February 7, 2015

(13) Sürüünüyorum

Offf başlığı atar atmaz Harika Avcı'nın şarkısı kafamın içinde çalmaya başladı, hayırlara vesile olsun. Neyse, lise yıllarımı hatırlatan tek bir şarkı seçmem gerekseydi aha bu aşağıdakini seçerdim; tam tekmil grunge ergeniydim, hiç eksiğim yoktu. Yeşil yün hırka, kareli gömlek, patlak pantelon, yağlı saç ve sonsuz bir üzüntü.



Fotoğraf eklemeyi de çok isterdim ama tek bir kare bile bulamadım. 30'umdan sonrasına taşımamışım hiçbir şeyi, bu evde ne eski mektuplar ne de eski fotoğraflar var.

Belki cumartesiyi nostalji bataklığında geçirmek isteyen vardır diye bir-iki şarkı daha koyayım. Bu aşağıdaki, lisedeki sıra arkadaşımı hatırlatıyor. Defterimin kapağına büyük bir Courtney Love fotoğrafı yapıştırmıştım, dergiden kesip. Teneffüsten döndüğümde burma bıyıkları vardı Courtney'nin, kaşları bitişmişti, bir de dev et beni peydah olmuştu.



Bu Runaway Train'i de kaç milyon kere dinlediysem zamanında, hala tek satır kaçırmadan ezbere söyleyebiliyorum. Şarkının sözlerini çok sevdiğim bir arkadaşımın hatıra defterine yazmıştım. O ara flört ettiğim, 2 metre uzunluğunda death metalci bir öküz-oğlan, defteri görünce, "Ne demek ulan can you help me remember how to smile?!" diye peşimize düşmüştü. Defter sahibinin başına ne geldiğini hatırlayamıyorum, ben ve simbiyotik yaşam partnerim Atıl, bir süre can korkusundan Alsancak'a inememiştik. 4-5 ay mahallenin kahvesinde amcalarla oturup pişti oynadık. Ben nihayetinde kucağına düştüm metalci gençliğin; ilk seferinde sıyırttım, ikincisinde sıyırtamadım, bir seferinde de sırt çantamı körfezin sularından çıkarmam gerekti.



Duymak İstiyorum, yapılmış en güzel Türkçe şarkılardan biri olabilir. Dersanedeki sıra arkadaşım, o uzun ve sıkıntılı seneye güneş gibi doğan Melis'i hatırlatıyor. "Ne olur sus, kundurma, bir şeyler söyle!"



Ve bir de televizyonda görür görmez içime külçe gibi oturan, Boğazın Üstünde.



Yine aynı dönem, dinlemekten kasetini pert ettiğim Yaşar Kurt. En çok bu aşağıdakini severdim.



Ayh hep üzünçlü, hep ağlamaklı. Fıtratım depresifmiş demek ki benim. Gideyim de taze fasulye yiyeyim biraz.

4 comments:

  1. ya fermina, söyle birsey yapmis birileri, buynothingyear diye.. okuyunca aklima sen geldin, haberin var miydi? http://www.nolm.us/iki-ev-arkadasi-bir-yilda-nasil-56-bin-dolar-tasarruf-etti/ ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bilmiyordum, okudum hemen. Dışarda yenen yemek, çay, kahva, bira falan aslında ne büyük bir harcama kalemi, çok haklılar. Bloglarına da bakayım biraz.
      Deodorant yerine karbonat kullanıyormuş kızlar, bir-iki blogta okudum. Ben de deniycem.

      Delete
  2. Olmus sevgilimden hatira bi Axl sevgimle, lise yillarimdan ofkeli halimle el sallarim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Durduğum yerde iki yana sallanarak Axl gibi, el sallıyorum ben de.

      Delete