October 10, 2014

(25) ve (26), Yapma Güller ve Öteki Erkekler

İki gündür twitter ile simbiyotik bir ilişki yaşadığımız için gene atlamışım kitap meydan okumasını.

25. sorunun cevabı, yani kendime en yakın bulduğum karakter şu;


Deniz Kitaplar Yayınevi 1983'te basmış, "Albaya Mektup Yazan Kimse Yok ve Diğer Öyküler" aslında, başlığı farklı. Ya da bilmiyorum, Can Yayınları bazen hikayeleri harmanlayıp harmanlayıp basıyor, takip etmeye üşeniyorum.

6 sayfalık kısacık bir öykü olan Yapma Güller'in asabi ve kalbi kırık aşık ergeni Mina'yı gördüğüm anda aklım yerinden oynadı. Okuduğumda ergendim, allah biliyor korkunç bir ergendim, benim de tuhaf bir ananem vardı ve en önemlisi Mina'yla adaştık. O akneli hormon bombası halimle kendimi dünyanın en önemli ergeni ilan ettim ve tabi ki Marquez'in bana, sadece bana hitap ederek yazdığı yönündeki çarpık fikir de tam o anda hücrelerime kadar nüfuz etti. Bozmazsanız çok sevinirim, çok mutsuzum bu aralar.


26. sorunun cevabı olan kitap bu yandaki, bir konu hakkındaki fikrimi bütünüyle değiştirmedi ama bildiklerimi düzeltti, bilmediğim bir sürü şey ekledi.

Öteki Erkekler, yedi trans erkekle yapılmış ropörtajları içeriyor. Bambaşka hayatları, dertleri, dünya görüşleri olan bu yedi kişinin tek ortak yanı kadın vücuduyla doğup o kimliğe sığmamaları.

Birinin "Translar şöyledir, böyledir" diye anlatmasından ziyade kendi ağızlarından hikayelerini dinlemek benim için çok zihin açıcı oldu. Sorular iyi, kitap iyi derlenip toplanmış, Aras Güngör'ü de çok takdir ettim. Gündelik pratik sorunlardan çocukluklarına, aileleriyle ilişkilerinden kendilerini nasıl tanımladıklarına kadar gürül gürül anlatıyorlar; ben de efendi gibi okudum.

Gökkuşağı rozetimi ve ailemizin gökkuşağı bayrağını da fotoğrafa koyup buraları renge boğacaktım ama bulamadım evin içinde. Bu kuşla idare edeceğiz mecburen. Ay allahım zaten bir göçtü ki ruhum, parmağımı kıpırdatasım yok. Ne biçim hayat? Ne biçim insanlarız biz?

18 comments:

  1. kargo seni mutlu edebilir belki?
    dün teslim edememişler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şimdi aldım, bir iyi geldi ki! Açar açmaz sim bulaştıran paketler, en sevdiğim paketler <3 Dur email yazıcam bir de.

      Delete
  2. Ben de Öteki Erkekleri okuycam. Çok severim böyle yaşanmışlıkları.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Röportaj" yazmayı becerememişim, neyse :/
      Oku valla, ne asık suratlı sosyolojik araştırma ne de baygın hatıralar geçidi. İkisinden de var tabi ama daha iyisi olmuş.

      Delete
  3. Replies
    1. Ay estağfurullah, ben her gün ağlıyorum evde.

      Delete
  4. İnkar etmek, isyan etmek ve idrak edemek dışındaki şeyler için hiiç enerjim yok. Meydan okuma aldı başını yürüdü ne istek kaldı ne de heves. Ama kıskandım adının mina oluşunu ve marquez'in sana seslenmesini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bana seslenmiş di mi? Bana da öyle geliyor :)
      Bu sefer hiç sokağa çıkamadım, suçluluktan geberiyorum.

      Delete
  5. Albaya Mektup Yazan Kimse Yok'ta nerdeyse ağlıcaktım. Öyle etkilenmiştim o albaydan ve korkunç yanlızlığından. Emekli maaşını mı bekliyordu öyle bir şeydi. Okuyalı 100 yıl oldu, tam hatırlamıyorum da :(( Allahım neden bunadım ben.

    "akneli hormon bombası" ergenliği bir kimse bu kadar mı iyi özetler :DD Neyse kurtulduk o dönemden. Bazıları 40ında bile ergen oluyor..

    Ruh göçmesi iyi değil. Acilen moral depolamak lazım. Dün Filmekimi'ne gittim. İki film izledim biraz kendime geldim (meydan okuma bitince yazarım artık filmleri). Sonra akşam evde haberleri gördüm. Yine ağzıma edildi. Sinirler oynadı.





    ReplyDelete
    Replies
    1. Emekli maaşını bekliyordu. Aynen senin durumundayım, ite kaka hatırladım biraz. Bence en azından Marquez'in öykülerini bir kere daha okuyabilirim.
      Of valla ne seviniyorum ergenliğimin bitmesine anlatamam. Bence tamamen de geçmiyor, birazı kalıyor :D 40'ında ergen olup da ne bileyim konserlere gidiyorsa, kırtasiye biriktiriyorsa falan iyi. Ama sağı solu belli değilse, gerzek gibi laf sokuşturuyorsa falan hemen tüyüyorum ben :)
      Yaz hakikaten filmleri, sinemaya gitmeyeli o kadar uzun zaman oldu ki, çok utanıyorum.

      Delete
    2. Nefret ediyorum bu huyumdan. Tonla kitap okuyorum sonra aradan birkaç yıl hatta bazen ay geçiyor, soruyor biri okudun mu bunu, evet okudum, ne anlatıyor, eeeee :D Bazı kitapları çok iyi hatırlıyorum (mesela Dostoyevski-Cinler'i hala hatırlıyorum ki 800+sf kitap üh!) ama çoğunluğunu sadece yüzeysel konularını ve sevip/sevmediğimi anımsıyorum. Hafızaları kuvvetli insanları kıskanıyorum. Bir de ezbere kitaplardan alıntı yapmıyorlar mı.. Benim hafızamda iki şey var; ismim ve tc numaram :DD Yetiyor bana :p

      Ben hala ergenim demek ki. Konser huyum devam ediyor :D O zaman da çok severdim konserlere gitmeyi hala da çok severim. En azından 1-2 saat insan yaşadığını hissediyor. Işıklar altında, insanlar arasında. Sorgulamalardan uzak. Sadece eğlence !

      Pasolini'yi anlatan "Pasolini" ve Godard'ın son filmi "Adieu Au Langage"e gittim. İlki fena değildi ama ikincisine bayıldım. Uzuun uzun yazıcam. Derdim çok :D

      Delete
    3. Ben de ezberden şiir okuyanları kıskanıyorum. Bir aile dostumuzun annesini bana emanet edip toz oldu herkes, yıllar önce bir yaz. Her gün uğradım, balkonda çay falan içtik. 70'ini geçmişti, ezberden tiyatro metni, Nazım Hikmet şiirleri falan okudu kadın bana, hiç unutamayacağım. Fakat tabi ki deliydi, her hayatla derdi olan kadın gibi, 2 gün uğramadım, kepaze etti beni herkese ahahhaha :D
      Konser kadar güzel şey var mı ya? Ben de senin gibi düşünüyorum, çok kıymetli o 1-2 saatler.
      Yaz da okiyim. Pasolini'yi merak ettim.

      Delete
    4. Yazdım :)
      http://zihninarkasokaklari.blogspot.com.tr/2014/10/filmekimi-2014-belki-sehre-bir-film.html

      Delete
  6. öteki erkekler çok cazip geldi bana da..
    yaşanmışlıkları yaşayanın ağzından öğrenmeyi sevengillerdenim ben de..
    bir arkadaşım da fotoğraf projesi yapmıştı transseksüellerle, onun anlattıklarından biliyorum biraz, kitap ilgi çekiciymiş hiç duymamıştım ..:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uluslararası Af Örgütü'nün bir video-röportaj serisi var, onları görmüş müydün? Linkini koyayım:

      http://www.youtube.com/watch?v=XMcJnAGej7Q&feature=share&list=PL499CF01A74184C63

      "Kaç yaşındasınız?" sorusuna verdikleri cevaplardan bazıları çok koydu bana. Bazı kızlar da çok güldürdü.

      Delete