January 30, 2015

(5) Bankayı Soy! Sokaklarda Koşalım!

Efendim, bugün bazı insanları pataklama hissi veren şarkı bulmamız gerekiyormuş. Sorunun orijinalinde "kickass" geçiyor anladığım kadarıyla, argodaki mealinden yola çıkıp "acayip gaz veren, çok ponponlu şarkı" koymaya karar verdim. Bir şarkı değil, iki şarkı hem de. Şimdi kronolojik olarak şaapıcam bakın.

Ergenliğimin bir döneminde Megadeth, Youthanasia albümünü çıkardı. Hemen Megadethçi oldum. (Ay allahım, yıl 1994'müş!)  O ara böyle geçti, her keşfettiğim grupla yeni bir şeyler oldum; çiçekli hippi eteğinin üstüne hevi metal tişörtü giydim falan.

Bazen hayal kuruyorum, hayatım film olsa hangi şarkılar çalardı diye. Bu şarkıyı hep filmin sonu için düşündüm, kamera çok klişe bir şekilde beni aşağıda bırakıp yükseliyor, ben de aşağıda yumruklarımı sallayarak haykırıyorum: "Ay emmm e viktori!"



"Gözlerimde parmaklar, damarlarımda iğneler,
Kalbimin tam ortasında bir bıçak,
Ben bir zaferim."

Lüzumsuz yere gaza gelen biri oldum hep, hadi ergenlikte hormonlar arşa yürüyor falan da şu anda ne oluyor hayatımda da bu kadar heyecanlanıyorum, inanın bilmiyorum. Neyse, hayatımın orijinal gaz şarkısı budur.

İkincisi de Placebo'nun, bizim sokaklarda koştuğumuz yaz usulca çıkardığı şu şarkı. Sesi açın, açın sesi!



"Bankayı soy, beni eve götür. Aşk yapın!" temalı, videosu gazlı-polisli-Türk bayraklı bu şarkıyı hiç uyumadığım bir gecenin ertesinde gördüm, biraz ağladım ne yalan söyleyeyim. Sonra da "Rob dı beeennnnnk! Meyk laaaaaaaaaav!" diye sokaklarda koşasım geldi.

İnsan o kadar gerilip sıkışınca istiyormuş ki bütün dünya bilsin, herkes görsün başımıza gelenleri.
Ki gördüler de. O yaz, dünyanın en uyuz hobisinin peşinde koşan karpostalcılardan bile mesajlar aldım, dünyanın her yerinden hem de. "Dayanın!" dediler, "Her şeyi görüyoruz" dediler. Bu desteğe, batının köpeği olduğum için sevinmiyorum; çok haklıydık, o yüzden seviniyorum.

Ve sıkıntılar evrensel. Biraz da buradan destek alıyorum. Bu minvalde şarkıyı Yunan kardeşlerime iteliyorum burdan. Borsa batmış, çıkmış falan; eminim çöpten yemek toplayan, yıllardır işsiz, insülin gibi hayati ilaçları bulmak için 6 saatlik yol tepen falan Yunanlar'ın çok umrundadır borsa.

Bankada beş kuruş param yok, bankaya sadece borcum var. Yansın hepsi, gözümü kırparsam ne olayım. Kendim için diliyormuş gibi diliyorum, umarım işler yoluna girer komşuda. Farzedin ki girmedi, en azından onurlu bir şekilde denediler.

"Çalıyor ama çalışıyor" yavşaklığının anavatanından sevgilerimi yolluyorum.

8 comments:

  1. Megadeth ve Rammstein'lı bir gün ! Enerji patlaması yaşıyorum şuan :D Placebo'yu Meds döneminden sonra hiç dinlemedim ama bu şarkı çok hoşuma gitti. Acaba yeni albümün tamamı bu kadar iyi midir ki :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meds'den sonra ben de ite kaka dinledim hep, Battle For The Sun'ı dinleye dinleye sevdim ama gene de çalarken dayanamayıp atladığım şarkılar var. Bu son albümden çıkan single'ları hiç beğenmemiştim, albümü de almadım.

      Delete
    2. İçimdeki "eski Placebo"cuyu yıllar sonra uyandırmayı başardın Fermina :D Cumartesi sabahında kitabı kediyi bir yana attım, oturdum Sleeping With Ghosts, Blind falan dinliyorum. Olmadı şimdi, ne güzel unutmuştum grubu :D

      Delete
    3. Ay hava da kapalı ve soğuk zaten, naapıcaz başka :D
      Ben de bugüne şarkı düşünüyorum harıl harıl, kitaplar daha kolaymış resmen.

      Delete
    4. Evet ya bugün hava bir garip. Açıyor kapıyor.. Hazır gelmişken en sevdiğim 10 Placebo şarkımı da yazayım bari :D Benim sayfada yazsam kimse ilgilenmez.

      Without You I'm Nothing, Bitter End, Song to Say Goodbye, Meds, Blind, Sleeping With Ghosts, Days Before You Came, Blue American, In The Cold Light Of Morning ve elbette Teenage Angst :)

      Delete
    5. Days Before You Came! Kimse almaz listesine, seninle boşuna blog komşusu değiliz :) Ben de yapıcam Placebo listesi ama kafam kazan gibi şu anda, unutmuşum gece dışarı çıkmayı. Sabah yapayım.

      Delete
  2. Müzikli şalanjjj diye okumam sandın... uğramam sandın... ama yemezler, benim adım Cemil! :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla öyle sanmıştım, utandırdın beni ahahhahha :D

      Delete