February 2, 2015

(7) Dujj / (8) Levi's Oğlanları / Nasıl Karnabahar Oldum?

İki gündür duş şarkısı düşünüyorum, o arada şu fotoğrafı gördüm. Valla bizim evde olsa bu duş karaokesi, belki biraz hayatım değişirdi. Herhalde çocukluğumdan kalma bir şey bu, yıkanmak bir vazife gibi geliyor; bir türlü duşta şarkı söyleyen biri olamadım.

Saçlarım da uzayıp uzayıp belime indi, onlarla uğraşırken canımdan beziyorum. "Manyak mısın, kestirsene?" diyeceksiniz ki çok haklısınız. Fekat kestiremiyorum çünkü Emre'den başka berbere gidemiyorum, Emre'nin de şu anda nerede olduğunu bilmiyorum. Herif huzursuz, onlarca dükkan değiştirdi, çift vesaitle falan peşinden gittim Ankara'nın sağına soluna. En sonunda pes ettim, kendim kestim uçlarından. Gene uzadı.

Her yer berber dolu tabii ama benim sıkıntılarım var; bazen derdimi anlatamıyorum/dinlemiyorlar ve ortaya çıkan saç beni çok üzüyor, bazı berberler çok pahalı, bazı berberlerde "Kaş tasarımı? Manikür?" diye diye üstüme çullanıyorlar. Emre'yle bunların hiçbiri olmuyor, üstelik de hiç konuşmadan anlaşıyoruz ve asla haber spikeri saçı kesmiyor.

Hayatımı kararttın Emre.

Duş şarkısı yerine berber soktum araya, bir başka esnaf meselesiyle devam edeyim. Annemle pazen almıştık, aylaaar önce, etek dikeriz diye. Annem dedi ki "Terziye diktirelim, hem temiz olur hem de içine astar mastar diker". Terzilere hep tadilat için gittim, bana da bir heyecan hasıl oldu. O arada annem Kızılay'da bir terzi buldu.

Biri kırmızı, diğeri yeşil, üçer metre pazenimizle gittik. Kardeşimin sevdiği bir etek vardı, yeşil pazenden bu eteğin aynısı dikilecekti. Benim de ölçülerimi aldı adam, kırmızı pazenden-dümdüz-dizimin 10 santim üstünde-nerdeyse kare şeklinde bir etek istedim.

Ve fekat bunu aldım:


Bu, "Bunun aynısını dik" diye verdiğimiz etek, ölçüler benim ölçülerim. Aynısı dikilecek eteği de nasıl becerdiyse bir beden büyük dikmiş. Eteklerin tabii ki astarı da yok. Zaten 5 gün falan geç verdi, allahım insan kamikaze olur. Ben giymem bu model etek. Neden? Çünkü beni karnabahara çeviriyor bu model, olduğumdan 10 kilo şişman görünüyorum.

"Ay artan kumaşımı verin gideyim ben" dedim, yok efendim, istediğim eteği dikecekmiş. Yeniden ölçülerimi aldı, "25 lira alayım sizden" dedi, basiretim bağlandı, verdim iyi mi o parayı da. Yani tamamen yanlış bir etek için 30 lira vermiştim, allah bilir neye benzeyecek bir etek için 25 lira daha verdim. hadi bunları geçelim, NEDEN AYNI KIRMIZI PAZENDEN İKİ TANE ETEK İSTEYEYİM?!

Milyonlarca insanın kot pantolon giymesinin temelinde bu adam gibi terziler yatıyor olabilir. Hazır laf kot pantolona gelmişken, 8. sorunun cevabını da vereyim, reklam izlerken keşfettiğim bir değil iki şarkı.

Burada üçgen fücutlu oğlan havuzlara dalarken Dinah Washington Mad About The Boy'u söylüyor:



Burada da üçgen fücutlu oğlan sudan çıkar, kızlar kızarırken Stiltskin'den Inside çalıyor:



Dinah Washington'dan bir şekilde Janis Joplin'e atlamıştım, Stiltskin de tek şarkılık grup olarak biraz parlayıp söndü. Ay haydi buralara kadar gelmişken Brad Pitt'li reklamı da çakayım aşağıya, öyle gideyim. Üstelik T-Rex'ten 20th Century Boy çalıyor, pazartesi glam'i olsun.




20 comments:

  1. Benim çoook sevdiğim kuaför Taşkın Şahin var Ankara'da emanet edebilirsin kendini..
    Araştır bi ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hemen gugılladım :) Biliyorum Houston Kuaför'ün yerini. Bakiim bi Emre'nin yerini tespit edeyim, il sınırları içinde makul bir yerdeyse ona giderim. Yoksa alternatifleri değerlendiririm, çok teşekkür ederim tavsiye için.

      Delete
  2. "ALLAHIM SANA GELİYORUM!!!" İlk tepkim bu oldu :D O ne güzel bir düzenektir.. Valla duştan çıkmam, süngere dönerim.

    İki gün önce fevriliğime geldi, omuzlarıma gelen saçlarımı üçe vurdurdum gitti :D Hatta berber sordu; "bak emin misin" falan feşmekan. "Vur usta, elini korkak alıştırma" edasıyla kıydım hepsine. Berber çıkışı kçm başım ayrı üşüdü, koşarak evin yolunu buldum, o ayrı :D Saç bakımı ne zor bir iş ya.. Kadınlara saygım sonsuz valla. Yıkaması dert, kurutması ayrı dert. Bir de toplamazsan rezalet. Sağdan soldan saç fışkırıyor. Toplayınca da Reha Muhtar geliyor aklıma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oha nasıl karar verdin yahu?! Beresiz çıkamıycaksın sokağa saçların uzayana kadar. Bana bere de yakışmıyor allahım, o da ayrı bir dert.
      Ben bıktım saça bakmaktan, bu kış bir de nedense elektriklenmeye başladı saçlarım, devamlı cozur cozur havalara kalkıyorlar. Ay bu ara o kadar çok hair band dinliyoruz ki, elime albüm kapağı alıp kuaföre koşmaktan, "Böyle yoluk ve sarı olsun" diye göstermekten korkuyorum :D
      Ahahhahah Reha Muhtar :D Öfff.

      Delete
    2. Bir anda esti kafama. Gittim berbere. Hayatta sevmediğim bir şeydir şapka, bere takmak. Boğulacakmışım gibi hissediyorum. O yüzden geçici bir süre zorunda olmadıkça evden çıkmayacağım :D

      Delete
    3. En güzel çare o bence, kendini eve kilitlemek :D

      Delete
  3. Sen büzgülü mü istedin, bi kere pazende büzgü olmaz öyle kabarık durur, 8 parça falan diktirecektin ya da düz. Hayatımda bir kere terziye gittim, 80 sonrası Evren efendi öğretmenlere önlük mecburiyeti çıkarmıştı onu diktirmek için, toplamda 1 kere giydim, o da kuralları emir addeden müdürün yanına giderken. Onun dışında her şeyimi kendim diktim, artık dikemiyorum hazır alıyorum. Keşkem eski zamanlarım olsaydı o eteği sana 2 saatte dikerdim, hem de beleşe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. İstemedim büzgü, zaten kalçam geniş, naapıyım büzgüyü ühühüühüühühü :(
      Dümdüz istemiştim ama teflon terziden kayıp gitmiş söylediklerim. Annem bulaştırdı beni bu kabusa, bence bana bir düz etek borcu var. Bir şekilde eve çağırıp tuzağa düşüriyim.
      Çorapla da giyilmiyo bu, artık sen geldiğinde çorapsız giyerim, böyle delirmiş 23 Nisan artığı gibi gezerim yanında :D

      Delete
    2. Sen kelebek kanatlı ront elbisesi giysen de takarım yanıma, ben de geleceğin Aysel Gürel'iyim zaten ne gam :)

      Delete
    3. Kanat bulayım madem. Baharda uçuşuruz ehihiihiih :)

      Delete
  4. Duşta her şarkı söyleyişimde babam tarafından taciz ediliyorum baktım olacak gibi değil kendi müzik düzeneğimi kurdum kovanın içine telefonu koyup bir yerlere asıyorum duşakabinde. Alt komşu da duş müziğimden rahatsız küçüğün gelişi hiç belli olmuyor da büyük kız maşallah deyip duruyorlarmış. Ben sizin karadeniz müziğinize tahammül ediyorum da aen benim şarkı söyleme girişimlerimi niçin baltalıyon emmi diyemedim tabii.
    Bu terziler çok fena. Bir sene pantolon daralttırcam diğer pantolonu götürdüm bak kalıp bu dedim. O pantolon hala dolabın sağ az giyilenler bölümünde dipte. Ev arkadaşım paça boyu yaptırmamaya yeminliydi. En temizi bir dikiş makinası alıp inciğini cıncığını öğrenmek ama ondan da iki günde hevesim geçer diye kimselere bahsedemiyorum :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben duşta uzun kalınca Koko gelip kapıya omuz atıyor, sizin komşu emmiyle akraba olabilirler.
      Daha önce de sessiz sessiz itiraf ettim buralarda, benim dikiş makinam da var, öyle bir gerizekalıyım. Oturup öğrenmem lazım, bir türlü oturamadım. Belki bu karpuz etek bir dönüm noktası olur allahım işalla :(

      Delete
  5. Sakın giyme o eteği aman, daha yazıyı okumadan ilk tepkim "Fermina kıştan kelli kilo almış" oldu, kahrolsun balon etekler! Bi de o sütyeni değiştir bacım :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah bacım ah, sütyenin o kadar kabahati yok, memelerin de; ben kambur duruyorum. Hep de söylerler, ömrü hayatımda iki kere "Al ulan sana meme!" diye soyunmuşluğum var bu sebeple.
      Etek de vicdan azabı oldu resmen, atsan atılmaz.

      Delete
    2. Aslında boyu müsait, iyi bir terzi onu bence düzeltebilir istediğin gibi.. Ya da bandanalar, fularlar olabilir mi :D

      Delete
    3. Fırlattığım yerden çıkardım, dünyanın kumaşı hakikaten, herbişiyler olabilir :D Pantolon paçası kısaltmayı, ne biliyim yandan daraltmayı falan da öğrenirsem büyük bir dertten kurtulmuş olucam.

      Delete
  6. Sana fikrimi söylesem? Ama uzun bir işe koşturucam seni. Bence o eteği nasılsa giymiycen. Büzgü yerlerinden sök. Kumaşın boyu nasılsa istediğin boya yetecek. İstediğin eteğin de patronunu çıkar bir kağıda anladığım kadarıyla basit bir model. (patron nasıl çıkarılır videoları var siteleri var pinterestde de araştır, ingilizce de araştır) Ve böyle ödev gibi çalış, kendin dik o modeli. Hem de dikişe giriş olur. Bir sürü şey öğrenmiş olursun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ne iyi fikir yaa, çok haklısın, öpücem alnından küçük Joecuğum!

      Delete
  7. 10 kilo fazla gösteren bir etek bana da lazım. Fena yoğunum selam verip kaçtım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tek yapman gereken şey, kötü bir terziye gitmek. Terzisine göre 10 kilo şişman, 15 kilo, hatta 20 kiloya kadar yolu var :D
      Aleykümselam, kolay gelsin! :)

      Delete