April 21, 2015

(2) En Son İzlediğim Film

Dün akşam acele tarafından bir şey seyredeydim de bu soruya böyle cevap vermek zorunda kalmayaydım. Neyse artık, geçmiş olsun.

"Bir bakayım ya, herkes bundan bahsediyor" diye indirip seyrettim Grinin Elli Tonu'nu, konusunu biliyordum ve fakat zannetmiyorum ki herhangi bir insan evladı bu kadar kötüsüne hazırlıklı olabilsin.

Önümüzdeki bir ay boyunca meydan okuma kapsamında çeşitli filmlere bok atacağım buradan ama allah biliyor, bundan kötüsünü herhalde seyretmedim ben.

Adam çok zengin, çok yakışıklı ve BDSM'ye meraklı, (Yani bağlamalı, vurmalı filan cinsi münasebet). Kız üniversiteden yeni mezun, saf, (Saf derken aslında aptal demek istiyorum). Kız aşık oluyor, adam bağlayıp vurmak istiyor ama sonra bir bakıyoruz adam aşkını ilan ediyor ama aslında çok zor bir çocukluk geçirmiş yazık, kız her şeye evet diyor ama sonra "Neden bana vuruyorsun?" diye ağlayarak kaçıyor. Filmin özeti bu.

Sanmayın ki gittim çöp kitaptan uyarlanmış çöp film buldum da saydırıyorum; ben severim çöp kitap ve çöp film. Twilightlar'ı ağlaya ağlaya seyrettim. Bu, Twilight'tan da kötü. Bu kadar kötü diyalog, en kötü Türk dizilerinde yok.

Bu Mr. Grey bu kadar zengin ve bu kadar yakışıklı olmasaydı, gene de kızın peşine düşüp bağlamakta ısrarcı olsaydı, herhalde topluca öğürüyor olurduk. Ne istiyoruz bilmiyorum.


28 comments:

  1. Ay gene çok güldüm:) Bu internet beni delirtti valla ya. Gene bir sürü yazı yazmışsın şimdi görüyorum. Kendi blog sayfamı bile ay açamıyorum takılıp duruyor, yorumları bile binbir eziyetle cevaplıyorum ne oluyor anlamıyorum. Umarım yakında düzelir. Bu kitaba hiç elim gitmedi nedense, merakımı da cezbetmedi. O yüzden filmine hiiiiiç yeltenmedim. Süper özet geçmişsin zaten izlememe gerek kalmadı ohh:) Bu sıra herkesin pek ballandırdığı bir film buldum onu başarırsam indirip izliycez bakalım, adı Wild Tales. Herkesler pek beğenmiş ama denemeden bilemiyorum, aklında bulunsun:) Kedi çok nalet görünüyor ayrıca sinir oldum:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yemin ederim ki tamamını özetledim filmin, başka bir şey olmuyor ahahhahha :D İşte biraz da meme-popo falan var. Bakayım Wild Tales neymiş, merak ettim.
      Senin internetinin üzerine bir de blogger'da bir tuhaflık var, ben de görmüyorum kendi yazdıklarımı, anlayabilmiş değilim.

      Delete
    2. Wild Tales çok bi süper film, izleyin bayılacaksınız, tam bir kara mizah. Güldürürken düşündürüyor, son bölüm benim için zirveydi :)

      Delete
    3. Tamam, düştüm peşine filmin :)

      Delete
    4. Ben de not aldım! Artık ben de film izleyebiliyorum, izninizle şımaracağım. Bazen ben de çöp kitap okumayı seviyorum ama çöp film izlemek istemiyorum pek, zaten hep dediğim gibi bir filmi izlemek bir günümü aldığından, bari düzgün bir şeyler izleyeyim istiyorum. Ama bak bunu da merak ettim of. Bu meydan okuma bana yarayacak, heeerkesleri takibe aldım.

      Delete
  2. Kabataş'ta mı geçiyor film ?

    Bizim kanımızda var bdsm olayı. Sinemada kırbaçlı filmleri salonlar doldusu izleriz, meydanlarda en çok parmak sallayan lidere oy veririz ve bir tartışma esnasında sesi en gür çıkan (hatta mümkünse hakaret eden) kişiyi haklı görürüz. Yani aslında çok şaşırmadım bu filmin patlamasına. Domine edilmek f****mzda var.

    Anlamadığım şey, ikiyüzlülük. Normal zamanda bu insanlar kırbaçlı ilişkiler duysa "ahlaksııız, sapıııh" der. Ama bu filme altın gününe gider gibi topluca giderler :D Eminim o teyzeler günler boyu filmi konuşmuştur. "Ayy Nurten adam nasıl da bağladı kızı cık cıkcık". De Sade mezarında ters dönüyordur şuan.

    Not: Filmi izlemedim, kitabını da okumadım ama bir şeyi merak ediyorum; nasıl oldu da vizyona girebildi bu film ? Nymphomaniac'ı yasaklamışlardı. Arada ne fark var ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahahha yaa neden benim aklıma gelmedi Kabataş? :D
      Valla haydi biz milletçe tuhafız, dünyanın geri kalanı neden aklını kaçırdı bu kitapla anlamıyorum. Vizyona girmiştir çünkü bir miktar meme ve popo dışında uzuv görünmüyor, öyle çok detaylı bdsm olayları da yok, kravatla elleri bağlama filan var. (Ben de tatmin olmamışım anlaşılan gördüklerimden?) Geri kalanı vıcık vıcık "Git kızım, ben sana iyi gelmem", "Bugüne kadar nerelerdeydin aşkh" arasında gidip geliyor. Kitap herhalde daha detaylı tasvirlerle bezeli diyerek satırlarıma son veriyorum, hayırlı bir gün temenni ediyorum efendim :D

      Delete
    2. Ne kitabı ne filmi aklımdan bile geçirmedim, belliydi zaten ne mal olduğu, onun yerine salak Bollywood filmi izlemenin de bir farkı yok gerçi :) Nymphomaniac'ı izlemiştim ama bak, çoğu sahnede gülmüştüm ama o derece aptal bir filmdi. Çocukken mavi gözlü olan kızın büyüyünce mecburiyetten gözleri kahverengiye dönüyordu o da ayrı bir mevzu :) Yahu 3 kişi miyiz bu şalanjı yapan, nerde bu millet, nerde bu insanlık :)

      Delete
    3. Ahahhahah gönlüm hep seeeni arıyooor neredesin seeeen :) Üç kişi değilizdir yav, Zihnin Arka Sokakları bey'fendi biliyordur başka kimler var. Benim listemde ikiniz dışında bir de MariPosa var yapan,
      http://lunafobi.blogspot.com.tr/2015/04/film-meydan-okumas-1gun.html
      Öff gitti hayatımın iki saati, kendime manikür falan yapardım, köpeklerle sohbet ederdim, yzık oldu o iki saate.

      Delete
    4. Lars von Trier'in neredeyse tüm filmlerini çok severim ama Nymphomaniac'ın ikinci filmi çok kötüydü gerçekten. Felsefi derinliği olmayan konusuz bir filmdi :/

      Üçümüzün izlediği filmleri toplasak bi voltran oluşturur yani. Bollywood+Fifty Shades+Animasyon film :D :D

      Üçümüzden başka şalanja başlayan Fermina Hanım'ın dediği gibi Mariposa var. Dünyanın Afede Hali var (http://afede-hali.blogspot.com.tr/). Mutlu Keçi (http://hortumsuzbirfil.blogspot.com.tr/) ve Hayata Dair Her Şey (http://suleuzundere.blogspot.com.tr/) de yakında başlayacakmış :))

      Cessie ve Mert da katılsa aslında süper olurdu. Film şalanjını severek yapacaklarından eminim :)

      Delete
    5. Yapsın valla Mert, film canavarı o. Niye eksik kaldı onu anlamadım, vize derdine mi düştü acaba? Of ben çok gaza gelmeye hazırım mikroskobik boyuttaki film kültürümle... Kendimle küçük çaplı bir savaş vereyim bu konuda, dayanamam katılırım gibi geliyor...

      Delete
  3. Kitabını bayıla bayıla okuyanlar bile çok sevmemişler bu filmi. Kitabını bir oku diyorlar da uzun süre uzak kalacağım kesin. Daha değerli şeyler var okuyacağım. Trier'i ben de çok severim. Her filmi o kadar derin etkiler ki beni üç gün derin düşüncelere dalarım. Bunalımlı hallerde dolanırım. Ama Nymphomaniac'ta sıkılmıştım biraz itiraf etmeliyim. Tiplemeler hoş olsa da sarmamıştı.

    Ayrıca dipnot Grinin Elli Tonu da sansüre uğradı. Ama sansür sahnelere değil -onlar olduğu gibi duruyor- Gray karakterinin olayın felsefesi üzerine konuşmalarına yapılmış. Sanırım haklı lan diyip sadocular türetmek istememişler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahmin etmedim değil, filmi yaparken kitabı kesip biçtiklerini. Ama gene de bdsm felsefesi okumak istesek herhalde başka kaynaklar vardır. Bu Twilight serisine feci şekilde sarmış, oyunculara don falan fırlatan bir "anne" grubu vardı, bu film ve kitap da onlara hitap ediyor sanırım :)
      Trier deneyimim Dancer in the Dark ve Dogville ile sınırlı, bir de mini dizi The Kingdom'ı seyretmiştim. Filmler beni bir hayli göçertmişti, dizi de alabildiğine acayipti, takdir ediyorum çok.

      Delete
    2. Hazır olun, bu meydan okumada çok Trier'ler paylaşılacak tarafımca :D En sevdiğim 3-4 yönetmenden biri ve nerdeyse her filmi bende tokat etkisi yaratmıştır. Dancer In the Dark ve bir süpriz filminde daha höngür höngür ağlamışlığım var. Melancholia'da da az kalmıştı.. Süpriz film is coming sooooon :) Dogville'i sevdiysen aslında devam filmi Manderlay'i önerebilirim. En az ilki kadar çarpıcı. Üçlemenin son filmi Washington'ı hala çekmedi pislik adam. Gitti Cannes'da Hitler güzellemeleri döşedi, batırdı.

      Delete
    3. Ay hakikaten o Cannes'da ettiği laflar?! Manderlay'e bakayım madem devam filmiymiş, Melancholia'yı da seyretmek istiyorum.

      Delete
  4. ben meraktan (zaten insanın başına ne geliyorsa ya meraktan ya...) ilk kitabı okudum.
    yazar oturmuş fentaaazilerini yazmış. Budur yani. allahtan okuyorsun bitiyor. seriye devam etmedim, edemedim, allah da ettirmesin. filmine insanlar sırf geyiğine gittiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de fentaazilerimi yazıp çok zengin olmak istiyorum. Bu olmazsa, İşte Benim Stilim'de jüri üyeliği de olur, allahım duy beni.

      Delete
  5. Oyyy o kadar komik yazmışsın ki, kesinlikle izlemeyi düşünmediğim bu filmi resmen indirip izleyeceğim. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. İndirip izle, sakın sinemaya falan gitme, bir de bilet parası vermiş olsaydım sinemanın önünde kendimi yerlere atıp dövünürdüm :D

      Delete
  6. yazıdan bağımsız olarak sağ tarafta "erteleme sanatı" kalktığı ve george ezra'ya yer verildiği için ekstra sevinçliyim.
    sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. El kadar kitabı 7 ayda okuyup hakkını verdiğimi düşünüyorum. Bugün bir arkadaşıma verdim, rekorumu egale edeceğine and içti. George Ezra ne güzelmiş.
      Bizden de sevgiler.

      Delete
  7. BDSM olayını sevmediğin için mi sevmedin filmi yoksa filmin kurgusuna, diyaloglarına, sahnelerine falan mı takıldın? İkisinden de biraz var sanırım ama hangisi daha çok ağır basıyor?
    Filmi ben de sevmedim bu arada, ama yukarıda saydığım gerekçelerden ikincisi için.. Kitabını gayet beğenmiştim örneğin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Film zavallılık derecesinde kötü olduğu için beğenmedim, yoksa BDSM'ye bir gıcığım yok :) Kitabı da belki birilerinden ödünç alırsam okurum, 2015 boyunca bir "satın almama" programı yaptım kendime, almazsam öleceğim kitaplar dışında kitap almıyorum.

      Delete
    2. En azından önyargılı olmadığını bilmek sevindirdi :)
      "Satın almama yılı" ya da "tüketmeme ayı" gibi şeyler benim de programıma giriyor ara sıra, aynı takıntılara sahip olan birilerini görmek güzel oldu...

      Delete
    3. Ay ne kadar geç cevap yazabildim, özür dilerim. Cevabı gördüğüne de sevindim, anlaştığımıza da :)

      Delete
  8. filmi izlemedim. çünkü kitabı yüzümde tam bir "nurella" ifadesiyle yarım bırakıp atmıştım köşeye
    "NE BİÇİM KİTAP"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhaha nurella :D Ben belki yazın okurum kitabı, belki bu yaz öyle hafif bir yaz olur.

      Delete