April 22, 2015

(3) Aksiyonlar-Maceralar / Çok Hastası Olduklarım

Aksiyonlu maceralı filmleri seviyorum, şu gece yarıları televizyonlarda verirler ya, "Dev Arıların İntikamı", işte ne bileyim "Uzaylılar Gene Amerika'yı İşgal Etti", anakonda manakonda, kavga dövüş, çakma Mortal Kombatlar; ben bunları hep seyrediyorum. Bütçeleri 100 dolar civarı olduğu için ne aktörleri tanıyorum ne de filmler aklımda kalıyor. O yüzden daha meşhur serilerden bahsedeceğim, en sevdiğim aksiyon/macera oyuncuları şöyle:

Indiana Jones'ları defalarca seyrettim, yaşım ilerledikçe arkeoloji bilimi adına her türlü rezaletle bezeli olduklarını fark ettim. Ama olsun, Harrison Ford'un Indiana Jones olarak çok hastasıyım.


Bir ara televizyonda Genç Indiana Jones diye bir dizi vardı, orijinal adı Indiana Jones Chronicles, ergen hayatıma Sean Patrick Flannery'i soktu. Onun da çok hastasıydım, öyle böyle değil hem de. Bir bölümü Türkiye'de çekmişlerdi, hadise olmuştu.


Sean Patrick Flannery büyüyünce The Boondock Saints diye bir filmde oynadı, 1999'da. Film çok atarlı giderliydi, yanında bir de Norman Reedus vardı.


The Walking Dead dizisini büyük oranda Norman Reedus'a bakabilmek için seyretmeye başladım çünkü onun da çok hastasıyım.


Yenice aktörlerden Tom Hardy'nin de çok hastasıyım, Batman'de Bane'i oynamıştı. Bane şu:


Sonra birkaç filmini daha izledim, Bane Meyn bir yana, çok iyi bir oyuncu olduğuna kanaat getirdim, başka soruların cevabı olarak yazacağım. Aksiyon kategorisinden, yeni Mad Max'te oynuyormuş; eski filmlerin aktörü Mel Gibson'ı hiçbir zaman çok sevemedim ama Mad Maxler'in de hastasıyım. Tom Hardy çok iyi bir tercih olmuş.


Ay bu böyle uzar gider, Terminatör var, Die Hard var, Lethal Weapon var; son bir aktörden daha bahsedip gidiyorum, Hugo Weaving.

Çünkü aynı aktörün hem Matrix'te Ajan Smith olması,


hem Yüzüklerin Efendisi'nde Elf olması, Rivendell'in efendisi falan olması,


aynı zamanda V for Vendetta'da V olması


bana çok havalı geliyor. Adam resmen 2000'lerin en meşhur iki serisinde oynamakla kalmamış, bir de gene aynı dönemin herkesi yerlere yapıştıran, hala repliklerine referans verdiğimiz, herhalde şimdiden milletin "kült film" kategorisine soktuğu V for Vendetta'da başrol oynamış. Peheyy. Çok hastasıyım kariyerinin.

Kill Bill'deki Uma Thurman'dan bahsetmeyi unuttum, onun da çok hastasıyım ama üşeniyorum. Yaşasın kenarları siyah çizgili sarı aşortman diyerek satırlarıma son veriyorum.


18 comments:

  1. The Walking Dead ben de izliyorum izlenir yani cool haller filan pek tatlı sıpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay umarım karakterinin başına bir iş gelmez dizide, vallahi isyan çıkarırım ahahhhaha :D

      Delete
    2. Evet gelmesin o hep yaşasın. Eşim hep şunu Türkler yapsaydı ne halde olurdu diyor. Entrika aşk meşk düşünsene zombileri kapadokya da başlar istanbul da biterdi

      Delete
    3. Ahahhaha ayyy :D Boktan boktan dizilere dünyanın parasını harcıyorlar, ne garip bir piyasadır burdaki, valla anlamıyorum.

      Delete
  2. Televizyonlarda dönen ucuz aksiyon/korku filmlerini ben de seviyorum. Hiç fularlı takılamayacağım valla. Seviyorum yani. Tremors mesela. Yüz kere izledim o iğrenç filmi. Hala severek baştan izliyorum. Taşıyıcı serisi olsun, Zor Ölüm olsun.. Tam bir düşük bütçe insanıyım :D Avatar dediler gittik, onca para çöpe dökülmüş. O paraya 100 tane Tremors çekilirdi mis gibi.

    Başıma iş gelmeyecekse the Walking Dead'teki favori karakterim Carol reyiz. İlk sezonlar evhanımından halliceyken son zamanlarda ufaktan Dexter'a, hatta Terminatör'e falan dönüşmeye başladı :D Korkarak izliyoruz kendisini efendim <3 Daryl'ın ekürisi.

    MEL GIBSON !! Alllahm nasıl unuttum o adamı. Tina Turner'lı Madmax'i bile sevmiştim ben. En son Machete 2'de izledim kendisini. Hala sayko ^_^

    Tom Hardy çok yetenekli bir adam. Son dönemde özellikle iyice açıldı. Locke'u izlemiş miydin ? Önerebilirim. Tek mekanda geçen psikolojik bir film. Hardy döktürüyor tek başına.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off Tremors! Tam olarak bundan bahsediyorum ahahhaha :D Avatar'ı verselerdi Tremors'un yapımcısına-yönetmenine, bak ne güzel film çıkarırlardı, dünyanın parasını da kenara biriktirirlerdi, çok haklısın.
      Carol'ın içinden canavar çıktı. Daryl'le ikisini çok beğeniyorum ama hormonlarım yüzünden Daryl'ın deri yeleği falan daha çok ilgimi çekiyor :D
      Machete 2'yi izlemedim bak, izleyeyim. Mad Max'e yeniden el atmalarına ne sevindim anlatamam, heyecanla bekliyorum.
      Locke'u izledim tabii, iki saat gözümü kırpmadım. Alnından öperim Tom Hardy'nin, çok etkilendim.

      Delete
  3. Aksiyon- macera oyuncusu bilmediğimi fark edişim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bilmiyorum ki çok büyük bir eksiklik mi; olmayabilir :)

      Delete
  4. Aaaay Daryl'in fotoğrafını gördüm <3 Benim Walking Dead favorilerim Daryl&Carol. Hatta şöyle diyim; her ne kadar senaryoya aykırı olsa da 5 sezon boyunca onların evlenmesini hayal ettim ben :D

    Liste pek kabarık bu sefer. Bakalım ben ne hatırlıycam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa ben de çok heyecanlanırdım vallahi Daryl ve Carol'ın izdivacına! Genel olarak Daryl'ın mutluluğunu arzu ediyorum, o mutlu olsun yeter :D
      Ben de çok geride kaldım, herhalde 7 soru falan cevaplamam gerekiyor bugün, hayırlısı artık :)

      Delete
  5. bisey dicem ben de gecen tremors izledim ve hastasi oldum hahahah

    derste oryantalizm anlatirken indiana jones'tan iki sahne gosterdim. biri su kilicla atraksiyon yapan adami cat diye vurdugu sahne biri de hintlilerin yilan ve devasa bocekler yedigi sahne (temple of doom'dan galiba). o kadar cok kiz ogurdu ki, sanirim tum dersi ozetledi iki klip ahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhhahhaha :D Bu arada X-Files filmi geliyormuş, aklımıza hemen sen geldin :D
      İlk sahneyi hatırlıyorum, ikincisini unutmuşum. Yani tabii ki tam bir yavşak o.ç. aslında Indiana Jones, filmler boyunca envai çeşit kültürel mirası havaya uçurup yoketti, insanları aşağıladı falan. Indiana Jones Chronicles daha terbiyeli ve "accurate" idi, bahsi geçen olayları ansiklopediden açar okurdum. (İnternet yoktu, ansiklopedi vardı.)
      Sanırım film serisinde gördüğüm -en azından arkeolojik olarak- tek bilimsel doğru hadise, Kutsal Kase'nin neye benzediği ile ilgiliydi. Sonra o mağara da havaya uçtu tabii.

      Delete
    2. allahtan tanidigim arkeologlar indiana jones'lu saka yapinca gulen insanlar ahahha
      x-files'i duymadim oha simdi bakayim.
      bir de gecen yolda yururken "oha ben artik 27 yasina geldim neden internetten kendime x-files tshirtu filan almiyorum" diye dusundum, sanirim kucukken izlerken cok ozenmis olabilirim (tam ne oldu hatirlamiyorum -baska bi dizide birinin i want to believe posteri mi vardi? kafam cok karisik) ama turkiyede yoktu tabi oyle seyler.. bilmiyorum bilincaltim bi anda hatirlatti bana, git tshirt filan al diye :D
      craig de ergenken gillian anderson'lu evlilik hayalleri kuruyormus x-files izleyip hahahah

      ikinci video da bu: https://www.youtube.com/watch?v=3MgyRO3c870

      Delete
    3. ya bi dakka o poster dizinin kendisinde yok muydu zaten? ya tam bir gerizekaliyim sanirim. ahahhaha

      Delete
    4. https://musingsofanxphile.files.wordpress.com/2011/12/tumblr_lvs7h7u9i41r7xh3qo1_500.jpg

      Delete
  6. Merhaba, bloğunu yeni gördüm ve çok beğendim. hemen takibe alıyorum :)
    Bana da beklerim > RoketOsman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba! Çok teşekkür ederim, ben de geldim hemen :)

      Delete