January 28, 2015

(3) Perı-perı-perıdaays / Çiçekler ve Köpekler

Ama dün öğleden sonra yazdığım yazı, saatlerce saklanıp daha yeni ortalığa çıkmış? Neden yapıyorsun bunu blogır? Neyse zaten üç satır yazıp tüymüştüm.

Bugünün sorusuna cevaben dinlemeye tahammül edemediğimiz bir şarkı seçmemiz gerekiyor. Düşündüm düşündüm, radyoda ne zaman denk gelsem sesini kıstığım şu şarkı geldi aklıma.



Videosunu da hiç seyretmemişim, bir takım mesajlar var galiba, gene seyredemeden kapattım. Hayatımda duyduğum en uyuz ve en kötü nakaratlı şarkı olabilir bu. İlk albümlerini ne çok dinlemiştim, herhalde o yüzden şimdi tahammül edemiyorum. O güzel eski şarkıların ekmeğini yiyiyorlar, bu şarkıyı yeni bir grup çıkarmış olsaydı, kimse dönüp bakmazdı.

Eski karısından da hiç hoşlanmıyorum, aynen bu şarkının yarattığı etkiyi yaratıyor bende Gwyneth Paltrow, sopayla dürtsen hareket etmeyecekmiş gibi. Chris Martin'le doğum günlerimiz aynı güne denk geliyor, benden 2 sene önce doğmuş. Bu ahval ve şerait içinde, yine 2 Mart doğumlu Jon Bon Jovi'yi bağrıma basıyorum, daha fazla uzatmadan bu meseleyi kapatıyorum.



Zamanında BİM'den aldığım ve adını bilmediğim bitki, çiçek açmaya yeltenmiş. Halden anlayan, mütevazı aloe veramız da yavrulamış. İkisine de çok sevindim. Köpenkler bildiğiniz gibi, itlik kopukluk filan. Korkunç sandalye felaketinden sonra annemle hayatımız da normale döndü nihayet. Arkadaşım S. bir miktar taş temin etmişti, onları boyamış annem. Gidip hem çay içtik hem de taşları geri verdik.

Kesin görmüşsünüzdür ama belki kaçıran vardır diye şu haberi de koyup gidiyorum. Maltepe Belediyesi bu üç evsiz barksız köpeği, "arama-kurtarma" görevlisi olarak işe almış, eğitiyorlarmış. Fotoğraf o kadar güzel ki baktıkça seviniyorum.


18 comments:

  1. ben seviyorum bu şarkıyı amaa:))
    annen taşları çiçeğe dönüştürmüş çok güzel olmuş.sevgilerimi gönderiyorum.
    çiçeklerde güzel köpeklerde...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla tahmin ettim de çenemi tuttum biraz :D
      Annemin gözleri yorulmuş artık, eskisi kadar çok boyayamıyor ama gene de her yer çiçekli taş evde :) İleteceğim selamını. Ben de sana sevgilerimi yolluyorum.

      Delete
  2. Replies
    1. Ahahhahaa :D Valla belediye çalışanı çocuklar efendi görünüyor ama bizimkiler kuyruklu bela.

      Delete
  3. Oy, yirim ben o arama kurtarmacıları, nasıl da dinliyorlar :) Anneni ben de tebrik ediyorum, çok güzel görünüyor taşlar. Senin köpenginin de tırnaklara bittim :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay allahım ne güzel oturmuşlar di mi? Acayip güzel fotoğraf :) Anneme ileteyim, taşlar beğenilince çok seviniyor.
      Koko'nun tırnaklar çok hevi metal, doğuştan isyankar :D

      Delete
  4. Stan gibi bayıldım şuan :D Çıktığı zaman deli gibi dinliyordum bu şarkıyı ve radyodan çıksın diye totem yapmışlığım bile var. Ama tespitine katılıyorum, eski işlerinin ekmeğini yiyorlar. Ve çok da müziklerini yenileyemediler. Hep aynı şeyi yapıyorlar :( Gerçi son albümleri biraz farklı olmuş. Millet pek sevmedi ama benim hoşuma gitti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhaha ay bu meydan okuma, hiç kitap meydan okuması gibi olmayacak :D Müzik ne kadar kişisel bir şeymiş aslında, kitapların hepsini bağrımıza basmıştık.
      Yemin ederim, bir yerde görsem çelme takarım Chris Martin'e, o kadar gıcık kapıyorum :D

      Delete
  5. O pitkinin adıl kalanchoe, aile arasında kayınço da diyebilirsiniz daha samimi olur, biraz efemine bir kayınço ama olsun, daha güzel :)
    Köpenkgillerden arkada olanın ağzında ne var? Öndekinin tırnaklarına da her gördüğümde oje sürmek hissiyatıyla doluyorum :)
    Daşlar pek neşeli, eline sağlık annenin, selam et benden. Kemallere de sevgilerimi ilet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok şükür yarabbi! Tabii ki sen gelip söyleyecektin çiçeğin adını, benim de kaderim buymuş ahahhaha :D Acayip dayanıklı çıktı yalnız kayınço, yazın dışarı çıkardım, dışarıyı da sevdi.
      Köpenkin ağzında bişiy yok, yastığa dayanmış, dirseğinin altında mavi yastık var. Öbürüne oje sürmeyi denedim ben, sürülmüyor. Hem tırnaklar oje tutmuyor hem de köpenk kaçıyor :)
      Selamı ileteyim, Kemalleri de asli görevlerinin başına alayım, teras kendi kendini kargalardan korumayacak neticede.

      Delete
    2. Kayınçoya fazla su verme yaprakları büyür çiçenk açmaz sonra, torpağını kontrol et öyle ver...

      Delete
    3. Aaaa demek bu yüzden iki senedir çiçek yüzü görmedik! Ağaç oldu kayınço sulanmaktan ahahhaha :D Tamam hemen diyete sokayım madem.

      Delete
  6. severim bu şarkılarını, bende şu rihanna ile beraber söyledkleri şarkıya katlanamıyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay Rihanna'yla şarkıları mı var bir de? Yazık valla, ne güzel indie grup olacakken böyle acayip bir şey oldular :)

      Delete
  7. annenin taşlarından ne de güzel akvaryum taşı olur yaaa o mor çiçek çiçek olan efsane olmuş. bence burda bi mahalle baskısı oluşturmak gerek bayan sylvia ile hello radio da müzikli meydan okumaya teşrif etsin :) hani böyle bir süre sonra milyonlarca defa peraaa perağğğ perağdays diyo ya o kısım olmasa efsane olabilirmiş. bu kısım olunca ben ister istemez tan taşçı-serdar ortaç şarkısındaki gibi saymaya başlıyorum kaç defa dedi diye :S
    yandan fırtlayan bitkiler insanda acayip bir umut şey ediyo sebepsiz yere sanırsın tüm memleket çiçek bahçesi olmuş.
    bana kalırsa bu özellikle ormanlık alana komşu belediyelerin gayet güzel yapabileceği bir uygulama. pazarda kolluk olan zabıta asayiş sağlıyor mesela, o köpeklere oranın gediklisi hırsızı bi defa koklattık mı tüm bağyanlar pazarda gönül rahatlığıyla gezeriz bence.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha bak bunu deneyebilirim aslında, barbar kocamın ofisinde akvaryum var, kasap akvaryumu. Bilmiyorum tabii böyle feminen bir dokunuş ister mi.
      Bayansilvia görmüştür meydan okumayı da helloradio ortalıkta yok, çok özlüyorum. Mahalle baskısı yapılcaksa ben de varım.
      Aloe vera 5 senedir falan duruyor evde, ilk defa yavruladı. Yerini değiştirdim, herhalde ona sevindi gariban. Valla doğru diyorsun, öyle bir global umut hasıl oldu bana da.
      Köpenklerle takıla takıla şunu anladım, çalışmayı seviyor bu salaklar. Bayağı görev insanı gibi. Cinsi bozuk, ne idüğü belirsiz sokak köpeği Kudi bile öyle. Fırtına çıkınca mesela, terasa atıyorum kendimi, ağaçları falan kuytuya çekiyorum. Hemen kendini önüme atıyor, iki adım yürüyüp arkasına bakıyor, kontrol ediyor beni. Hiçbir şey öğretmedik, içinden geliyor. Bir sürü işe yarayabilir köpekler ama bizim kafamız basmıyor.

      Delete
  8. bu şarkıyı ben de sevmiyorum bak! üstelik kimin şarkısı olduğunu bile bilmiyordum (ki şaşırdık mı... :) )
    mesaj nedir? onu da anlayamadım ben... "şu hortumlu dünyada fil yalnız bir hayvandır" olabilir mi mesela? bunlar hep soru...

    fakat anneniz hanımefendi pek güzel boyuyormuş, yazın taş toplayıp kapısına dayanıcam sanırım ^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam olarak ben de bilmiyorum mesajı, asla sonuna kadar seyretmeye de muvaffak olamadım.
      Ay dayan kapıya noolur, öbür türlü bizi dağlara taşlara sürüyor elimize naylon torba tutuşturup ühüühüüh.

      Delete