eklendi listeye :D Bugün bir kısmını aldım not ettiklerimin. Yeni partide bunu da alıyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa hem meydan okuyup hem de masraftan şikayet edimez ama :D Ben de umutsuzca bir sanal kitap fuarı falan bekliyorum, devasa bir alışveriş sepeti oldu, düşündükçe ürperiyorum ahahhaha :D

      Delete
  2. Aaaa niye ben de şiir paylaştımdı ah muhsin ünlüden ama birhan keskin okumayışıma bir kez daha kahroldum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doğru diyorsun bak, unutmuşum onu. Sen bana hep, çantasında incecik bir Birhan Keskin kitabıyla dolaşacak kızmışsın gibi geliyorsun halbuki :)

      Delete
  3. mabel matiz/zaman şarkısını çok severek dinlerdim, sonradan sözlerinin aslında birhan keskin'in bir şiiri olduğunu öğrendim. tanışmamız böyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa ben de şarkıyı bilmiyorum, bakayım şimdi.

      Delete
    2. şarkıyı ben de bilmiyordum, hemen dinleyeceğim. birhan keskin için söyleyecek sözüm yok, çok severim şiirlerini. ah muhsin ünlü de öyle. okumadıysanız sema kaygusuz'u da tavsiye ederim. çok ortadan daldım sohbete, kusura bakmayın :) sevgiler...

      Delete
    3. Ben bu çocuğun sesini sevemedim bir türlü, ne dediği kesinlikle aklımda kalmıyor. Müzikten ziyade sözlere takılan biri olarak da çok acıklı oluyor bu durum benim için.
      ah muhsin ünlü'yü mirage'dan, sema kaygusuz'u da başka bir arkadaşımdan tavsiye aldım. Artık iki elim kanda olsa okuycam, çok utanıyorum okumadığıma :)
      Ay niye kusura bakayım, bizden de sevgiler :)

      Delete