December 5, 2014

QaNqaLarla OsManLıca QeyFi

Hiç bu kadar çok müsvedde yazı biriktirmemiştim blogta, yazıyorum yazıyorum, bir şeye benzetemiyorum. Silemiyorum da, teki kayıp çorap gibi boynu bükük duruyorlar bir kenarda.

Liselere gelen zorunlu Osmanlıca dersi için iki satır yazayım dedim, çılgınca üşeniyorum. Ben eğitim dili Almanca olan bir anadolu lisesinde okudum, haftada 2 saat İngilizce vardı. Osmanlıca dersleri de onun gibi mi olur acaba? Hiçbirimiz tek kelime İngilizce öğrenmedik, zaten kadın da pek bilmiyordu.

El kadar bebelere cennet-cehennem iyice belletilecekmiş. Valla belletilsin, buna da ben çemkirmeyeyim, çoluğu çocuğu olanlar çemkirsin. Ya da çemkirmesinler, banka kredisi falan alıp özel okula verirler çocuklarını, veremeyenlerin çocukları geceleri altlarına işer cehennemi düşünüp. Ya da facebook profillerini Atatürk resmi yapsınlar, o her zaman işe yarıyor çünkü. Yılmaz Özdil eminim çok derinlikli şeyler sokup çıkaracaktır yazacaktır, onu paylaşabilirler.

Çok sıkılıyorum yemin ederim. Bir yerlerde şunu gördüm;


Lehçe deyimmiş, "Sirk benim değil, maymunlar da değil"; sirkten kaçış yok, bari bazı maymunları aramızda bölüşelim.

Facebook'ta gördüm, tanımadığım biri, hayırlı cuma dileklerini şu aşağıdakiyle dile getirmiş.


Neticede hepimiz Monica Belluci'nin askerleriyiz.

23 comments:

  1. Monica Belluci'nin askerleri. :D Metrodayım ve deli gibi gülüyorum, karşımdaki kız da gözleri belertmiş bakıyo bana alttan alta, hep senden ötürü! :) O zaman ben hemen bi profil resmimi değiştirip gelem hafız, işe yaradığına her daim inancım tamdı netekim, sen de diyosan şayet. Süpersin ya, çok teşekkür ederim zıplaya zıplaya güldürdüğün için. Sevgiler koccaman... :)

    ReplyDelete
  2. Ha bu arada, 2 saat önce istikrarlı bi cuma smsçisi ark arkadaşa beni o listeden silmesini, lakin dinen hiçbir anlamı olduğuna inanmadığımı, arada bir hatrımı sorarsa çok mutlu olacağımı yazdım, sonunda. Oh ifade edebildim nihayet. Sen de üstüne konuya barnak basınca bi haller oldum zaar. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhehhe ben Monica Belluci yapıcam profil resmimi, sanırım sevap da kazandırıyor bir yandan :) Bende de biraz kandil smsçisi var, en prensipli olanlardan biri benim berberin karısı, diğeri kazılardan aşçımız. İkisini de çok sevdiğimden, smsi görünce arıyorum, hal hatır sormuş oluyoruz karşılıklı. Onlara canım kurban :)
      Ben de sevgilerimi yolluyorum, hafta sonu güzel geçsin inşallah :)

      Delete
    2. Benimki normalde hiç görüşmediğim biri, bi tek bu konuda tutku ve istikrar olunca, insanın canı normal bi iletişim çekiyo tabi doğal olarak. ;) Sana da iyi tatilleeer... :)

      Delete
  3. Osmanlıca derslerine Osman mı girecek ki?

    ReplyDelete
    Replies
    1. İhtimal dahilinde, aynen gösterdiğiniz istikamette tezahür edeceğini tahmin ediyorum, naçizane.
      Osmanım şeqil, önümden çeqil.

      Delete
  4. Tüm o taslakta kalan yazıları okumak istiyorum yaa, süpersin vallah billah :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay hepsini birbirine yapıştırıp koyayım buraya, ben çıkamıyorum içinden, belki siz hep beraber çıkarsınız :)

      Delete
  5. Hahahah süpersin çok güldüm.
    :)))
    Bende askeriyim o hatunun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehehhehhihi uygun adım marş, Monika-sana-canım-feda :)

      Delete
  6. kızına araba kullanmayı öğreten bir amca vardı, neden ki neden bunu yaptın neden bu yola girdin sebebi neydi ki diye yarı küfürlü yarı babacan bir tavırla çıldırıyordu. artık her meb şurası, milli eğitim bakanlığı haberi gördüğümde ya da ne bileyim bu tarz devlet erkanı kararlarını gördükçe o amcaya benziyorum. din dersini duydumdu da osmanlıcayı duymamıştım. keşke önce Türkçe, matematik ya da diğer dersleri veren hocaları adam gibi eğitebilseler, pedagojik formasyonu ve çocuk psikolojisini doğru düzgün öğretseler de sonra başlarına başkaca bu tarz dertler alsalar. hak'katen SEBEBİ NEYDİ Kİ??
    bu arada senin ufak adaş senin için bir köpenkli kadın resmi yapmakta :) bi iletişim bilgisi maili şey ettiriver :) mymirageblog@gmail.com ya da öbür sana mail attığım hesaba.
    monica bellucili hafta sonları!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allaaahh köpenkli kadınlı resim! Hemen şey ettiriyorum her türlü bilgimi, TC kimlik no'mu falan :D
      Babam da bana yıllardır Osmanlıca öğren deyip durur, Osmanlı arkeolojisi çalışırım diye herhalde. Geleneksel olarak, Tarih Vakfı'nın kurs takvimini yolluyor her kurs dönemi başında. Hem pahalı hem de ben çok tembelim.
      Keşke Osmanlı arşivlerini su basmasa, keşke Osmanlı'dan kalan köprünün, çeşmenin, hanın üzerine beton dökülmese, keşke objektif tarih dersleri olsa, keşke biri bu Osmanlı'yla olan organik bağımızı bir hale yola soksa. Keşke aynı MEB Şurası'nda çocukları cinsiyetlerine göre ayırmak da konuşulmamış olsa, keşke üfürükten nem kapıyor olsak.
      Monica Belluci olsa ne düşünürdü? Keşke her cuma bunu da düşünsek.

      Delete
  7. Atıp tutuyordum cocugumu devlet okulun vericem diye. Cocuk okula gitme cagına yaklastıkca bu planım gercek olmayacagını görüyorum.
    Calısıyorum, maastan, tükettigimden vergi kesiliyor ne egitimde kullanabiliyorum, ne saglıkta (ozel sigorta).
    Ozel okulların da hangi amaca hizmet ettigi belli degil, yarısından cogu saibeli.
    Neyse düsünmek icin 2 senem daha var ve bu TR icin cook uzun bir zaman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yemin ederim düşününce seviniyorum çocuğum olmadığına, olsaydı naapardım hiç emin değilim. Kardeşim 9 yaş küçük benden, o eğitim sisteminden çıkana kadar kurdeşen oldum, öğretmenleri ayrı, sınıf arkadaşları ayrı. Koleje gitti ayrı dert, düz liseye gitti ayrı dert, her çeşidinden dersane falan. Arkadaşımın kızı burada özel okula gidiyor, edebiyat öğretmenine sormuş "Kitap okumayı seviyor musunuz?" diye, kadın gülerek "Ne yalan söyleyeyim, sevmiyorum" demiş, aklımızı kaçırdık üzüntüden.

      Delete
    2. Ay bitirmeden yayınladım.
      Bütün çocukların önünde yere yatıp okula gitmelerine engel olmak istiyorum, ruh halim bu aslında :) İki sene uzun zaman evet, burası için, doğru diyorsun, hepimiz yamulduk biraz okullarda, bari senin kurabiye ve arkadaşları başka türlü okullar görsün allahım. Çok şey mi istiyoruz.

      Delete
  8. sırf eğitim sistemi bile çocuk yapmamak için gerekçe olabilir.
    osmanlıca evet. çok lazımdı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seçmeli ders olmuş galiba Osmanlıca. Lazım Osmanlıca ama herkese mi lazım?
      Çocuk yapmak da iki katı, üç katı efor istiyor herhalde artık; okulun bozduklarını evde düzelterek büyütmek mümkün olabilir.

      Delete
  9. Ah canım aynı şeyleri düşünüyorum ya çok saçma gerçekten anlamıyorum .gelecekte osmanlıca ne işe yarayacak , ayrıca turizm okuyanlarada koktyel hazırlama dersi kalkacakmış yok canım daha neler adamın işi o olacak . ben şaşırıp kalıyorum ya..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya evet di mi? Hem turist gelsin iste, dağlar taşlar otelle dolsun, hem de ne içeceğine karış elalemin.

      Delete
  10. Ne varsa Polonya halkında var arkadaş, söz gibi söz valla. İtalyanlar bir, Polonyalılar iki. Çok severim. Bu arada geri döndüm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok şükür! Senin bloga gelip dövüne dövüne yorum bırakmama ramak kalmıştı :D
      Kuğulu Park'ın oralara güzel Polonya fotoğrafları asmışlar, dün annemle bakına bakına yürüdük. Bu aralar sürekli Polonya'nın kulakrını çınlatıyoruz :)

      Delete
    2. :)) Geçenlerde de Cermodern'de Polonya sergisi vardı. Afişler, resimler,.. Valla ağzımın suları akarak gezdim sergiyi. Dün haberlerde vardı. Vize kalkacakmış ülkeler arasında. Nasıl sevindim anlatamam sana ! Sanki ailem orada yaşıyor ve ben görmeye gideceğim. Kalktığı an ilk uçakla Varşova'dayım. Haber alamazsanız benden, Krakov'da arayın beni :p

      Delete
    3. Ahahhahhah, tamam! Seni Lehler'den sorarız bundan böyle :)

      Delete