October 11, 2014

(27) Bir Romanda Şaşırtıcı Gelişmeler, Tokat Üstüne Tokat, Sürprizli Son

Palahniuk'un Görünmez Canavarlar'ını arkadaşım S. vermişti okuyayım diye. Bu İngilizce kopyasından okudum, kitap zaten genel olarak beni yere yatırıp tekmeledi, bir de üstüne sürprizler, "Aaaoooooooo ama bu aslında şu muymuş?!"lar falan, 27. sorunun cevabı olmayı alnının akıyla haketti.

Okumamış biri gelir burayı okur belki diye yazmayacağım olan biteni. Dövüş Kulübü'nü herhalde hepimiz okumuşuzdur-seyretmişizdir, Palahniuk'un bu numaralarına çok yabancı değiliz. Dövüş Kulübü'nün sürprizli sonu, Görünmez Canavarlar'ınkinden daha sürprizli ve daha havalıydı ne yalan söyleyeyim. Ya da Dövüş Kulübü'nü seyrettiğimde ben daha genç ve saftım, bilemiyorum.

Neyse yani, bu kitapta da transseksüel var, moda endüstrisi var; yanan bir ev, ölümcül aile ilişkileri, korkunç arkadaşlıklar ve uzun yol maceraları var. Cessie bazen "Neden benim başımdan hiç serüven geçmiyor?" diye soruyor yazılarında. Aynı şeyi düşündüm kitabı hatırlamaya çalışırken, aklıma 6-7 sene öncesinden bir gece geldi. Biraz bira içtikten sonra tek istediğimiz aspava yiyip eve dönmekti, o geceyi sabahın 5'inde çektiğim morg önü selfilerini arkadaşlarıma mesaj atarak bitirdim. Gene aynı dönemden bir başka uzun gece var, şarkıcı Teomanlı, nerdeyse linçli falan, başka zaman yazarım, çok üşendim şu anda.

Şükürler olsun ki pek gece hayatım kalmadı, hiç de böyle vahşi biri değilimdir ama mezara girdiğini görmek istediğim insanlar var, o yüzden mümkün olduğunca uzun yaşamayı planlıyorum. Ankara'da hava güzel, birazdan çıkıp kahve içeceğim arkadaşım S. ile. Eczaneden Vicks alacağım, kesinlikle yeni kitap almayacağım ve eve döneceğim, bütün planım bu.

10 comments:

  1. "Dövüş Kulübü'nü herhalde hepimiz okumuşuzdur-seyretmişizdir" İki defa izledim sıfır defa okudum :( Survivor'ını okumayı denemiştim, olmamıştı. Fight Club'ı okuyayım en iyisi önce.
    Morg mu, önü mü ? o_O Neler oluyor korkutma bizi..
    Bizim eczanede de boğaz pastili kalmamış ya. Salep stoğu yaptım ben de napayım :( Sütlü sütlü içmesi güzel.
    Eve kitap almadan dönmek çok zor bişi. Bilirim. Dün başardım mesela. Mutlandım akşam eve dönünce. Kendi kendime "aferin Zihin, kitap almadın" dedim. Ama bu üç gün önce gelen idefix siparişimi gölgelemiyor :D Sonunda rehabe yatırcam kendimi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ben okudum da ne oldu, filmi hatırlıyorum sadece ahahhaha :D
      Morgluk bir şey yoktu, Trafik Şube ve Adli Tıp birbirine bitişikmiş meğer Ankara'da. Kardeşimin arkadaşı ehliyetini kurtarmaya çalışırken ben turist gibi dolandım simli makyajımla, topuklu ayakkabılar elimde. Zaten bütün promiller bendeydi, çocuklar içmemişti.
      Tunalı'da pastane bırakmadılar, bak sen salep deyince aklıma geldi, sinirlendim gene. Elizinn'e de oturmak istemiyorum, zaten kadınlar oturdu mu kalkmak bilmiyor, asla yer olmuyor :/
      Yazıya "kitap almiyim ühü mühü" yazarken bile aklımda Gün Zileli'nin yeni romanı vardı ahahhahha :D Yok ama almıycam, dergi alırım belki. Şuraya itiraf edesim geldi, #tarih ve Ot alıyorum, ağustos sayılarını okumamışım, #tarih'in naylonu duruyor üzerinde. Eylül sayılarını da tamamen okumadım. Allahıııım ne biçim insanım?!

      Delete
    2. Flamingo kapanmış ya geçen Tunalı'dayken farkettim acı gerçeği. Neden ki acaba ? İş de yapıyordu sanki. Elizinn'e hiç daha adımımı atmadım. Neden dersen dıştan bakınca hep "kadın günü" yapılıyormuş hissi veriyor. Arada da tek tük genç. Gerçi Tunalı'da şu aralar oturcak yer yok ya. Kuğulu dicem ama orda da oturmaktan gınaaaaa geldi. Bi de ben Esat çocuğuyum. Oralara hep giderdik ailecek. Kusucam artık kuğulardan :DD Ahahaha

      Delete
    3. Gelen ilk ve tek yorumun bu üstteki, ay nooldu acaba? Uçmuş mu yazdıkların?

      Delete
    4. Flamingo'nun arkasından hem dövünüp hem çemkiricem daha, kitap yazmaktan fırsat kalmadı :D
      Zihni Beyciğim, hadi kuğu boynunu devirip gider, bu lafları bir de kazlara ediniz, bakın sonra nasıl Esat'a kadar tıslaya tıslaya kovalıyorlar ahahhahha :D Bir tek Kuğulu Parkım var, oraya da bir şey olursa kuğuları, ördekleri toplayıp eve getiricem, terasta bakarım. Bir daha da evden çıkmam.

      Delete
  2. Ya ben de çok OHA OHA! diyerek okudum o kitabı. Palahniuk'a bayağı küfrettim falan. Değişikti yani. Goodreads kullanmayı öğrenemedim, türkçe kitapları bulamıyorum bu arada. Neyse.

    Başımdan hiç serüven geçmedi, sanırım bir tane geçti. Ondan da emin değilim. Hala üzülüyorum buna. Şu challenge olayını ben de yapiym.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dur ben sana göstericem Türkçe kitapların nasıl eklendiğini ama şu anda çok uykum var. Yarın caps alır yollarım.
      Senin serüvenin yeni başlıyor bence, o kampüsten daha sık dışarı çıkarsan eğer, her yerler serüven :)

      Delete
  3. Hazır kitaplardan bahsetmişken mimledim seni :)
    http://mutlulugundibi.blogspot.com.tr/2014/10/kitapl-favorili-mim.html
    Cevaplarsan sevinirim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa çok teşekkür ederim, ilk fırsatta yaparım :)

      Delete