September 18, 2015

Ne Biçim Defter?

Okullar açılıyor, okula gitmeyenlerimiz de düzenli kırtasiye alışverişi yapıyor, hepimiz renkli şeylere bayılıyoruz ama ben sinir hastası olmanın sınırlarında dolandığım için buralarda da huzur bulamıyorum.

Aşağıdaki defteri 12.90 liraya internetten almak mümkün.


Üst tarafta sanırım bir büstten bahsediliyor, kafası ve göğüs kısmı, bir şeyi kademeli olarak azaltılmış filan, okunmuyor tam olarak. Ama tabii romantik font, hemen altında gene romantik kuş var, çiçek var.

Fig.31 diye başlayan kısımda da Royal College of Surgeons müzesindeki bir kafatasından bahsediliyor. Avusturalya'da, Western Port'ta ele geçmiş. Neanderthal kafatasları, 1/3 ölçeğinde küçültülmüş.

Bahsi geçen şey kafatası şöyle bir şey:


O kadar eminim ki Çin malı olduğuna bu defterin, Çin değilse Kore'dir çünkü umurlarında değil. Neden kuş resmi koyup, altına bari "I love bird. Yes. Pretty sunshine kitty." falan yazıp geçmiyorlar da bir defter kapağı bu kadar saçma bir hale gelebiliyor bilmiyorum.

Ya da Çin'in sularına bir şeyler karışıyor. O da bir ihtimal.
Bizim sulara da karıştırsınlar.
Gene de öldürseniz almam bu defteri.
Evet, hayatımı detaylarda boğularak geçiyorum.
Thank you very much.
Very nays börd. Yes.

30 comments:

  1. Bir ara çince modası vardı. Her yerde çince ideoramlar filan. Belki biz de onlara saçmalamışızdır, onlar da bizi böyle bildikleri için piyasaya göre yapmışlardır bir defter. Olamaz mı? Olabilir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet, "özgürlük" dövmesi yaptırdım diye sırtında Çince "bakkal" yazarak dolaşanlar olmuş, gördüm sağda solda. Bence bunu sadece daktilo harflerinin bu aralar gideri var diye bir yerlerden kopyalamışlar. Pinterest'te, instagram'da falan her yerler eski daktilo, bütün motivasyonel laflar daktilo fontuyla.
      Beni bu manyakça seri üretim-seri tüketim de sinir ediyor.

      Delete
  2. Replies
    1. Bir gün kendi tezlerimizden cümleleri Çin kırtasiyelerinde görebilmek umudu yeşerdi içimde.

      Delete
  3. ben o internet sitesinin ig hesabını takip ediyorum, cici bici tasarım işi görünen şeyler var. çinde üretildiği çok belli şeyler ama aydınlık fotoğraflarla çok beğeniliyor. detay süpermiş tebrik ederim, bayıldım

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de takip ediyorum instagram'da, alışveriş yapmışlığım da var. İstiyorum bazen o kağıt bantlardan alayım ama anca 150 lira üstüne kargo bedava, saçma geliyor 3 tane bant alıp kargo parası vermek. Ve evet yani, çoğu defter mefter çok Çin Çin :)

      Delete
  4. Belki iyice kafayi yiceksin ama ben kirtasiye alisverisini aliexpressten yapiyorum, 1 dolara aldigim seyler 3 haftada geliyor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ama evet, illa alınacaksa bunlar neden kaynağına gitmiyoruz di mi? Washi tape yazdım, 6471 sonuç çıktı, insan daha ne ister bilmiyorum.

      Delete
    2. Hemen püfünü de yazayim, order sayisina gore filtrele yap, en cok siparis sayisi olan guvenilir saticisir, akabinde yorumlara bir goz at, 2-3 haftaya kadar yorumlar varsa ok, satin alabilirsin :)

      Delete
    3. Ay yaşa sen! Bir şey lazım değil ama bakınıcam biraz, window shopping :D
      Senin postta fotoğraf görünmüyor, çok üzülüyorum şu anda.

      Delete
    4. Senin icin telefondan post girdim ondandir, notebook yazip aliexpressten bir caps almistim olay o.

      Delete
    5. Bir buçuk saatimi gömdüm deftere, kağıda.

      Delete
    6. Bayansilvia yazmasa ben yazacaktım, muhtemelen bu defterin satıcısı da aliexpress üzerinden yapıyor alışverişini zaten :)) Bu tarz kırtasiye ıvırzıvırı için ben de o siteyi kurcalıyorum sık sık. İbeking'deki her şey orada çok çok ucuza mevcut. Gelmesi uzun sürüyor biraz ama çoğu satıcı ücretsiz kargoluyor.

      Delete
    7. Küçük iki sipariş verdim, birini kargolamışlar, bakalım neler olacak. Ya evet, ücretsiz kargo çok fena ikna ediyor insanı, 2 dolara ıvız zıvır alıp posta parası vermemek çok acayip. İbeking'den anca 150 liralık alışveriş yapacaksın da kargo bedava olacak, biraz insafsız geliyor bana. Gerçi Çin'den de renkli bant yerine bir avuç çakıltaşı yollama ihtimalleri her daim mevcut ama olsun :)

      Delete
    8. Ben geçen gün succulent tohumu baktım aliexpress'te. 50 ayrı tohum 1 dolar bile değil. Ama elime ulaşıp ekince, saksıdan göğe doğru bir fasülye sırığı filan uzar diye çekindim. Neme lazım yer yerde gök gökte kalsın.
      İbeking (çok afedersiniz) komisyoncunun, komisyoncusunun, ... komisyoncusu oluyor. Üreticisinden alamıyorsak bile aracıları çıkarabildiğimiz kadar çıkarmak en temizi.

      Delete
    9. Ay tohum falan da mı var? Ne acayip yer yahu.
      (Tohum bakayım diye girdim, en son çoraplara bakıyordum, sanırım hayatımın bir 20 dakikası kayıp.)
      Bende var bi miktar sukulent, yavrulatmayı da başarmışım. Beyaz kahve fincanına ekmiştim, arkadaşım öyle sapından tutup aldı gitti. Neden herkes Ankara'da oturmuyor anlamıyorum :)

      Delete
  5. Ben de alıyrum o siteden bazen, accuk pahalı evet. Son ana kadar defteri aldın sandıydım, bunun neyini beğendi ki dediydim de üstelik, geri aldım dediğimi :) Neyse bir daha alışveriş yaparsam sana kağıt bant da alayım bari, bana dua edersin karşılık olarak, dizleri iyi olsun aplamın diye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uzun zamandır defterlerimi BİM'den alıyorum :) Senin aldığın bi tane ayılı defter var, kıyamadım bir türlü içine yazmaya. Onu çıkarayım bari, zira 2011'den beri kullandığım ajandam çok şükür dolmak üzere. Gerizekalı mıyım neden ajanda alıyorum, bak 2011 ajandası diyorum ahahhaha ay sinirlerim bozuldu :D
      Tamam alışveriş yaparsan bana da kağıt bant al ama indirim kısmındakilerden al, 3 liradan falan fazla verirsen ben anlarım, ağzım köpürür, yerlerde debelenirim.

      Delete
    2. Dua da ederim tabii ama müessesemiz sorumluluk kabul etmiyor, dizlerin mi iyi olur yoksa örümcek kadına mı dönüşürsün garanti veremiyoruz.

      Delete
  6. Bende takip ediyorum o siteyi azıcık pahalı haklısın . Genelde üstünde ne yazıyor diye bakmıyoruz sanırım sadece üstünde ki şekillere bakıyoruz :)
    Bence de alma :)
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayatta almam :) Ay evet ya, güzel kuş muş görünce alıyoruz ama ben hep okuyorum üstlerini Nesrin, takıntı oldu :D Bizden de sevgiler, selamlar.

      Delete
  7. " Pretty sunshine kitty" yazılı t-shirt istiyorum :)
    Bu arada Metro Toptancı Market'te çok güzel, uygun defterler var.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhahha ay :D Ama tişörte kedi yerine ütü resmi basmak lazım, bu işin raconu bu :)
      Off ne biçim kırtasiye vardır hakikaten şimdi Metro'da, bize çok uzak ama, Ankara'nın bir ucunda. Metro tuhaf bir market, son gittiğimde indirim sepetinden 70'li yıllar basımı macera kitapları almıştım.

      Delete
  8. Hahah, ama antika ütülerden falan olsun, rustik :P
    Batıkent tarafında da var bir tane ama Ikea'nın oradakinden biraz daha küçük. Ben de orada çok alaksız, uzun zamandır aradıgım bir kitabı bulmuştum, fiyatı da 5 TL falandı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabii tabii, ütü kesin rustik olmalı. XL beden isteyene çocuk small'u yollayarak bu projeyi taçlandırabiliriz bence :D
      Metro'nun gıda bölümü de güzel, başka yerlerde bulamadığım bir yığın şey var. Ama insanı 30 kiloluk paket, 3bin litrelik ekonomik boy falan almaya sevk ediyor, bizim ev de 75 metrekare. Sonra eve gelince dövünüyoruz, hiçbir şey hiçbir yere sığmıyor :)

      Delete
  9. o kadar sacma geliyor ki hersey. keske müzikli defter yapsalar, ilk sayfasinda shirley bassey calsa, sonra kazim koyuncu'yla devam etse filan. recycled paperdan yapsinlar bir de ama essek gibi pahali olsun öte yandan. sonra hayatimiz boyunca hep bunu beklemis gibi kapis kapis alalim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam da içine sıkıştığımız kabusu tarif etmişsin, "iyi niyetlerle çılgın tüketim".

      Delete
  10. ahahhahaha son cümlene kadar aldığını sandım, içimden de "ay allaammm töbe tanrıma, ferminam almazdı böyle bir şey" gibi şeyler geçiriyordum.

    neydi o mina, ne dediydim sana: atatürk'ü sever gibi sevdim seni, tanımadan ahahhahaha ay tanımışım be yaaa baksana :D ay ne güldüm gece gece.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhahhaha ay evet çünkü ben kırtasiyenin de zeki, çevik ve ahlaklısını seviyorum :D

      Delete